Welk insect?

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
JeroenS
Forumlid
Forumlid

Welk insect?

Bericht door JeroenS » ma jun 20 2011 11:30 pm

Vandaag was onze jonge kater op jacht in huis op een....? Ik kreeg weinig tijd om het na vangen en loslaten te fotograferen, maar er staats in ieder geval iets op beeld.
Heeft iemand een idee om welk dier het hier gaat?

Groet, Jeroen

Afbeelding

tss.. update
gevonden op Google. Insect met lange staart..

houtsluipwesp. Met haar lange legboor deponeert ze haar eitjes in de larven van houtwespen. Hun eigen larve ontwikkelt zich dan ten koste van de houtwesplarve. De houtsluipwesp behoort tot de grootste Europese sluipwespsoorten...

wblink
Forumlid
Forumlid

Re: Welk insect?

Bericht door wblink » di jun 21 2011 4:06 pm

Het lijkt mij een "Metocha Ichneumonides", een mannetje, vrouwtjes zijn vleugelloos.
Één van de Goudwespen.
Willem.

hansvk
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansvk » do jun 23 2011 9:33 pm

Dit insect trof ik een paar weken geleden aan op een varen in de tuin. Geen hele scherpe foto (was eigenlijk te weinig licht beschikbaar), maar ben toch benieuwd wat het is.

Afbeelding
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » vr jun 24 2011 9:06 am

wblink schreef:Het lijkt mij een "Metocha Ichneumonides", een mannetje, vrouwtjes zijn vleugelloos.
Één van de Goudwespen.
De naam zo exotisch als het diertje. Keek eerst wel vreemd op de toen we een paar jaar geleden voor het eerst zo'n diertje in de tuin tegenkwamen. 'Vroeger' nooit tegengekomen. Iets van de laatste jaren.

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » vr jun 24 2011 9:07 am

hansvk schreef:Dit insect trof ik een paar weken geleden aan op een varen in de tuin. Geen hele scherpe foto (was eigenlijk te weinig licht beschikbaar), maar ben toch benieuwd wat het is.
Bijzondere insecten hebben we in Nederland :)
Kan je alleen niet verder helpen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”