Fotograferen op een rally-circuit
Fotograferen op een rally-circuit
Hallo,
Ik ga het aankomend weekend naar de rally van Ieper en ik wil graag nu m'n D50 hiermee uitproberen.
Waarop moet ik letten tijdens het fotograferen van de rallywagens.
Welke instelling gebruik je het beste? Neem ik dan ook beter m'n zoomlens of de 50mm prime mee? Veel tijd om te wisselen van lens heb je niet.
Ik ga het aankomend weekend naar de rally van Ieper en ik wil graag nu m'n D50 hiermee uitproberen.
Waarop moet ik letten tijdens het fotograferen van de rallywagens.
Welke instelling gebruik je het beste? Neem ik dan ook beter m'n zoomlens of de 50mm prime mee? Veel tijd om te wisselen van lens heb je niet.
Let goed op de plek waar je gaat staan. Langs een recht stuk is het veiligst, maar geeft de minst mooie plaatjes. Bij een heuveltje zie je de mooie sprongen, in de bochten zie je ze mooi driftend voorbij komen...in de binnenbocht heb je dan het minst last van stof en sta je het veiligst.
Denk zelf dat ik voor de 50mm zou gaan. Echt veel tijd om te zoomen heb je niet. En ...waarschijnlijk overbodige tip...beweeg de camera met de auto mee.
Mark
Denk zelf dat ik voor de 50mm zou gaan. Echt veel tijd om te zoomen heb je niet. En ...waarschijnlijk overbodige tip...beweeg de camera met de auto mee.
Mark
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Idd Sluitertijd voorkeuze gebruiken ja en dan ter plekke kijken hoe een snelheid van ca. 1/60 aan bij 18-70 mm. bij langere brandpuntsaftstanden kan je wel iets kortere sluitertijden gebruiken. 1/100 - 1/160rytec schreef:Fijn, al die goede tips, bedankt.
Vanson heeft het over het "high speed" programma, is dat met dat poppetje die loopt erop?
@Opgezetfan : Langere sluitertijden? programma S gebruiken?
Hallo beste Nikon vrienden. Hieronder wat foto's van de in totaal 470 genomen foto's.
De rally van ieper bestaat uit de Historics en de moderne wagens
Hieronder de Historics DAF variomatic :

Een Ford Cossworth

Hieronder de Italiaan Basso die uiteindelijk de rally gewonnen heeft :

Hier enkele foto's genomen toen het al donkerder werd en daar ik nog geen flitser heb behalve de ingebouwde denk ik dat ik veel tekort kom voor dergelijke foto's of hoe kun je zoiets oplossen?

De rally begon afgelopen vrijdagmiddag tot 22.30uur en begon weer de zaterdagmorgen tot weer 's avonds 22.30uur dus ik heb toen het al wat schemerig werd geen foto's meer genomen ivm de kwaliteit.
Ik hoop dat de foto's bevallen.
De rally van ieper bestaat uit de Historics en de moderne wagens
Hieronder de Historics DAF variomatic :

Een Ford Cossworth

Hieronder de Italiaan Basso die uiteindelijk de rally gewonnen heeft :

Hier enkele foto's genomen toen het al donkerder werd en daar ik nog geen flitser heb behalve de ingebouwde denk ik dat ik veel tekort kom voor dergelijke foto's of hoe kun je zoiets oplossen?

De rally begon afgelopen vrijdagmiddag tot 22.30uur en begon weer de zaterdagmorgen tot weer 's avonds 22.30uur dus ik heb toen het al wat schemerig werd geen foto's meer genomen ivm de kwaliteit.
Ik hoop dat de foto's bevallen.
Laat mij dan de eerste zijn! 
Leuke plaatjes! Wat mij persoonlijk altijd erg aanspreekt is als er wat snelheid in de foto's zit. Oftewel de camera meetrekken als de wagen passeert. Ik denk dat dat voor jou vanaf de positie waar je zat (stukje voorbij de bocht aan de buitenkant) niet mogelijk was voor de auto's die de bocht uitkomen. Misschien iets om de volgende keer aan te denken als je een plekje zoekt.
Maar, nogmaals, leuke plaatjes!
Mark

Leuke plaatjes! Wat mij persoonlijk altijd erg aanspreekt is als er wat snelheid in de foto's zit. Oftewel de camera meetrekken als de wagen passeert. Ik denk dat dat voor jou vanaf de positie waar je zat (stukje voorbij de bocht aan de buitenkant) niet mogelijk was voor de auto's die de bocht uitkomen. Misschien iets om de volgende keer aan te denken als je een plekje zoekt.
Maar, nogmaals, leuke plaatjes!
Mark