Hallo,
Ik had een vraagje. Ik weet niet hoe ik bijvoorbeeld een bloem van dichtbij kan scherpstellen? Hij doet hiermee moeilijk en het kan maar vanaf een bepaalde afstand. Doe ik iets fout met de instellingen, of heb ik een betere lens daarvoor nodig? Ik heb een gewone lens die je er bij krijgt. Ik heb al vanalles geprobeerd: Automatisch, dat tulpje, maar ook handmatig scherpstellen. Ik denk dat het aan de lens ligt?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Lisa
Scherpstellen D90
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Scherpstellen D90
Elk objectief heeft een minimale scherpstelafstand. Dat kan oplopen tot iets van 2 meter (!!), wat betekent dat je niet kan scherpstellen binnen 2 meter van je sensor.
Nou zal dat bij jouw objectief een stuk korter zijn. Meestal zo rond de 40 a 50 cm vanaf je sensor. Die zit iets van de achterwand af. Je kan de afstand vinden op je body als je goed zoekt naar een rondje met een streepje erdoor.
Vaak kan je deze minimale afstand zien op je objectief. Aan de ene kant staat oneindig (een 8 op z'n zij gedraaid), aan de andere kant de minimale afstand.
Als het voor jou niet dichtbij genoeg is, dan zou je eens moeten kijken naar een macro-objectief.
Nou zal dat bij jouw objectief een stuk korter zijn. Meestal zo rond de 40 a 50 cm vanaf je sensor. Die zit iets van de achterwand af. Je kan de afstand vinden op je body als je goed zoekt naar een rondje met een streepje erdoor.
Vaak kan je deze minimale afstand zien op je objectief. Aan de ene kant staat oneindig (een 8 op z'n zij gedraaid), aan de andere kant de minimale afstand.
Als het voor jou niet dichtbij genoeg is, dan zou je eens moeten kijken naar een macro-objectief.
Re: Scherpstellen D90
Oke heel erg bedankt voor je reactie!
Ik ga het zo meteen even nakijken!
Groetjes,
Lisa

Groetjes,
Lisa