Op Nikongear.com hebben mensen het objectief wel opengemaakt (en foto's geplaatst).flitslicht schreef: Je leest wel vaker over die plastic behuizing maar ik moet zeggen dat de lens heel solide aanvoelt, heel anders dan de 35 f/1.8G DX lens. Die is echt van plastic, of beter 'kunststof' want het is echt wel goed spul wat ze gebruiken. Volgens photozone.de:Ik ga hem niet openmaken, maar het voelt inderdaad als een metalen behuizing met een kunststof coating. Wat ik prima vind. Staat op de Nikon website trouwens 'durable magnesium body'."The AF-S 24/1.4 is cleary designed with the professional photographer in mind, featuring a very solid construction mostly made of metal (including magnesium alloy parts) as well as dust and weather sealing."
Dat magnesium slaat op de tubes binnenin. Niet op de buitenkant, dat is echt van zeer dun plastic. Als je er iets hard inknijpt vervormd het.
Die weather sealing stelt ook niks voor. Dat is enkel een rubber afdichting met de bajonet van de camera. Maar de scherpstelring heeft verder geen enkele afdichting. De overlap met de behuizing is daarin zelfs minimaal. Als het regent en je lens wordt iets nat, trekt dat via de capillaire werking tussen de spleet van de scherpstelring en de behuizing direct naar binnen.
Misschien blijft het wel zitten in de "ring" rondom en loopt het naar de onderkant, maar dicht is het in ieder geval niet.
Verder zit er veel loze ruimte, en een micro motortje met tandwieloverbrenging voor de focusverstelling. Niet eens een "ring" motortype om de hele lenstubes heen.
Eerder aangehaald pakweg een half jaar geleden: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 66#p401866" onclick="window.open(this.href);return false;
(I.v.m. de veranderde server van Nikongear.com werken de achterliggende links niet meer).