Nieuw statief aanschaf

Discussies over statieven
Plaats reactie
Kroontje

Nieuw statief aanschaf

Bericht door Kroontje » za jun 25 2011 4:18 pm

Hallo

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een wat lichter, kleiner statief voor op vakantie.
Nu heb ik op de vorige Zoom dagen te jaarbeurs een Velbon gezien.
http://www.cameranu.nl/artikel/114744/V ... exi_L.html
Op zich zag het er goed uit. beetje in de richting wat ik zocht.
Draagkracht geven ze 4 kg op, dus lijkt mij dat genoeg.

Maar wat vinden jullie van het merk Velbon, zoals materiaal en degelijkheid.

Ik hoor het graag Kroontje (Mark)

Steven

Re: Nieuw statief aanschaf

Bericht door Steven » za jun 25 2011 10:33 pm

Velbon is een oud gerenomeerd merk. Dus aan het merk zal het niet liggen. Uiteraard heeft Velbon ook budget statieven die tegenover "mindere merken" concurerend zijn. Dus ook in het goedkopere segment zijn merken als Velbon en Manfrotto de betere keuze.

Voor een lichtgewicht en duurzaam statief van goede kwaliteit zal je dus een goede prijs moeten betalen. Een goed statief gaat jaren mee, sterker nog die overleven ons. :wink:

Het statief dat je op het oog hebt is gewoon een uitstekend statief dat kwalitatief niet onder doet voor b.v een Manfrotto.

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo jun 26 2011 12:33 am

Hallo Steven

Mag ik je danken voor je antwoord
Het statief dat je op het oog hebt is gewoon een uitstekend statief dat kwalitatief niet onder doet voor b.v een Manfrotto.
Hier mee kan ik leven :wink: Ik heb al een Manfrotto, maar deze is groot en zwaar. zeker om deze op de fiets mee te nemen.
Dus vandaar :wink:

Ga binnenkort maar eens kijken in de winkels voor de Velbon

Kroontje

hansvk
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansvk » zo jun 26 2011 10:40 am

Kun je op dat statief een Manfrotto kop monteren?

Sent from my Desire HD using Tapatalk
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo jun 26 2011 10:49 am

Volgens mij heeft dat dezelfde draad ja.

Sent from my computertje using Firefox

Steven

Bericht door Steven » zo jun 26 2011 10:51 am

Manfrotto gebruikt een andere maatvoering voor de "boutjes en de moertjes" :wink: er zijn adapters maar die maken de combinatie er niet mooier op. Vind je dat geen probleem dan kun je het overwegen :-) 8)

Het zou best kunnen dat er modellen zijn die wel aansluiten maar ik weet dat niet. Voor zover ik nu terug kan lezen op het net, heeft Velbon een ander draad dan Manfrotto... Even zo een busje gebruiken dat je om het velbon boutje draait. Manfrotto heeft een grotere diameter draad zoals ik het begrijp.
Laatst gewijzigd door Steven op zo jun 26 2011 11:00 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » zo jun 26 2011 10:54 am

Steven schreef:Manfrotto gebruikt een andere maatvoering voor de "boutjes en de moertjes" :wink: er zijn adapters maar die maken de combinatie er niet mooier op. Vind je dat geen probleem dan kun je het overwegen :-) 8)
Meen je dat? Ik dacht dat alles hetzelfde was (3/8, maar dat moest ik ff opzoeken).

Steven

Bericht door Steven » zo jun 26 2011 10:58 am

Velbon is 3/8 en Manfrotto 1/4

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » zo jun 26 2011 11:31 am

Ik heb een Velbon Sherpa, weet even niet welk model, maar hij kostte rond de 70 euro meen ik me te herinneren. Of was het nou 90?
Weet het niet meer :oops:
Over het merk kan ik alleen maar positief zijn. Ik wilde ook graag een statief wat hoog kon, aangezien ik redelijk lang ben (voor een vrouw dan ;)).
Het is erg stevig en degelijk. Wat uit te schuiven of rond te draaien is werkt lekker soepel. Het is niet erg zwaar, maar voor bijvoorbeeld macro zou ik nog best een kleiner statief willen hebben. Maar ja...
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo jun 26 2011 11:35 am

Hallo
Kun je op dat statief een Manfrotto kop monteren?
Ja dat kan :wink: Dus ik kan mijn kop van de monopod over zetten. Deze Deze
Velbon is 3/8 en Manfrotto 1/4
Volgens de man op de beurs kon dat zo over gezet worden.
Er staat mij bij toen ik de Manfrotto kop ging halen daar ook een adapter bij zat.
Maar goed ik neem de kop gewoon mee voor alle zekerheid :wink:
Zit alleen nog even over het draaggewicht 4 KG. Er moet een D90 (nu nog) en een 70-200 op kunnen (maximaal)
70-200 Gewicht Circa 1.540 gram. Ik denk wel dat het goed kan. De kop kan 6 kg hebben.
Hier uit blijkt dat ze ook 1/4 3/8 draad hebben :wink:

Kroontje

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo jun 26 2011 11:47 am

Dreamlogic schreef:Ik heb een Velbon Sherpa, weet even niet welk model, maar hij kostte rond de 70 euro meen ik me te herinneren. Of was het nou 90?
Weet het niet meer :oops:
Over het merk kan ik alleen maar positief zijn. Ik wilde ook graag een statief wat hoog kon, aangezien ik redelijk lang ben (voor een vrouw dan ;)).
Het is erg stevig en degelijk. Wat uit te schuiven of rond te draaien is werkt lekker soepel. Het is niet erg zwaar, maar voor bijvoorbeeld macro zou ik nog best een kleiner statief willen hebben. Maar ja...
Hallo Dank voor je antwoord.
Het is niet erg zwaar, maar voor bijvoorbeeld macro zou ik nog best een kleiner statief willen hebben. Maar ja...
Ik kan dit model heel laag neerzetten door middel van de poten spreiden en dan een hoekzoeker op de body zetten.

Groet Kroontje

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » zo jun 26 2011 7:38 pm

Die van mij kun je ook vrij laag zetten wel...dan spreid je de poten idd helemaal uit. Ik moet dat nog eens uitproberen.
Maar voor op mijn tafel waar ik producten fotografeer past het weer niet. Beetje gedoe maar geeft niet :)
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”