Barcelona

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
RG85

Barcelona

Bericht door RG85 » di jun 21 2011 9:41 pm

Hallo mensen,
Ik heb begin dit jaar een D3000 gekocht (m`n eerste spiegelreflex) Nu ben ik vorige maand naar Barcelona geweest waar ik hem voor het eerst echt goed heb gebruikt. Omdat ik een beginner ben wilde ik graag jullie oordeel. Wat kan ik verbeteren?
Ik heb de foto 2&3 licht bewerkt.
Alvast bedankt voor je oordeel.
Mvg Roy

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
Laatst gewijzigd door RG85 op di jun 21 2011 10:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Barcelona

Bericht door Tony D » di jun 21 2011 9:51 pm

Ha Roy,

Je zet je foto's in de rubriek Fotobeoordelingen. Daar kun je ferme (opbouwende) kritiek verwachten. Het is dan wel nodig dat anderen meer informastie krijgen. Ik kan je EXIF-gegevens niet zien. Daardoor weet ik niet hoe je de foto's (technisch gezien) gemaakt hebt. Dit beperkt dus ook mijn mogelijkheid om er goed iets over te zeggen.
Ik vind de foto's qua compositie en belichitng wel mooi: de symmetrie zit er goed in. Nummer 4 springt voor mij uit.
Je zou bij drie hebben kunnen kiezen voor een grotere diafragmaopening. Dan wordt de achtergrond nog waziger. Heeft mijn voorkeur.

Veel plezier verder nog met je camera!

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door plincky » di jun 21 2011 9:56 pm

Beste RG85,

De foto's zien er goed uit. Er zijn hier en daar natuurlijk wel wat dingetjes maar over het algemaan ziet het er netjes uit als je voor het eerst "echt"de camera hebt grbruikt.
Toch een paar puntjes.

Foto1. Opzicht prima. Als je in Raw hebt gefotografeert kan je de voorgrond wat zichtbaarder maken door te spelen met de Fill licht.
Foto2. mis ik eigenlijk de grond.
Foto3. niet recht. persoonlijk had ik er een staande foto van gemaakt. dan het midden gepakt en dan zal je net nog de onderste bekers erop krijgen en boven wat meer met nog net aan de rechterkant de vrouw erop die kijkt. en links het kaartje eraf. Zo krijg je meer diepte in je foto.
Foto4. niet recht verder prima foto.

Dit is mijn mening altans. Zijn zoveel meningen hier op het forum dus zal vast wel meer komen.
Maar zeker geen slechte foto's

Gr Rob

NIKON-187
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door NIKON-187 » wo jun 22 2011 12:42 pm

Paar kleine dingetjes om op te letten maar voor het eerste echte gebruik zeker niet slecht.

foto1: heb 't idee dat die niet helemaal recht staat
foto2: idd het gemis van de grond. Meer afstand, lager standpunt en in portretstand dan had je en de vloer en plafond in beeld.
komt ook meer de hoogte van de kerk in beeld.
foto3: in portretstand zodat het kaartje er niet op staat maar de onderste bakjes wel
foto4: idd niet recht

greetz Sander
Nikon D300 + SB700
AF 50mm f1.8
AF-S DX 16-85mm f3,5-5,6G ED VR
AF-S 28-300mm f3.5-5.6G ED VR
AF-S 70-300mm f4,5-5,6G IF-ED VR
Cullmann Magnesit 525M + Nanomax 200T
Meer tassen als gear

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”