Koppelen twee D5000.

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Koppelen twee D5000.

Bericht door MauritsD » di jun 21 2011 4:24 pm

Achteraf wel :) maar was mij iig nog niet duidelijk of dat ook echt werkte
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Frank Roelofs » di jun 21 2011 4:32 pm

Tom schreef:
amateurt schreef:Ik zou ook wel eens willen weten of je met 1 ML-L3 een hele rij Nikons tegelijk af kan laten gaan....?
Ja, dat kan. Het systeem is uiterst simpel.

Het heeft vast te maken met stereofotografie?
Zijn nog wel meer mogelijkheden dan stereo. Een onderwerp vanuit verschillende standpunten tegelijk fotograferen. Panorama's met meer camera's naast elkaar. Camera's in een rondje voor Mesdag achtige panorama's. (Fotozaak waar ik ooit gewerkt heb, had een 360 graden camera. De camera draaide rond, had een spleetsluiter. Als je dan tegengesteld rond rende kon je vaker op de foto komen.Kwam een negatief uit van ik meen zo'n 2,5 meter. 30 cm hoog. Werden contactafdrukken van gemaakt)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

flitslicht

Bericht door flitslicht » di jun 21 2011 4:46 pm

Met die ML-3 lijkt een goede oplossing, alleen gaat volgens mij inderdaad de camera na een opname of na verloop van tijd weer op normaal zodat de afstandsbediening niet meer werkt.

Een andere goedkope oplossing is twee afstandsbedieningkjes zoals het bovenste draadje in de foto, maar dan voor jouw specifieke camera (deze is voor D300,D700 etc.). Je kan die eenvoudig doorverbinden met een draadje met twee plugjes. Druk je dan op de knop van de een dan gaat de andere camera ook af.

Afbeelding

De zwarte kastjes eronder zijn een zender en een ontvanger, normaal voor flits maar op deze manier werkt het ook met een tweede camera op afstand. Je zet de zender op de flitsschoen van de camera die je vast hebt. Druk je af dan gat de camera die met de draad is verbonden ook af. Er is met deze opstelling wel enige vertraging, flitsen gaat alleen als de camera's op 1/10sec of langer staan.

wim hoppenbrouwers
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door wim hoppenbrouwers » wo jun 22 2011 8:25 am

Hallo Allen. Ik heb weer een grote berg aan ideen mogen ontvangen. Mijn dank daarvoor.
Ik ga nu erst op onderzoek uit en laat het uiteindelijke plan wel weten.
Het is inderdaad voor stereo. Ik heb al enkele opnames geplaatst op het forum. :D

Wim
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2

Ramon1990
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ramon1990 » wo jun 22 2011 8:34 am

Het is mij gelukt, je kan met een ML-L3 twee camera's tegelijk laten schieten. Dat is mij toen der tijd ook gelukt met een D60 en een D90.

Groet,
Ramon

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”