Roof vogelshow Nieuw Vennep

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Roof vogelshow Nieuw Vennep

Bericht door a90 » wo jun 20 2007 12:14 am

Er was vanavond een roofvogelshow in Nieuw Vennep, een mooie gelegenheid om eens wat kiekjes te maken.

Hierbij een kleine selectie van de vogels. Er was weinig gelegenheid om de vogels 'los' te fotograferen, altijd was er wel ergens een achtergrond die stoorde of mensen die erachter stonden of liepen. Desalniettemin is het wel gelukt om lekker scherpe foto's te maken (oogje scherp had ik hier geleerd :)

1. Arend

Afbeelding

2. (dikke) Oehoe

Afbeelding

3. Valk (deze had net een klein ander vogeltje opgevroten, was de vogelbaas niet blij mee :shock: )

Afbeelding

Nogmaals Arend

Afbeelding

Scherp op het oogje :) (zelfde foto als hierboven)

Afbeelding

Als ik morgen nog wat tijd heb zal ik er wat bijplaatsen en wellicht heeft Arno nog een aanvulling ? :) (die was er ook)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

BUG322

Bericht door BUG322 » wo jun 20 2007 4:57 am

Prachtige roofvogels
Mooi scherp mooie kleur en mooie bokeh

Altijd indrukwekkend die gevleugelde jagers.

En zoals je weet ben ik gek op alles wat jaagd in de lucht :)

Groetjes

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo jun 20 2007 6:34 am

Mooie koppen!

Was dat 'n vogeltje van de baas die opgevreten was, of had ie zelf iets in 't wild gevangen?

R-Know

Bericht door R-Know » za jun 23 2007 1:12 am

Aanvulling is laat, excuus.
Was een mooie show.
Het blijft indrukwekkend die roofvogels nu dichtbij. Je ziet ze wel eens vliegen maar dan weet ik helemaal niet wat voor soort en type het is.
De eerste is dezelfde arend als van A90 maar minder scherp. Ik snap nu ook waarom! :cry:
De 2e van de valk die de kleine konijnuil van 12 weken binnen enkele seconden te pakken had.
Ik stond er met m'n neus bovenop.
Leuk joh, de natuur.
Ben ik de volgende dag diverse malen mee bezig geweest.
De laatse is het laatste van de Konijnuil.

Groet, Arno
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door R-Know op za jun 23 2007 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za jun 23 2007 1:56 am

Zowel A90 als R-know mooie platen, van schitterende dieren!

Blijft een passie van mij. Als ik de tijd, ruimte en geld had ging ik zeker proberen valkenier te worden. Ik heb een keer een video van een jachtpartij gezien waarbij een jager gebruik maakte van een hond en een valk. Een prachtig gezicht zoals die drie totaal verschillende wezen met elkaar samenwerkten. De staande hond zocht het wild en stootte het op, waarna de valk werd losgelaten en het wild uitschakelde. De hond apporteerde daarna het wild en de valk keerde bij de jager terug voor zijn beloning.

Ongetwijfeld stoot ik hiermee enkelen of velen hiermee tegen de borst en deel daarom vast mede dat een discussie hierover geen zin heeft, dus bespaar u de moeite.

Groet,

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za jun 23 2007 2:25 am

Hoi A90 ,

Je had het er in mijn topic (roofvogelshow) al over dat er bij jou in de buurt ook een show zou komen , en daar zijn ze weer , het blijven toch prachtige beesten .
Het wit van de zeearend lijkt op mijn monitor wel een beetje uitgebeten maar verder mooie foto’s.
Gebruik je de Nikkor 200-400AFS VR ?

@ Arno ,

Jij snapt wel waarom maar kan je het ons ook uitleggen?

Groeten Jan

R-Know

Bericht door R-Know » za jun 23 2007 9:27 am

Jan het is wat je al vraagt.
Ik sta met een ander objectief en minder pixels te schieten.
Groet, Arno

BUG322

Bericht door BUG322 » za jun 23 2007 10:45 am

Zowel A90 als R-know mooie platen, van schitterende dieren!

Blijft een passie van mij. Als ik de tijd, ruimte en geld had ging ik zeker proberen valkenier te worden. Ik heb een keer een video van een jachtpartij gezien waarbij een jager gebruik maakte van een hond en een valk. Een prachtig gezicht zoals die drie totaal verschillende wezen met elkaar samenwerkten. De staande hond zocht het wild en stootte het op, waarna de valk werd losgelaten en het wild uitschakelde. De hond apporteerde daarna het wild en de valk keerde bij de jager terug voor zijn beloning.

Ongetwijfeld stoot ik hiermee enkelen of velen hiermee tegen de borst en deel daarom vast mede dat een discussie hierover geen zin heeft, dus bespaar u de moeite.
Ik vind het een groot verschil als met met die plezier jacht gasten die maar gewoon alles links en rechts neerknallen daar heb ik ontzettende moeitje mee.

Natuur knal je met een NIKON niet met een Winchester

Ga dan kleiduiven schieten .

Nogmaals mooie foto's

yoyo

Bericht door yoyo » za jun 23 2007 11:11 am

R-Know schreef:Jan het is wat je al vraagt.
Ik sta met een ander objectief en minder pixels te schieten.
Groet, Arno
Nee,
je vergeet je PP. En je hebt je blauwe kanaal teveel laten clippen in de schaduwen.

Afbeelding

R-Know

Bericht door R-Know » za jun 23 2007 11:16 am

@Yoyo,

PP?

yoyo

Bericht door yoyo » za jun 23 2007 11:23 am

R-Know schreef:@Yoyo,

PP?
Dat is de algemene engelse afkorting voor Post-Processing ofwel na-bewerking.

Een foto uit een digitale camera heeft nabewerking nodig. Uit een Pro-camera zelfs meer dan een Consumer camera.

Sensoren uit dezelfde leeftijdscategorie zijn erg vergelijkbaar. Het komt op de fotograaf aan om daar wat van te maken.

Het enige verschil tussen een Pro en niet pro camera is dat je meer accucapaciteit, waterdichtingen, stevigheid, handling, etc hebt. Vervolgens verlangt de Pro camera veel meer input en controle van de fotograaf. Het is daar back-to-basics zonder pretprogramma's die proberen te denken voor de fotograaf. Een slechte fotograaf maakt met een Pro camera slechtere foto's dan met een niet pro camera.

Waarschijnlijk geloof je me nu nog niet. Dat komt wel als je over een tijdje zelf met zo'n Pro-camera werkt. Afhankelijk van je kennis en kunde ben je daar dan straks erg blij mee, of erg teleurgesteld in...

R-Know

Bericht door R-Know » za jun 23 2007 11:32 am

Ik geloof je zeker.
Het is ook goed te zien dat je mijn foto 'getuned' heb. Hij is flink vooruit gegaan.
Mijn kennis en handigheid in photoshop en NX etc is beneden basic maar hierin wil ik me zeker nog gaan verdiepen.
Op oa dit forum zie ik wat je al niet extra uit je foto's kan halen met een beetje aandacht en kennis in de pc.

Dank voor je nuttige commentaar.

Groet, Arno

yoyo

Bericht door yoyo » za jun 23 2007 11:34 am

Staar je ook niet blind op MP's.
De foto hier is 597344 pixels groot. Dat is dus 0.6MP's...! Die 6MP van je D70 zijn dus ruim voldoende voor dit soort internetfoto's.

R-Know

Bericht door R-Know » za jun 23 2007 11:38 am

Wat ik wel zie is dat de foto van A90 gecropt scherper is dan die van mij op ware grote.
Dat zit voor een groot deel in de hoeveelheid info die opgeslagen kan worden.
Dus dat dit een groter beeld in hoge kwaliteit opleveren kan.

yoyo

Bericht door yoyo » za jun 23 2007 11:45 am

Ik heb een verkleinde jpg bewerkt. Hij gebruikt het orginele NEF bestand. Je marges in het bewerken zijn dan veel groter. Bovendien heb ik het even binnen 30 seconden gedaan met instellingen die ik gebruik bij mijn FX7.

De D70 is ook iets ouder dan de D2X.

Waar je wel gelijk in hebt is dat zijn bokeh mooier is doordat hij meer tele gebruikte, danwel dichterbij stond. Voor dat laatste heb je geen 200-400 nodig. Voor dat eerste wel. En de lichtsterkte kan je net even meer sluitertijd geven om bewegingsonscherpte te voorkomen. De 200-400 heeft bovendien ook VR.

PS
Hoe meer MP's een camera heeft, deste eerder ga je bewegingsonscherpte ervaren.

- EDIT -
typos
Laatst gewijzigd door yoyo op za jun 23 2007 11:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”