Stoomgemaal Rertog Reijnout. Nijkerk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Stoomgemaal Rertog Reijnout. Nijkerk

Bericht door Schoonderbeek » zo jun 05 2011 11:42 am

Gisteren was mijn schoonvader jarig.
Speciaal voor hem hebben wij geregeld dat het stoomgemaal in Nijkerk in werking werd gebracht.
Zelf was ik er nog nooit binnen geweest, dus was het interessant om te zien hoe dit in zijn werking gaat.
We hebben uitleg gekregen over hoe en wat. Ik verwachte veel herrie en stoom, maar dat was er dus niet. Alles ging zo geruisloos. Mooi om te zien hoe dat allemaal gaat.
Hier een impressie.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Schoonderbeek op zo jun 05 2011 3:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Stoomgemaal Rertogh Reinout. Nijkerk

Bericht door MarcoD750 » zo jun 05 2011 12:11 pm

Mooie serie Marco.

De details heb je mooi gezien en fraai neergezet.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

YvonneE
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door YvonneE » zo jun 05 2011 12:15 pm

mooie serie foto's.
Groetjes Yvonne
Nikon D7100, Sigma 17-70 F2.8-4 OS HSM, Nikkor 18-105.

Frederix

Bericht door Frederix » zo jun 05 2011 12:17 pm

Schoonderbeek schreef:Gisteren was mijn schoonvader jarig.
Speciaal voor hem hebben wij geregeld dat het stoomgemaal in Nijkerk in werking werd gebracht.
Zelf was ik er nog nooit binnen geweest, dus was het interessant om te zien hoe dit in zijn werking gaat.
We hebben uitleg gekregen over hoe en wat. Ik verwachte veel herrie en stoom, maar dat was er dus niet. Alles ging zo geruisloos. Mooi om te zien hoe dat allemaal gaat.
Hier een impressie.
Zo'n stoomgemaal werkt inderdaad verrassend geruisloos. Ik ben een keer in het Woudagemaal in Lemmer geweest, daar staan dacht ik vier machines, veel groter als in Hertog Reinoudt. Ze waren alle vier in bedrijf. het enige wat je hoorde was het geruis van lucht door de spaken van het grote vliegwiel (ca 4 meter diameter) en het zachte klikken van de stoomschuiven (of hoe dingen ook mogen heten). Heel verrassend.

Ik vind dat je een mooie serie hebt neergezet. Ik heb alleen een probleempje met de kleur. Ik vind dat er een soort blauwzweem over licht, met name bij de buitenopnamen valt dit op. Ik heb het even geprobeerd, als je de foto's wat minder blauw maakt en ietsje meer rood, dan knappen ze in mijn beleving behoorlijk op. Ook de binnenopnamen worden wat warmer van kleur.

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Stoomgemaal Rertog Reijnout. Nijkerk

Bericht door weimaraner » zo jun 05 2011 6:21 pm

Mooie serie maar ga een eind met Frederix mee wat betreft de kleuren. Ik moet toegeven dat ik niet op een gecalibreerd scherm surf maar zover offspec is mijn scherm ook weer niet - en dan kloppen de kleuren van de eerste twee volgens mij echt niet.

Overigens is dat het enige dat ik aan te merken heb - voor de rest gewoon een hele sterke serie. :)

Dochoff

Bericht door Dochoff » zo jun 05 2011 11:18 pm

Mooie foto's met mooi detail. Ik zou zelf alleen kiezen voor een kleinere opmaak qua copyright regel. Maakt het wat mij betreft wat chiquer.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma jun 06 2011 12:07 am

Wat een gave serie zeg, alleen vind ik de grote zwarte kaders niet zo mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Nooit geweten dat er zo dicht bij mij in de buurt een stoomgemaal is. Zijn er bepaalde dagen of dagdelen dat je er terecht kunt ????
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » ma jun 06 2011 2:04 am

Een prachtige serie.
Jac
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Frederix

Bericht door Frederix » ma jun 06 2011 8:06 am

flippie17 schreef:Wat een gave serie zeg, alleen vind ik de grote zwarte kaders niet zo mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Nooit geweten dat er zo dicht bij mij in de buurt een stoomgemaal is. Zijn er bepaalde dagen of dagdelen dat je er terecht kunt ????
Na 10 seconden op Google:
http://www.stoomgemaalnijkerk.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Is de moeite waard, ligt ook in een prachtig gebied.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma jun 06 2011 8:10 am

Frederix, je hebt helemaal gelijk, maar als je naar zo'n serie kijkt, stel je zo makkelijk die vraag he ????. Ik had het inmiddels ook gevonden en er schijnt er ook een in Putten te zijn. Nooit geweten.

Wat ik wel jammer vind is dat exif info niet bij de foto's staat. Ik ben best benieuwd hoe deze serie gemaakt is.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Frederix

Bericht door Frederix » ma jun 06 2011 9:13 am

flippie17 schreef:Frederix, je hebt helemaal gelijk, maar als je naar zo'n serie kijkt, stel je zo makkelijk die vraag he ????. Ik had het inmiddels ook gevonden en er schijnt er ook een in Putten te zijn. Nooit geweten.

Wat ik wel jammer vind is dat exif info niet bij de foto's staat. Ik ben best benieuwd hoe deze serie gemaakt is.
Kijk, dat wist ik ook niet. Even gegoogled:
http://putterstoomgemaal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar ga ik ook eens kijken.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » ma jun 06 2011 3:59 pm

Ook ik houd niet zo van die brede zwarte kaders. Mag wat mij betreft wat subtieler, net als de tekst erbij.
Maar de foto's vind ik leuk, al die details zo. Mooie presentatie van zo'n gemaal en hoe het er van binnen uitziet!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » ma jun 06 2011 5:27 pm

flippie17 schreef:Wat een gave serie zeg, alleen vind ik de grote zwarte kaders niet zo mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Nooit geweten dat er zo dicht bij mij in de buurt een stoomgemaal is. Zijn er bepaalde dagen of dagdelen dat je er terecht kunt ????
Er is er ook een in Putten maar die is weer eerder dichterbij Nijkerk dan bij Putten.
http://www.stoomgemaalnijkerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar staan alle openingstijden.
De meeste foto's heb ik gemaakt met de 70-300mm, maar met een standaard lens kun je daar ook heel goed terecht.
Mijn Exif gegevens gaan verloren door het uploaden helaas.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”