portret

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
nusti

portret

Bericht door nusti » za jun 25 2011 11:07 am

Op mijn werk had een groep leerlingen een metamorfose opdracht. Aan mij is gevraagd of ik een paar foto's wilde maken. Bijna alle foto's waren veel te geposeerd of de leerlingen waren te verlegen.Deze foto's zijn aardig maar niet bijzonder. Tot er één in de lach schoot met als resultaat de onderstaande foto die met kop en schouder boven de rest uitspringt
.
Graag commentaar. Wat ik storend vind aan de foto is de schaduwlijn rechts, voor de rest vind ik het een geweldige foto

Afbeelding

Kaaaren
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: portret

Bericht door Kaaaren » za jun 25 2011 11:44 am

Leuk ook een 7000!
Ook een leuke foto! :mryellow:

De schaduw is inderdaad wat je al zegt storend, zet nooit je model dicht op een achtergrond hebben ze mij altijd verteld.
De bewerking vind ik ook niet helemaal geslaagd, maar dat is meer smaak.
Het model is wel mooi gekaderd maar ondanks dat het spontaan is komt toch niet zo over. Denk dat het komt door de pose.
Nikon D780

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » za jun 25 2011 5:50 pm

Bewerking is idd een kwestie van smaak...het het ook niet heel snel zo gedaan, maar het is wel apart.
De slagschaduw is idd jammer. Volgende keer kun je je model, net wat Karen zegt, het beste verder van de muur plaatsen.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » zo jun 26 2011 12:56 am

Ik vind het een erg leuke foto! Soms moet je momenten gewoon pakken, zonder je druk te maken over achtergronden of dat soort dingen. Want voordat je uit die discussie met jezelf bent is 'het' moment alweer voorbij en dan heb je helemaal geen foto.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

oud0001

Bericht door oud0001 » zo jun 26 2011 2:50 am

Ik vind em spontaan genoeg hoor.
Die schaduw is idd iets minder. Die kun je natuurlijk stiekem een beetje wegwerken. :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”