Jouw singleshot van de week - max. 1 per week [verzamel]
Re: Jouw singleshot van de week [VERZAMEL] max. 1 per week
Ik denk het laatste, want ik heb geen probleem met de foto.
Wel een mooi 3D effect zo met die bomen.
Wel een mooi 3D effect zo met die bomen.
Jaap,JaapV schreef: Grappig, Emiel!
Dat rood/cyaan-3D blijft voor mij toch eigenlijk niet meer dan een curiositeit. Altijd te donker. Om het door dat brilletje veroorzaakte lichtverlies te compenseren zou ik de helderheid van mijn moni verder moeten opschroeven dan mogelijk. Of heb ik gewoon een te goedkoop (lees: gratis, kartonnen, en bovendien oud) brilletje?
Er draait (weliswaar met een andere techniek) een hele filmindustrie op dit effect. Zou het daarom geen curiositeit noemen.
De technische uitvoering in deze foto kan hier en daar beter, daar ben ik het mee eens. Ik ben nog maar net begonnen, dus moet ik nog veel proberen en leren.
Speciaal voor jou heb ik het beeld nog eens onder handen genomen. Zag o.a. dat de witbalans niet goed was en dat hier en daar nog iets verbeterd kon worden, ook de helderheid.
Ter info: de foto's zijn wel gisteravond om 20.20 uur gemaakt. Dus het was al wat donkerder.

Zo beter zichtbaar c.q. mooier?
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Emiel,Myriad schreef: Jaap,
Er draait (weliswaar met een andere techniek) een hele filmindustrie op dit effect. Zou het daarom geen curiositeit noemen.
De technische uitvoering in deze foto kan hier en daar beter, daar ben ik het mee eens. Ik ben nog maar net begonnen, dus moet ik nog veel proberen en leren.
Speciaal voor jou heb ik het beeld nog eens onder handen genomen. Zag o.a. dat de witbalans niet goed was en dat hier en daar nog iets verbeterd kon worden, ook de helderheid.
Ter info: de foto's zijn wel gisteravond om 20.20 uur gemaakt. Dus het was al wat donkerder.
Zo beter zichtbaar c.q. mooier?
1) Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde mijn opmerking nadrukkelijk niet als kritiek op jouw prestatie. Zou niet kunnen want ik weet er echt NIETS van! Maar er was een dag of wat geleden hier een 3D-serie met bronzen beelden in Museum Boymans-v.B., waar ik weinig interessants aan kon zien, dus vandaar mijn voorlopige conclusie over de hele techniek.
2) Die andere techniek is toch niet óók op basis rood/cyaan, maar afwisselend links en rechts o.i.d.?
3) Deze laatste versie is verbazend goed! Zelfs door mijn oude kartonnen vouwbrilletje leeft het bomengroepje echt. Chapeau! En dat "speciaal voor mij"?

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Ik ervaar het ook niet als kritiek op mijn werk, maar ik wilde je een keer een goed voorbeeld laten zien, dat hopelijk wel aanspreekt. Het kan dus wel!JaapV schreef: 1) Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde mijn opmerking nadrukkelijk niet als kritiek op jouw prestatie. Zou niet kunnen want ik weet er echt NIETS van! Maar er was een dag of wat geleden hier een 3D-serie met bronzen beelden in Museum Boymans-v.B., waar ik weinig interessants aan kon zien, dus vandaar mijn voorlopige conclusie over de hele techniek.
De techniek is voor mij irrelevant. Die is inderdaad anders. In beide gevallen worden je hersenen 'voor de gek gehouden' en het effect is vergelijkbaar.JaapV schreef:2) Die andere techniek is toch niet óók op basis rood/cyaan, maar afwisselend links en rechts o.i.d.?
Graag gedaan. Daar doe ik het voor! En het kan technisch nog stukken beter hoor. En daar ga ik aan werken.JaapV schreef:3) Deze laatste versie is verbazend goed! Zelfs door mijn oude kartonnen vouwbrilletje leeft het bomengroepje echt. Chapeau! En dat "speciaal voor mij"?![]()

En raad eens wat? Ik heb het 'gecalibreerd' met m'n eigen gratis kartonnen brilletje

- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Nou, succes!Myriad schreef: Graag gedaan. Daar doe ik het voor! En het kan technisch nog stukken beter hoor. En daar ga ik aan werken.
Myriad schreef:En raad eens wat? Ik heb het 'gecalibreerd' met m'n eigen gratis kartonnen brilletje

Groet, Jaap
Vorig weekend met mijn vriendin naar Brussel geweest. We namen de trein vanaf Station Ukkel-Kalevoet. Best een leuk station, wel een beetje vervallen. Heb de foto met wat nabewerking extra drama proberen te geven, wat vinden jullie ervan?

M.i. niet zó dramatisch. Wellicht mogelijk met nog zwaardere bewerking of (pseudo) HDR.Roberttt schreef:Heb de foto met wat nabewerking extra drama proberen te geven, wat vinden jullie ervan?
Jammer dat het spoor in het kader rechts wordt afgekapt; dat had de foto anders meer diepte gegeven.
- Johan1025
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
'K BLIJF ER MAAR NAAR KIJKEN...................................... en weet niet waarom
1

1

Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Hij is bijzonder Jolanda! Erg leuk gezien. Je hebt ook wat geëxperimenteerd met de fietsen wat lager of meer naar rechts om het gebouw wat meer vrij te krijgen?
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Jac,
heel even maar, want de zon begon al goed te zakken. Daarnaast was het maandagavond erg druk rondom het MAS. Moeilijk om foto's te maken zonder mensen erop.
Het blijkt dat het Velo-Antwerpen-project nog maar enkele weken in gang is gezet. Blijkbaar vele plekken in Antwerpen waar je zo'n fiets kunt pakken en stallen. 85 stations en 1000 fietsen. Zie Velo-Antwerpen.be.
Groeten,
Jolanda
heel even maar, want de zon begon al goed te zakken. Daarnaast was het maandagavond erg druk rondom het MAS. Moeilijk om foto's te maken zonder mensen erop.
Het blijkt dat het Velo-Antwerpen-project nog maar enkele weken in gang is gezet. Blijkbaar vele plekken in Antwerpen waar je zo'n fiets kunt pakken en stallen. 85 stations en 1000 fietsen. Zie Velo-Antwerpen.be.
Groeten,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
-
- Clublid
- Contacteer:
Oeps..heb deze blijkbaar gemistHenk schreef:Ferdi: Hele mooie compositie. Mooi ook die fietsers op dat punt in beeld.
Emiel: Kan ik niets van zeggen..moet eerst eens zo'n brilletje regelenFoto heeft sowieso al diepte, kan me voorstellen dat 't mooi werkt in 3D.
Robert: Fraai station! Drama mis ik inderdaad ook.. mag wel wat sterker. Eens met opmerking voor 't afkappen van 't spoor.
Daniel: Mooi detail; omgeving en ingeklapte spiegel vind ik wat storend. Je zou eens naar een auto evenement moeten gaan, afspraak moeten maken met een mooie auto's liefhebber en bezitter. Kan je je achtergrond / omgeving uitkiezen i.p.v. zoals ik vaak van je zie op straat. Meest storende vind ik hier overigens de groene reflectie.
Johan: Waarschijnlijk doordat bedien naar iets kijken wat je niet ziet, maar onbewust ook wilt zien. Foto doet mij verder niet veel.
En eentje van mij van gisteren:
Near the road.. by H_v_M, on Flickr

Ik vind hem erg fraai Henk

-
- Clublid
- Contacteer:
Hij ie erg mooi JolandaJolanda schreef:
Jolanda