Italië (Toscane)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
JeroenR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Italië (Toscane)

Bericht door JeroenR » ma jun 13 2011 9:46 am

Beste Nikon-vrienden,

Na de foto's van mijn rondreis door China heb ik geen foto's meer geplaatst op dit forum en daarom is het tijd om weer wat feedback te vragen. Ik ben drie weken geleden een weekje met vrienden naar Toscane geweest in Italië. Een heerlijk gebied om foto's te maken (en te genieten van het mooie weer).

Een kleine selectie wil ik aan jullie voorleggen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Commentaar is meer dan welkom!

1]
Afbeelding

2]
Afbeelding

3]
Afbeelding

4]
Afbeelding

5]
Afbeelding

6]
Afbeelding

7]
Afbeelding

8]
Afbeelding
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600

Daniël

Re: Italië (Toscane)

Bericht door Daniël » ma jun 13 2011 10:48 am

ik zou bij nr 2 even kijken of je nog iets kan doen aan dat heiige achterin de foto.
bij nr 4 had ik een stap naar achteren gedaan om zo het beeld en de vlaggen er helemaal op te krijgen.
6 even recht zetten. Er zit distorsie in. Kijk maar naar de rechter gevel.
8 misschien even iets meer oplichten.

Maar elk voor elk een nette foto wat voor mij niet onder vakantie kliekjes valt. Gewoon goed.

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Wolf » ma jun 13 2011 12:56 pm

Nr1 vindt ik het mooiste. Echt mooie kleuren.
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Genster » ma jun 13 2011 2:27 pm

Ik ga voor foto 8 (al ga ik wel mee met de opmerking van Daniël, maar ik ben geen deskundige). Wat een gaaf karretje :D

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » ma jun 13 2011 3:31 pm

Mooie plaatjes , mooie serie, vindt de eerste 3 erg mooi ,gemaakt in de Toscane in de beroemde streek Le Grete?
De kathedraal? komt me ook bekent voor, Florentino?
Bij 7 kan ik net niet lezen wat er op dat bord staat :evil: wat ik jammer vindt.
Wij hebben er voor 4jaren terug rond getrokken, een echte aanrader voor fotografen.

Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » ma jun 13 2011 7:53 pm

Ik vind nummer 1 de beste. Een prachtig landschap! Bij 2 en 3 denk ik dat ze even door de wasmachine moeten. Iets meer contrast en foto 3 wat lichter. Verder is het een fraaie serie. Jammer van die mevrouw achter het fiatje op foto 8.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » ma jun 13 2011 8:01 pm

Mooie serie - is nummer 1 het wereldberoemde groepje cipressen van Val d'Orcia?

Ik ga in mijn commentaar een eind mee met de opmerkingen van Daniël hierboven. Bij nummer 1 zou het misschien mooier geweest zijn om de horizon iets minder centraal te hebben (als dit had gekunt - als dit Val d 'Orcia is vind ik dat je het er zowiezo al goed op hebt staan, zonder storende elementen).
En bij nummer 7 misschien iets meer ruimte onder en boven om de vlaggen wat meer vrij te maken van de rand van het beeld.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”