Minox 35 EL

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Frederix

Minox 35 EL

Bericht door Frederix » za jun 11 2011 8:20 pm

Ik heb gisteren een Minox 35 EL gescoord. Het probleem was de batterij, die is lastig te krijgen. Deze heb ik besteld bij accuwijzer.nl, maar deze is nog niet geleverd. Tijdelijk heb ik 4 stuks 1,5V knoopcellen opgestapeld tot de hoogte van de originele batterij. Dit werkt wonderwel. Ik heb vandaag snel een film volgeschoten. het was even wennen, maar ik denk dat het wel wat wordt.

Afbeelding
Foto 1, de nieuwe Minox 35 EL

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Minox 35 EL

Bericht door Genster » zo jun 12 2011 10:02 am

Fantastisch Fred, zowel foto's als camera!

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » zo jun 12 2011 5:47 pm

geweldige camera.
Ik kijk er vaak naar uit om er weer eentje te krijgen.
In de jaar 70 veel mee gefotografeerd. In India, Nepal, in de bergen. Heerlijke reiscamera, met prima objectief.
Ben benieuwd naar meer Fred.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » ma jun 13 2011 8:15 pm

Ik heb hem ook gehad Fred. Een prachtige camera! Ik raakte hem kwijt in het vliegtuig naar Japan, waar hij waarschijnlijk uit mijn zak is gegleden. Ik heb daarna in Japan een Olympus XA gekocht, omdat ze daar geen Minox (want = duits) verkochten. Maar de Minox was vele malen beter.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma jun 13 2011 10:12 pm

Doet me ergens aan denken...

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ilit=Minox" onclick="window.open(this.href);return false;

Frederix

Bericht door Frederix » di jun 14 2011 6:53 am

emdeklerk schreef:Doet me ergens aan denken...

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ilit=Minox" onclick="window.open(this.href);return false;
Moest ik ook even aan denken. Er zijn inderdaad leuke dingen mee te doen. Heb ik overigens nooit aan getwijfeld . . . . . :lol:

thom

Bericht door thom » di jun 14 2011 3:25 pm

Prachtig Duits design, en kwaliteit! Ben heel erg benieuwd welke knoopcellen hierin passen?

Net weer uit de kast gehaald en bewonderd. Zit alleen een vingerafdruk op het glas wat ik er niet af krijg.
Waarschijnlijk ingebeten in de coating?

Groet, Thom

Frederix

Bericht door Frederix » di jun 14 2011 4:00 pm

thom schreef:Prachtig Duits design, en kwaliteit! Ben heel erg benieuwd welke knoopcellen hierin passen?

Net weer uit de kast gehaald en bewonderd. Zit alleen een vingerafdruk op het glas wat ik er niet af krijg.

Groet, Thom
PX27a is het typenummer van de batterij die zou moeten passen in de Minox 35 EL. Deze is niet gangbaar, maar nog wel te leveren. Ik heb deze bij Accuwijzer.nl besteld. Ik heb tijdelijk het batterijprobleem opgelost door 4 knoopcellen op te stapelen en te omwikkelen met een strookje papier (ter voorkoming van kortsluiting met de metalen bus van de batterijhouder!) Ik heb 3 x LR44 en 1x LR43 (of 3x AG13 en 1x AG10) opgestapeld. Deze hebben samen vrijwel dezelfde hoogte en diameter als de PX27a en zijn samen ook 6 Volt.

thom

Bericht door thom » di jun 14 2011 4:40 pm

Frederix schreef:
thom schreef:Prachtig Duits design, en kwaliteit! Ben heel erg benieuwd welke knoopcellen hierin passen?

Groet, Thom
PX27a is het typenummer van de batterij die zou moeten passen in de Minox 35 EL. Deze is niet gangbaar, maar nog wel te leveren. Ik heb deze bij Accuwijzer.nl besteld. Ik heb tijdelijk het batterijprobleem opgelost door 4 knoopcellen op te stapelen en te omwikkelen met een strookje papier (ter voorkoming van kortsluiting met de metalen bus van de batterijhouder!) Ik heb 3 x LR44 en 1x LR43 (of 3x AG13 en 1x AG10) opgestapeld. Deze hebben samen vrijwel dezelfde hoogte en diameter als de PX27a en zijn samen ook 6 Volt.
Okay, op die manier, bedankt! Ik ga het morgen gelijk proberen.

coosc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door coosc » di jun 14 2011 10:38 pm

Beste Frederix,

Volgens mij maakt het niet zoveel uit met welke analoge camera jij fotografeert, je foto's zijn met alle alternatieven bijzonder mooi.

Ook ik bezit een Minox maar dan een type GT-E. Deze is uitgevoerd met een houder voor twee CR-1/3N celletjes. Dit past perfect en deze zijn volgens mij nog redelijk verkrijgbaar (wel duur). Verder heb ik er zelf ooit een halsleren paraattas voor gemaakt. Hoewel ik wel weer analoog fotografeer, gebruik deze niet meer maar wil hem ook niet kwijt.

Coos

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”