SD kaart stuk?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Michel_van_Eunen

SD kaart stuk?

Bericht door Michel_van_Eunen » di jun 14 2011 11:15 am

Goeden dag,

Afgelopen weekend was in naar Le Mans. Al fotograferend daar met mijn 3100 gaf deze van het ene op het andere moment terwijl ik aan het schieten was in het scherm dat de geheugenkaart mogelijk beschadigd was. Ik kon er niks meer mee. Ik vreesde natuurlijk voor de inmiddels ruim 200 foto's die ik al had. Daar een andere kaart gekocht en weer verder geschoten. Bij thuiskomst m'n kaart in de laptop en deze las zonder problemen de kaart uit. In de camera en die kon er weer niks mee. De kaart geformatteerd en weer in de camera, weer niks. Ook nog met een programmaatje van sdcard.org geformatteerd maar dit hielp ook niet.

Het is een Sandisk 64GB SD/XC kaart. Weet iemand hier wellicht wat er loos kan zijn? Was een pittig duur kaartje om nu alweer stuk te zijn...

Bedankt!

florist

Re: SD kaart stuk?

Bericht door florist » di jun 14 2011 11:29 am

Ik durf zo niet te zeggen wat er loos is, maar volgens mij geeft sandisk 10 jaar garantie op de kaartjes, gewoon terugsturen dus!

Goodje

Bericht door Goodje » di jun 14 2011 11:42 am

IS deze kaart wel geschikt voor de D3100 en dan qua grote? en inderdaad garantie
Link naar geheugen voor de D3100 https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... 7268#d3100" onclick="window.open(this.href);return false; hij staat er wel tussen :wink2:

Michel_van_Eunen

Bericht door Michel_van_Eunen » wo jun 15 2011 8:13 am

Hey,

Als eerst bedankt voor de reacties iig. Krijg een nieuwe opgestuurd. Een foto gemaakt met mijn telefoon van het schermpje van de de D3100 met de foutmelding. Via de mail contact gezocht. Heel raar dit allemaal want in de computer doet hij het wel en welke willekeurige andere SD kaart doet het wel gewoon in de camera... Ik snap er niks van maar er komt in ieder geval een nieuwe...

Wellicht gaat dit vaker voorkomen bij andere. Ik hou het forum in de gaten de komende tijd... Of misschien ben een uitzonderingetje...

Eind goed al goed!

Anonimus

Bericht door Anonimus » wo jun 15 2011 10:11 am

Kan een klein defectje zijn, maar dan nog blijft het vreemd dat het wel werkt in je pc enzo :)
Maar je krijgt een nieuwe toegestuurd, dus dat is dan wel weer top :)

george013

Bericht door george013 » wo jun 15 2011 12:24 pm

Heb je de schrijfbeveiliging gecontroleerd?
George

hansvk
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansvk » wo jun 15 2011 2:02 pm

Misschien heb je hier iets aan: http://www.digitalefotografietips.nl/na ... erughalen/" onclick="window.open(this.href);return false;
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)

sdbfotografie

Bericht door sdbfotografie » wo jun 15 2011 6:58 pm

Het blijft techniek op een chip en zeker 64 GB is heel veel voor zo'n klein kaartje. Er hoeft maar iets heel kleins fout te zitten en je hebt een error.
(dat te bedenken dat je Windows 3.1 op een 486 met een harde schijf van 64 MB had en dat dat dan zo'n grote bak was haha)
Kleiner is niet altijd beter :-)

Dus ik hoop dat de nieuwe het wel gewoon goed doet.

Gr. Simon

george013

Bericht door george013 » zo jun 26 2011 12:34 pm

Schrijfbeveiliging?
George

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jun 26 2011 12:42 pm

Schrijfbeveiliging is dat uiterst kleine schuifje aan de zijkant van een SD-kaartje.
In een beveiligde stand is formatteren niet mogelijk. (De handeling die de TS heeft gedaan na zijn foutmeldingen en het uitlezen van de bestanden op PC). Het verschuift ook niet tijdens het fotograferen van de ene opname naar de andere toen de foutmelding intrad.
Vriendelijke groet, Léon Obers

george013

Bericht door george013 » zo jun 26 2011 6:02 pm

Over het hoofd gezien dat hij geen melding kreeg bij het formateren.
George

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”