de winkel praktijk bij Dixons

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

de winkel praktijk bij Dixons

Bericht door Hans Braakhuis » vr mei 25 2007 8:49 am

Bij Tros Radar kwam ik veel info tegen over de verkoop praktijk bij Dixons.

Klik eens op de licht groene kaartjes en schrijf de getallen even over als je er wat gaat kopen:

Tros Radar: Dixons

.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » vr mei 25 2007 9:06 am

Dat is een item van maart 2004. Doen ze dit nog steeds?

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr mei 25 2007 9:19 am

Een dergelijk wordt in alle witgoed/bruingoed/computerwinkels gehanteerd. Ik heb er geen probleem mee, zo gaat dat in de verkoop.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr mei 25 2007 10:29 am

onno schreef:Dat is een item van maart 2004. Doen ze dit nog steeds?
Ja, dat zie ik nu ook eerst. Nadeel van zoekmachines.

Polling

Bericht door Polling » vr mei 25 2007 10:57 am

Ik vind het op zich geen probleem, zo werkt het natuurlijk bij verkoop, maar je moet gewoon niet een deskundig en objectief advies verwachten in zo'n winkel. Eigenlijk weten we dat allemaal al, toch?

John Sentani

Bericht door John Sentani » vr mei 25 2007 2:02 pm

was net bij dixons maar alle camera's eindigen in prijs op een 0 of een 9.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr mei 25 2007 2:48 pm

het gaat om het laatste cijfer voor de komma..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » vr mei 25 2007 5:54 pm

Ik vind het personeel bij Dixons nog erger dan bij de mediamarkt. Dus snel kopen en als je service nodig hebt naar een echte fotoshop.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za jun 23 2007 5:29 pm

dit is niet alleen bij dixons hoor toenik nog in de verkoop werkte bij Wastora in Zaandam en utrecht hadden we ook codes, alleen ging dit om het arrikel nr waarvan de laatste 2 cijders de aantrekkelijkheid voor de verkopers aanduide enkele voorbeelden : code 99 = uitverkoop op =op vaak laatste artikel , hetgeen betekende afhaneklijk van de groep , tot 50% netto uitbetaling van de verkoopprijs voor de verkoper.

code 88 = dit artikel is slecht leverbaar, er is nog een behoorlijke voorraad , vekopen dus bonus 80% van de verkoop prijs voor de verkoper

etc.

dus in een winkel wordt je getilt bij het leven behalve als je als klant je goed hebt ingelezen en weet wat de artikelen bij de concurrentie doen

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » za jun 23 2007 5:55 pm

Paul Demo schreef:
"Ik vind het personeel bij Dixons nog erger dan bij de mediamarkt. Dus snel kopen en als je service nodig hebt naar een echte fotoshop."

Ik vind dat stuitend.
Als je zo graag goedkoop wil kopen moet je daar ook proberen de service te krijgen.
Als je service wil moet je gelijk naar de echte fotowinkel gaan.

E.M. de Klerk

Polling

Bericht door Polling » za jun 23 2007 6:49 pm

Precies. Op deze manier weet je zeker dat er over een paar jaar geen echte fotoshop meer over is.
(sprak hij, die zijn camera bij kamera-express gekocht heeft...)

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » za jun 23 2007 7:19 pm

Ik vind Kamera-Express wel een echte fotozaak. Directie en medewerkers weten waar ze het over hebben. Verkopen ook alleen fotospullen.
Geen wasmachines, stofzuigers, autoradio-boomboxen en koffiezetters als Media-Markt.
En geen breedbeeldplasma-tv's, kindercomputerspelspul en mobieltjes als Dixons.
Toen de eigenaar van KE nog een kleine fotozaak in Den Haag had was hij al legendarisch om zijn kennis, service en assortiment. Zowel nieuw als tweedehands. Ik steek nog steeds mijn hand in het vuur voor de service van KE!

groet, E.M. de Klerk

Polling

Bericht door Polling » zo jun 24 2007 12:10 am

Ik ook, maar toch is het ook een internet-winkel, waar je goedkoop (meestal goedkoper dan Dixons of MM) fotospullen koopt. De gemiddelde consument zal er de kwaliteit niet aan afzien.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » zo jun 24 2007 9:44 am

Dixons is sowieso een drol van een winkel, met personeel die een ui niet van een meloen kan onderscheiden.

Ik dacht niet dat ik daar iets van waarde zal kopen.
Dat zo'n keten slinkse manieren moet inzetten om nog wat winst te behalen snap ik wel.
Van het personeel met een gemiddelde leeftijd en IQ van rond de 20 moet je het niet hebben.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo jun 24 2007 11:00 am

Tsja wat is echt ? Laatst was ik in een zogenaamde echte fotozaak waar ik dus vroeg om een 12-24 mm van Tokina die zij dus blijkbaar niet in het "assortiment" hebben en wat doe je dan als verkoper. Dan probeer je een 10-20 van Sigma te verkopen en kraak je de Tokina lekker af.

De Sigma zal best ook redelijke foto's maken daar ben ik het mee eens maar de Tokina heb ik kwa bouw vorm en kwaliteit toch wel wat hoger staan dan de Sigma.

Daarnaast werden ook niet de juiste verkoop argumenten om toch voor de Sigma te kiezen aangedragen zoals bijv. dat hij 2mm wijder kan .. wat toch wel het belangrijkste aspect is.

Alles valt of staat met de kennis van de verkoper en wat hij je wil verkopen en dat kan iets goeds zijn maar is meestal iets met de meeste marge.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”