Gouda (NL) straatfotografie

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Frederix

Gouda (NL) straatfotografie

Bericht door Frederix » ma mei 16 2011 11:11 pm

Op 14 mei heeft Foto Club Bilthoven een fotosafari naar Gouda georganiseerd. Ik ben mee geweest en wilde met mijn onvolprezen Rolleicord een serie zwart-wit straatportretten maken. Toen ik een serie Kodak BW400CN films wilde aanschaffen, bleek dat deze film niet meer in rolfilmformaat is te verkrijgen. Dat is doodzonde, het was een fijne film om mee te werken. Het alternatief was de Ilford XP2 Super. Wellicht moet ik er nog aan wennen, maar geef mij maar de BW400CN.

Hieronder staat een greep uit mijn fotowerk. Zoals al is aangegeven heb gefotografeerd met mijn Rolleicord Vb op Ilford XP2 Super. De negatieven zijn zoals gebruikelijk gescand met mijn Epson V500.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Afbeelding
Foto 8

Afbeelding
Foto 9

Afbeelding
Foto 10

Afbeelding
Foto 11

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Gouda (NL) straatfotografie

Bericht door Bob42 » ma mei 16 2011 11:19 pm

Niks mis met die fim volgens mij. :D
Ziet er op mijn scherm af en toe zelfs iets te contrastrijk uit. Met name foto 3 oogt wat vreemd, maar misschien ligt het wel aan het model 8)

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di mei 17 2011 11:10 pm

Dit soort van straat fotografie mag ik graag zien. Met name #10, kanjer van een plaat. Weer perfect vastgelegd Fred.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Cyrus » zo jun 26 2011 10:40 pm

Prachtige serie! Foto 5 springt er voor mij bovenuit. Mooie compositie!
Groeten,
Edwin

flickr - website

beersy

Bericht door beersy » zo jun 26 2011 10:49 pm

ALE schreef:Dit soort van straat fotografie mag ik graag zien. Met name #10, kanjer van een plaat. Weer perfect vastgelegd Fred.
Groet,

ALE

Voor mij ook nr 10 die erg gaaf is.

met nr 5 vind ik het joggie leuk maar ben wel benieuwd hoe hij er van voren of opzij had uitgezien. Het orgel ken ik maar al te goed: mijn vrouw ging de Hema in en ik wachtte buiten, het orgel kwam eraan en stopte er pal voor en ik heb het hele repertoir gehoord. 2x

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Cyrus » zo jun 26 2011 11:03 pm

Wat mij aansprak aan foto 5, is dat je gewoon wéét dat het jochie gefascineerd naar het orgel staat te kijken en de omgeving om zich heen vergeet. Voor mij is dát de kunst van straatfotografie: het vangen van het moment, zonder dat mensen het door hebben.

De portretten, waarbij de foto's in deze serie in technisch opzicht weer topklasse zijn, hebben desondanks een soort "gemaaktheid" omdat de mensen bewust in de camera kijken. En dat spreekt mij gewoon minder aan. Kwestie van smaak.
Groeten,
Edwin

flickr - website

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”