Serienummer check
Serienummer check
Ik heb een camera aangeboden gekregen voor een zeer aantrekkelijke prijs. Deze prijs roept bij mij vraagtekens op voor wat betreft de herkomst. Is er een database waar ik kan checken of deze camera wel "eerlijk" is?
Groet,
Ramon
Groet,
Ramon
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Re: Serienummer check
Lijkt me dat je het kunt proberen bij Nikon NL zelf
en ik weet niet of de politie een landelijk database heeft van gestolen spullen maar daar zou ik dan een telefoontje aan wagen.
Bij Nikon kan je dan vragen of die geregistreerd is bij hun of een keer in reparatie was en de eigenaar correspondeert met jou aanbieder.
Datum van registratie is ook relevant.
en ik weet niet of de politie een landelijk database heeft van gestolen spullen maar daar zou ik dan een telefoontje aan wagen.
Bij Nikon kan je dan vragen of die geregistreerd is bij hun of een keer in reparatie was en de eigenaar correspondeert met jou aanbieder.
http://www.fotoapparatuur.nl/Gestolen/Gestolen.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Er is een landelijke database voor gestolen spullen. Of de service van de lokale politie zover gaat dat deze database ook voor jouw wordt nageplozen is weer andere vraag natuurlijk 
Vragen kan altijd.
Als het te mooi is om waar te zijn...., dan is het meestal ook niet waar

Vragen kan altijd.
Als het te mooi is om waar te zijn...., dan is het meestal ook niet waar
Dat checken ze wel hoor.
Ze willen uiteraard wel ff de naam van de verkoper voordat ze de check gaan doen.
Mocht het dan gestolen goed zijn kunnen ze de beste persoon voor heling of diefstal aanhouden.
Ze willen uiteraard wel ff de naam van de verkoper voordat ze de check gaan doen.
Mocht het dan gestolen goed zijn kunnen ze de beste persoon voor heling of diefstal aanhouden.
Of je wordt zelf genaaid en bent je geld kwijt. Wees op je hoede.
Je kunt moeilijk genaaid worden als je de check voor de aankoop uitvoert. 
Stel je eens voor dat juw spullen worden gestolen en verkocht.
Wat heb je liever, dat die gozer met jouw spullen gaat rondlopen of dat er eentje tussen zit die voor aankoop be boel bij de politie laat nakijken?

Stel je eens voor dat juw spullen worden gestolen en verkocht.
Wat heb je liever, dat die gozer met jouw spullen gaat rondlopen of dat er eentje tussen zit die voor aankoop be boel bij de politie laat nakijken?
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Onlangs heb ik onderstaande vraag naar Nikon NL gestuurd en kreeg daarop ook een duidelijk antwoordTom van Hell schreef:Lijkt me dat je het kunt proberen bij Nikon NL zelf
Mijn vraag:
Kunt u mij aangeven waar ik de serienummers kan doorgeven van mijn onlangs gestolen apparatuur zodat de heler(s) geen gebruik kan maken de Nikon service punt(en)?
Ik nl. ooit eens vernomen dat de servicepunten een check doen bij binnenbrngen van apaartuur of deze is gestolen, en ze in geval van diefstal de apparatuur vasthouden, klopt dat?
Uiteraard heb ik een politieaangifte (NL+Fr) en heb e.e.a. ook al bij de verzekering gemeld.
Het antwoord van Nikon NL:
Helaas heeft Nikon voor Nederlandse camera's (nog) geen meldingpunt van gestolen apparatuur. U kunt wel uw gestolen camera en objectieven registreren op de Nikon site, het is inderdaad zo dat het Nikon Service Point kijkt in de database naar de gegevens voor er
een reparatie wordt gedaan.
Vervolgens heb ik na aanschaf van een nieuw set zowel de gestolen apparatuur als m'n nieuwe setje geregistreerd.
Mocht het ooit nog boven water komen bij een servicepunt, dan zou je een bericht moeten krijgen.