Beste mensen,
Nu mijn Coolscan LS-2000 helaas 'beyond repair' is (hij stelt niet goed scherp), heb ik via ebay een Coolscan IV ED weten te bemachtigen. Die is uitgerust met USB, wat natuurlijk een stuk fijner werkt. Ik zou graag eens kennis maken met de scansoftware van Nikon, die erg goed schijnt te zijn. Alleen draait mijn PC onder Windows 7 (32) en ik zag net op de Nikon site dat de compatibiliteit met de laatste versie van de scansoftware niet wordt gegarandeerd en dat bepaalde functies misschien niet werken. Hebben jullie ervaring met bovenomschreven combi? Werkt het? Of kan ik toch maar beter gebruik maken van de Vuescansoftware die ik voor de LS2000 heb aangeschaft.
Mijn LS-2000: is er iemand die er belangstelling voor heeft. Uiteraard met werkende SCSI-kaart en kabel. Hij functioneert wel, maar stelt niet altijd meer scherp. Misschien te gebruiken als onderdelenkerkhof?
Nikon Coolscan IV ED en windows 7
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nikon Coolscan IV ED en windows 7
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Nikon Coolscan IV ED en windows 7
Beste Jos,
Ik ken dat soort meldingen.
Nikon is er voorzichtig met meldingen als "dat moet werken" , vooral als er derden/andere leveranciers in het spel zijn.
Ik zou e.e.a. gewoon proberen.
Groeten, Gijs
On the other hand: als die andere software je goed bevalt: waarom niet (evt met een update).
PPSS: ik bezit ook een overleden ls-2000...
Ik ken dat soort meldingen.
Nikon is er voorzichtig met meldingen als "dat moet werken" , vooral als er derden/andere leveranciers in het spel zijn.
Ik zou e.e.a. gewoon proberen.
Groeten, Gijs
On the other hand: als die andere software je goed bevalt: waarom niet (evt met een update).
PPSS: ik bezit ook een overleden ls-2000...
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Gijs + Jos, dit is jullie kans, maak van twee dooie LS-2000 één nieuwe levende!!!
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- strangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
Coolscan IV is prima ding, zelf gebruik ik hem op Windows 7 en Windows Vista met nikonscan 4.03 en modded 64bit drivers. Dat werkt prima. 32bits geen idee, gewoon proberen 
Ja maak 1 hele ls2000!
Veel plezier met de IV.
Peter

Ja maak 1 hele ls2000!
Veel plezier met de IV.
Peter
Bijna leeg hier....
-
- Forumlid
- Contacteer:
Wat mankeert jouw LS-2000 Gijs? Ik ga de mijne op Marktplaats zetten. Wie weet krijg ik er nog een paar tientjes voor...
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb de scanner binnen. Het werkt allemaal perfect onder Windows 7 en wat een verbetering ten opzichte van mijn LS-2000.