Ik ben van plan om op termijn kwalitatief beter glas aan te schaffen. Nu heb ik momemteel twee ideeen daarover.
1. Tokina 12-24 F4, Nikon 50 F1.8G aangevuld met huidige tele en eventueel sigma 70-200
2. 16/17-50 F2.8, met extra grrothoek en voorgaande televerhaal.
Ik las laatst een reactie van Patrick dat de tokina 12-24 een topper is, maar moet ik dan de eerste of de tweede versie hebben.
En graag ook meningen van gebruikers van de sigma 70-200 APO (dus die zonder OS).
Tips voor aanschaf nieuw glas
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tips voor aanschaf nieuw glas
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: Tips voor aanschaf nieuw glas
U riep?
Ik heb de oude versie. Ik heb deze nooit vergeleken met het nieuwe model. Voor zover ik weet is het enige verschil een andere coating. Maar ik kan me vergissen.
Ik vind het een heerlijk objectief. Kan natuurlijk niet garanderen dat jij dat ook zal vinden, maar uitgesloten is het niet.

Ik heb de oude versie. Ik heb deze nooit vergeleken met het nieuwe model. Voor zover ik weet is het enige verschil een andere coating. Maar ik kan me vergissen.
Ik vind het een heerlijk objectief. Kan natuurlijk niet garanderen dat jij dat ook zal vinden, maar uitgesloten is het niet.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Het is in vergelijking tot mijn 18-105 altijd een vooruitgang.
Ik vraag mij alleen af of een groothoek zoom met een 50 prime functioneler is in vergelijking tot een standaardzoom en een groothoek(prime).
Mijn voorkeur qua fotografie is hoofdzakelijk landschap en natuur.
Ik vraag mij alleen af of een groothoek zoom met een 50 prime functioneler is in vergelijking tot een standaardzoom en een groothoek(prime).
Mijn voorkeur qua fotografie is hoofdzakelijk landschap en natuur.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
Probeer het. Koop die 12-24 (daar doe je sowieso goed aan denk ik), en koop een rolletje tape. Plak je 18-105 vast op 50mm en kijk hoe lang het duurt tot je het tape lostrekt. Dan heb je je antwoord.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
En die tijd, waarmee moet hij die dan vergelijken Tom? Je hebt toch een referentiewaarde nodig?Tom schreef:Probeer het. Koop die 12-24 (daar doe je sowieso goed aan denk ik), en koop een rolletje tape. Plak je 18-105 vast op 50mm en kijk hoe lang het duurt tot je het tape lostrekt. Dan heb je je antwoord.

Als je de tape na 3 minuten lostrekt moet je gewoon een zoom kopen. Bevalt het na een dag fotograferen prima, dan zou een prime voor jou werkbaar kunnen zijn.Patrick schreef:En die tijd, waarmee moet hij die dan vergelijken Tom? Je hebt toch een referentiewaarde nodig?Tom schreef:Probeer het. Koop die 12-24 (daar doe je sowieso goed aan denk ik), en koop een rolletje tape. Plak je 18-105 vast op 50mm en kijk hoe lang het duurt tot je het tape lostrekt. Dan heb je je antwoord.
Zo moeilijk was dat toch niet? :p.
-
- Forumlid
Ik heb ook de eerste versie, maar als je body geen motor heeft, moet je de tweede versie hebben, die heeft n.l. een motor in de lens.
Ik loop de halve vakantie met die 12-24 rond.......
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
en nog F801s met glaasjes.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
En doe je er ook nog iets mee dan? Behalve rondlopen :mrgreen: :mrgreen:Paulus van Aken schreef: