Reparatieadres
Reparatieadres
Hallo mede Nikon gebruikers.
Ik ben in het bezit van een d700 en een d200 en twee zoom objectieven de 28-105 en de 28-70 . nu is er onlangs met de 28-105 iets fout gegaan want hij stelt niet meer goed scherp op oneindig. en maakt dan ook geen foto . het heeft denk ik te maken met de macrostand waar ik hem wel eens opgezet heb en op gegegven moment zag ik dat hij op macro stand stond terwijl hij onder de 50 mm stond. iets waar hij eigenlijk niet onder kan in die stand. hoe het is gekomen weet ik niet. want ik heb het niet geforceerd. maar goed het is gebeurd. hij stelt nog wel scherp op alle overige afstanden en dan kan ik ook een foto maken alleen bij ver weg ( zeg maar afstanden groter dan 15-20 meter krijgt hij het beeld niet scherp en er word geen foto gemaakt als ik op de ontspan knop druk. wanneer ik hem op manual focus zet is het wel mogelijk om een foto te maken . maar dan is de foto denk ik niet scherp. want ik zie in het beeld dat het beeld niet optimaal scherp is.
ik wil de lens laten reparen. maar heb geen idee wat een goed adres is hiervoor. wie heeft een goede tip voor een betaalbaar adres.
groet
Jef
Ik ben in het bezit van een d700 en een d200 en twee zoom objectieven de 28-105 en de 28-70 . nu is er onlangs met de 28-105 iets fout gegaan want hij stelt niet meer goed scherp op oneindig. en maakt dan ook geen foto . het heeft denk ik te maken met de macrostand waar ik hem wel eens opgezet heb en op gegegven moment zag ik dat hij op macro stand stond terwijl hij onder de 50 mm stond. iets waar hij eigenlijk niet onder kan in die stand. hoe het is gekomen weet ik niet. want ik heb het niet geforceerd. maar goed het is gebeurd. hij stelt nog wel scherp op alle overige afstanden en dan kan ik ook een foto maken alleen bij ver weg ( zeg maar afstanden groter dan 15-20 meter krijgt hij het beeld niet scherp en er word geen foto gemaakt als ik op de ontspan knop druk. wanneer ik hem op manual focus zet is het wel mogelijk om een foto te maken . maar dan is de foto denk ik niet scherp. want ik zie in het beeld dat het beeld niet optimaal scherp is.
ik wil de lens laten reparen. maar heb geen idee wat een goed adres is hiervoor. wie heeft een goede tip voor een betaalbaar adres.
groet
Jef
Re: Reparatieadres
Hier:
Een paar witregels voor je.
Serieus: Je kunt naar Beverwijk gaan, maar dat objectief is niet heel duur. Vraag eerst een prijsopgave, want een uurtje werk met een paar kleine materialen is al gelijk aan de waarde van dit objectief. Als het een bekend probleem is waar een snelle oplossing voor beschikbaar is, dan is het het overwegen waard.
Een paar witregels voor je.

Serieus: Je kunt naar Beverwijk gaan, maar dat objectief is niet heel duur. Vraag eerst een prijsopgave, want een uurtje werk met een paar kleine materialen is al gelijk aan de waarde van dit objectief. Als het een bekend probleem is waar een snelle oplossing voor beschikbaar is, dan is het het overwegen waard.
dank voor de tip. ik zal zeker eerst een prijs indicatie vragen.
de lens kost nieuw toch nog 500 euro. ik heb hem voor 150 gekocht maar vind het gewoon zonde dat dit ene gedeelte nu kapot is en om daarvoor de hele lens weg te doen vind ik zonde. vandaar mijn idee om hem toch te laten repareren maar idd als het meer dan 150 is dan doe ik het niet. dan koop ik liever een 16-85 vr
de lens kost nieuw toch nog 500 euro. ik heb hem voor 150 gekocht maar vind het gewoon zonde dat dit ene gedeelte nu kapot is en om daarvoor de hele lens weg te doen vind ik zonde. vandaar mijn idee om hem toch te laten repareren maar idd als het meer dan 150 is dan doe ik het niet. dan koop ik liever een 16-85 vr
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
opsturen is al 6.75 euro, onderzoekkosten is al incl btw 42 euro en terug laten sturen is al 8,15 euro. En dan hebben ze nog niks gedaan bij nikon.
Je apparatuur word ten volle tevredenheid gemaakt, maar vind het allemaal aardig aan de prijs.
uurloon is ook niet mis, dus reken maar op 120 tot 150 euro om het te laten maken.
laatst nog een lensje laten maken, 3 lensdelen en iets afstellen, bij elkaar 55 euro maar toen kwamen nog eens de kosten erbij van uurloon, btw opsturen en o ja ik vergat de administratie kosten van 12,50 euro, die moet je erook nog ff bij optellen. was 138 euro kwijt. Daar had ik dus in de winkel een nieuwe zelfde lens voor.
Dus doe je alleen een prijsopgave ben je al 69 euro kwijt
Je apparatuur word ten volle tevredenheid gemaakt, maar vind het allemaal aardig aan de prijs.
uurloon is ook niet mis, dus reken maar op 120 tot 150 euro om het te laten maken.
laatst nog een lensje laten maken, 3 lensdelen en iets afstellen, bij elkaar 55 euro maar toen kwamen nog eens de kosten erbij van uurloon, btw opsturen en o ja ik vergat de administratie kosten van 12,50 euro, die moet je erook nog ff bij optellen. was 138 euro kwijt. Daar had ik dus in de winkel een nieuwe zelfde lens voor.
Dus doe je alleen een prijsopgave ben je al 69 euro kwijt
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als de prijs van de reparatie je niet aanstaat kan je ook afstand doen van het object. Dan betaal je volgens mij niets. Behalve eventuele kosten voor het opsturen. En je bent je objectief kwijt natuurlijk.
Mensenhanden zijn nu eenmaal erg duur. Eigenlijk zijn alleen dure/duurdere objectieven en camera's een reparatie buiten de garantie waard.
Mensenhanden zijn nu eenmaal erg duur. Eigenlijk zijn alleen dure/duurdere objectieven en camera's een reparatie buiten de garantie waard.
In Nederland kun je inderdaad alleen bij Nikon Beverwijk terecht. Prima service daar en je hebt je spullen zo weer terug. Maar feit is wel dat het inderdaad behoorlijk prijzig is, uurlonen liggen in Nederland nu eenmaal erg hoog en dan komen er ook nog allerlei kosten bij.
Misschien is het een idee om eens over de grens te zoeken? Opsturen is niet zo veel duurder buiten Nederland. Het vormt misschien wel een risico maar voor een objectief zoals in dit voorbeeld is het misschien wel een optie. Reparatie in Nederland is denk ik echt duurder dan het objectief nog waard is....
Misschien is het een idee om eens over de grens te zoeken? Opsturen is niet zo veel duurder buiten Nederland. Het vormt misschien wel een risico maar voor een objectief zoals in dit voorbeeld is het misschien wel een optie. Reparatie in Nederland is denk ik echt duurder dan het objectief nog waard is....
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Heb je daar adres(sen) van dan?R1982 schreef:Misschien is het een idee om eens over de grens te zoeken?
Ik woon namelijk vlakbij de Belgische grens en voor mij zou het een uitkomst zijn i.p.v naar Beverwijk gaan. (opsturen hou ik niet zo van)
Heb zelf al vaak zitten zoeken naar reparatie adressen in Belgie maar kan zelf niets vinden.
Alvast bedankt.
Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Die in België zit in Brussel, dus dat zal niet veel voordeel opleveren.Gino schreef:Heb je daar adres(sen) van dan?R1982 schreef:Misschien is het een idee om eens over de grens te zoeken?
http://www.europe-nikon.com/service.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Nou, Beverwijk is al gauw 200km enkele reis voor mij.
En naar Brussel is 60km dus dat scheelt nogal, niet???
Bedankt voor de link, ga ik gelijk opschrijven.
Groeten, Gino
En naar Brussel is 60km dus dat scheelt nogal, niet???
Bedankt voor de link, ga ik gelijk opschrijven.
Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De AF 28-105 f/3,5-4,5 D is in 2006 van de markt gehaald. Als dit objectief nog ergens nieuw te verkrijgen is, gaat het om een winkeldochter. Onbegrijpelijk, want er is altijd veel vraag naar geweest.kleurrijk schreef:de lens kost nieuw toch nog 500 euro. ik heb hem voor 150 gekocht
Wat je betaald hebt is meer overeenkomstig de tweedehandsprijs.
Aangezien je het om een misschien eenvoudige reparatie gaat, dan kun je terecht bij:
http://home.kpn.nl/braak117/Reparatie%2 ... ikelen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Moeten er echter nieuwe onderdelen gebruikt worden, dan kom je bij het Nikon Servicepunt uit.
NCN clubleden kunnen wel eens hun spullen laten bekijken als het NSP een clubdag bezoekt. En wat let je eens naar een Check and Clean te gaan, kost niks. Kijk in het Forum bij Komende Evenementen.