Externe zoeker..

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: Externe zoeker..

Bericht door Niels » vr jun 24 2011 9:34 pm

Ik heb ook een D3000 en had op m'n oude pc wel een programma dat ik hem vanaf mijn pc kon aansturen.
Inmiddels heb ik een nieuwe Mac, maar ik zal het eens opzoeken welk programma dat was...
Het kan dus wel :wink: Kom ik op terug....
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

kokker

Bericht door kokker » zo jun 26 2011 3:58 am

Hee Nielson,

Dat klinkt erg goed.
Ik wacht graag op je antwoord.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jun 26 2011 10:19 am

Nielson schreef:Ik heb ook een D3000 en had op m'n oude pc wel een programma dat ik hem vanaf mijn pc kon aansturen.
Inmiddels heb ik een nieuwe Mac, maar ik zal het eens opzoeken welk programma dat was...
Het kan dus wel :wink: Kom ik op terug....
Aansturen van de camera heeft dan zijn beperkingen, in de zin dat je daarbij geen LiveView hebt, want die functie heeft de camera niet. Wordt ook niet toegevoegd als je met PC-software werkt.
Je kunt wellicht wel de sluitertijd, diafragma en andere camera-instellingen vanuit de PC aansturen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Niels » zo jun 26 2011 10:52 am

Aansturen van de camera heeft dan zijn beperkingen, in de zin dat je daarbij geen LiveView hebt, want die functie heeft de camera niet. Wordt ook niet toegevoegd als je met PC-software werkt.
Je kunt wellicht wel de sluitertijd, diafragma en andere camera-instellingen vanuit de PC aansturen.
Hoi Léon, daar heb je inderdaad helemaal gelijk in :oops: Het is niet echt een externe zoeker...
Je kan inderdaad diafragma, sluitertijd en andere zaken instellen, en de foto maken vanaf je pc, waarna de foto dan rechtstreeks op je scherm verschijnt. Dank voor de toevoeging. :wink:
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”