Garantie Tamron objectieven

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Mustafa

Garantie Tamron objectieven

Bericht door Mustafa » di jun 14 2011 11:43 am

Ik hoor/lees dat Tamron per 01-01-2011, 5 jaar garantie geeft op haar objectieven.
Ik ga er vanuit dat dit alleen geldt voor objectieven die na die datum gekocht zijn, klopt dit?

Bij wie of waar kan ik terecht m.b.t. vragen/reparaties etc. Heeft Tamron een service point in Nederland?

mvg
Mustafa

Goodje

Re: Garantie Tamron objectieven

Bericht door Goodje » di jun 14 2011 12:13 pm

Hoi Mustafa ff google Tamron Nederland en kijk http://tamron.weebly.com/productregistratie.html" onclick="window.open(this.href);return false; :ugeek:

registreer hier uw nieuwe Tamron objectief.

Door het invullen van onderstaande gegevens verlengt u direct de garantie van uw nieuwe Tamron objectief van de standaard 1 naar maar liefst 5 jaar!
Lees voor de registratie de voorwaarden door, zodat ook u zeker bent van deze exclusieve Nederlandse verlengde garantie. Let op! De verlengde garantie is alleen voor Nederland en uitsluitend voor eindgebruikers beschikbaar als het Tamron objectief gekocht is bij een door Transcontinenta B.V. erkend verkoopadres in Nederland. U dient uw Tamron objectief uiterlijk binnen 4 weken na de aankoop via onderstaand invulformulier hier te registreren.
Dus alleen voor nieuw gekocht lenzen denk ik dan :!:

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di jun 14 2011 4:32 pm

Goodje schreef:Hoi Mustafa ff google Tamron Nederland en kijk http://tamron.weebly.com/productregistratie.html" onclick="window.open(this.href);return false; :ugeek:

registreer hier uw nieuwe Tamron objectief.

Door het invullen van onderstaande gegevens verlengt u direct de garantie van uw nieuwe Tamron objectief van de standaard 1 naar maar liefst 5 jaar!
Lees voor de registratie de voorwaarden door, zodat ook u zeker bent van deze exclusieve Nederlandse verlengde garantie. Let op! De verlengde garantie is alleen voor Nederland en uitsluitend voor eindgebruikers beschikbaar als het Tamron objectief gekocht is bij een door Transcontinenta B.V. erkend verkoopadres in Nederland. U dient uw Tamron objectief uiterlijk binnen 4 weken na de aankoop via onderstaand invulformulier hier te registreren.
Dus alleen voor nieuw gekocht lenzen denk ik dan :!:
Dat staat er ja. Of de tweedehandsverkoper moet door Transcontinenta B.V. erkend zijn....juist

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » di jun 14 2011 9:25 pm

Ik heb zelf een objectief nieuw gekocht een van de eerste Tamron 17-50mm 2.8 na verloop van een jaar of 3 raakte het voorste lensdeel los.
Ik ben naar Transcontinenta B.V gegaan met de originele aankoopbon en mijn klacht uiteengezet.
Objectief achtergelaten en binnen een week had ik hem weer.
Voorste lensdeel gejusteerd en vastgezet.
Kosten? Helemaal NIETS :D
Ze waren zeer coulant en de service heb ik als prima ervaren.
O ja ik had dit objectief nooit officieel geregistreerd!!!!
Blijf het objectief bekijken

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » di jun 14 2011 9:30 pm

‘5 jaar Tamron garantie in Nederland.’
Gefeliciteerd met de aankoop van uw Tamron objectief. De kwaliteit van de Tamron
objectieven is altijd uitstekend. Om deze reden, biedt Transcontinenta B.V., als de officiële
importeur van Tamron in Nederland, een verlenging van de garantie tot 5 jaar in het geval
van een succesvolle productregistratie. Let op de onderstaande voorwaarden en acties bij
eventueel herstel. Onderstaand treft u belangrijke informatie betreffende deze door
Transcontinenta B.V. geïnitieerde Verlengde Garantie van Tamron objectieven in Nederland.
- Met ingang van 1 januari 2011 garandeert Transcontinenta B.V. aan eindgebruikers een
kosteloos herstel van eventuele fabricage en/of materiaalfouten voor een periode van
maximaal 5 jaar, gerekend vanaf de officiële aankoopdatum. Met deze Verlengde Garantie
van Transcontinenta B.V. wordt de standaard Europese Tamron Garantie van 1 jaar dus
verlengd tot maximaal 5 jaar.
- De Verlengde Garantie is geldig voor alle Tamron objectieven die gekocht zijn na 1 januari
2011. Wij maken u er op attent, dat de Verlengde Garantie niet van toepassing is op
producten zoals; zonnekappen en zoekers, filters, lensdoppen, tassen en alle andere
accessoires
.
- De Verlengde Garantie is alleen geldig indien het product door u geregistreerd is bij
Transcontinenta B.V. binnen 4 weken na de aankoopdatum zoals vermeld op de
aankoopnota. Indien u uw Tamron objectief niet registreert binnen deze termijn vervalt de
aanspraak op de Verlengde Garantie. Gedurende deze verlengde garantieperiode zal
Transcontinenta B.V. uw Tamron objectief zonder kosten repareren of vervangen, als de
garantieclaim te wijten is aan fabricage- en/of materiaalfouten. Eén en ander zal naar
redelijkheid en billijkheid beoordeeld worden door Transcontinenta B.V..
- Het Tamron objectief moet gekocht zijn bij een door Transcontinenta B.V. erkend
verkoopadres in Nederland die het betreffende Tamron objectief bij Transcontinenta B.V.
heeft ingekocht. Bij Transcontinenta B.V. is dit adres te allen tijde te verifiëren.
- De Verlengde Garantie is alleen geldig in Nederland en een lokaal initiatief van
Transcontinenta B.V.. Indien u het Tamron objectief via internet heeft gekocht, is de
Verlengde Garantie slechts geldig indien dit een door Transcontinenta erkend internet
verkoopadres in Nederland betreft onder de voorwaarde zoals hierboven gesteld.
- Deze Verlengde Garantie is niet van toepassing als de klacht of het defect ontstaan is door
onoordeelkundig gebruik (gebruik dat niet in overeenstemming is zoals aangegeven in de
gebruiksaanwijzing), verkeerd gebruik, misbruik, ongeschikt opbergen, normaal gebruik in
extreme omgeving of condities of als deze ontstaan is door reparaties welke uitgevoerd zijn
door niet geautoriseerde servicebedrijven en/of personen. Schade door zand, vloeistof, vuil,
vallen, stoten en transport zijn niet gedekt door deze Verlengde Garantie.
- Indien het serienummer is verwijderd of onleesbaar (gemaakt), kan er geen reparatie onder
de Verlengde Garantie worden uitgevoerd.
- De Verlengde Garantie is alleen geldig voor eindgebruikers. De Verlengde Garantie is niet
van toepassing indien het Tamron objectief gebruikt wordt voor industriële toepassingen.
- De Verlengde Garantie is niet overdraagbaar en/of wordt niet vervangen in geval van
verlies, schade of vernietiging.
- Om uw Tamron objectief te registreren voor de Verlengde Garantie bij Transcontinenta B.V.
dient u naar de volgende, voorlopige, website te gaan: tinyurl.com/tamronregistratie de
aanwijzingen onder ‘productregistratie’ op te volgen.
- De Verlengde Garantie is uitsluitend en alleen te verkrijgen na registratie via internet binnen
de gestelde termijn zoals hierboven vermeld.
- Wanneer u een garantieclaim heeft na de officiële Europese Tamron Garantie van 1 jaar en
derhalve aanspraak wilt maken op de Verlengde Garantie dan:
1) Neemt u contact op met de officiële importeur van Tamron objectieven in Nederland:
Transcontinenta B.V.
Tarwestraat 29
2153 GE Nieuw-Vennep
Nederland
Tel: +31 (0) 252 687 555
E-mail: info@transcontinenta.nl
2) Stuurt u het betreffende Tamron objectief naar de officiële Tamron servicepartner van
Transcontinenta B.V. met daarbij de volgende documenten:
· Een kopie van ‘Europese Garantiekaart’
· Een kopie van de originele aankoopnota
· Een kopie van de registratiebevestiging van de Verlengde Garantie door
Transcontinenta B.V.
- Bovenstaande documenten zijn noodzakelijk om aanspraak te kunnen maken op de
Verlengde Garantie. Kosten voor verzending naar onze officiële servicepartner zijn altijd voor
rekening van de koper (verzender).
- Indien een bepaling als onwettelijk of onuitvoerbaar wordt geacht, wordt rechtsgeldigheid of
uitvoerbaarheid van de resterende bepalingen daardoor niet aangetast of verminderd.
- Deze Verlengde Garantie is door Transcontinenta B.V. geïnitieerd en een aanvulling op de
wettelijke rechten en impliceert geen afbreuk hieraan.
- Mocht u naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben, dan kunt u altijd even met
ons of één van onze verkooppartners contact opnemen.

Dit is de site waar je het allemaal kan lezen http://tamron.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mustafa

Bericht door Mustafa » di jun 14 2011 11:29 pm

Dank voor jullie reacties!

Mijn Tamron 17-50 heeft ook een kleine speling in het voorste deel, op youtube staat een filmpje voor de doehetzelfer, linkje: http://www.youtube.com/watch?v=IiOj-7MAO_w.

Maar moet eind deze maand richting Amsterdam, kan dan wel ff langsgaan bij Transcontinenta B.V in Nieuw-Vennep.

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » do jun 16 2011 3:30 pm

Mustafa schreef:Dank voor jullie reacties!

Mijn Tamron 17-50 heeft ook een kleine speling in het voorste deel, op youtube staat een filmpje voor de doehetzelfer, linkje: http://www.youtube.com/watch?v=IiOj-7MAO_w.

Maar moet eind deze maand richting Amsterdam, kan dan wel ff langsgaan bij Transcontinenta B.V in Nieuw-Vennep.
Volgens mij moet je niet in Nieuw Vennep zijn.
Ik dacht maar weet het niet zeker ergens in de buurt van Alphen a/d Rijn of zo iets.
Bel eerst even van te voren zou ik zeggen.

Mustafa

Bericht door Mustafa » wo jun 22 2011 1:56 pm

Dank George

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”