Clubactiviteit van 25 juni, de Apenheul

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
BramNL

Clubactiviteit van 25 juni, de Apenheul

Bericht door BramNL » ma jun 27 2011 1:43 am

Zaterdag was ik bij de Clubactiviteit in de Apenheul. Mijn eerste! :)

Ik fotografeer al een tijdje maar ben vorig jaar pas met een cursus begonnen en afgelopen zaterdag deed ik eigenlijk mijn eerste natuurfotografie. Nu ben ik redelijk tevreden maar ik wil graag weten hoe jullie de volgende foto's beoordelen.

Ik het de foto's geschoten met een D7000 + de AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6 G.

#1: Is het storend dat de staart mist?
Afbeelding
ISO1000 125mm f/5.6 1/60 sec

#2: Is schattig en mooi genoeg om een goede foto te maken?
Afbeelding
ISO1250 300mm f/5.6 1/40 sec

Afbeelding
ISO1600 230mm f/5.6 1/160 sec

Afbeelding
ISO1600 170mm f/5.6 1/250 sec

Ik waardeer uw mening, houd u vooral niet in. De rest van de foto's zijn op m'n site te vinden: http://bnux.nl/818" onclick="window.open(this.href);return false;

Frankraterink

Re: Clubactiviteit van 25 juni, de Apenheul

Bericht door Frankraterink » ma jun 27 2011 8:46 am

Leuke plaatjes!
Je zou wel eens wat meer kunnen spelen met de compositie. De regel van derden is een veelgebruikte. Maar ook bv. een diagonaal.
De eerste 2 plaatjes zijn mooi maar verder niet echt boeiend. De laatste 2 zijn mooie momenten die je hebt gevangen. Erg teder.

Of de staart mist? In dit geval denk ik wel. Als je de foto wijder genomen had, had je een mooie verticale crop kunnen maken zodat de hoogte ook meer benadrukt wordt.

Je DoF is wel plezierig in alle 4.

BramNL

Bericht door BramNL » ma jun 27 2011 3:49 pm

Edit: Excuses, deze post had in een andere thread gemoeten :roll:
Laatst gewijzigd door BramNL op ma jun 27 2011 10:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » ma jun 27 2011 4:20 pm

BramNL schreef:Erg mooi, allemaal!! Wel leuk om te zien dat we hier en daar dezelfde foto genomen hebben. Kan natuurlijk ook niet anders, als je met z'n allen naar hetzelfde object staat te staren ;)
Op zich niet zo gek als je in aanmerking neemt dan reageert op een draadje waar al vier van je foto's staan. ;-)
Was het je bedoeling dat je tweede post met foto's in het verzameldraadje zou komen?
Dat wil ik wel voor je doen, maar niet zonder dat je dat zelf gezegd hebt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

BramNL

Bericht door BramNL » ma jun 27 2011 5:11 pm

Roelof schreef:
BramNL schreef:Erg mooi, allemaal!! Wel leuk om te zien dat we hier en daar dezelfde foto genomen hebben. Kan natuurlijk ook niet anders, als je met z'n allen naar hetzelfde object staat te staren ;)
Op zich niet zo gek als je in aanmerking neemt dan reageert op een draadje waar al vier van je foto's staan. ;-)
Was het je bedoeling dat je tweede post met foto's in het verzameldraadje zou komen?
Dat wil ik wel voor je doen, maar niet zonder dat je dat zelf gezegd hebt.
Ja, dat is een behoorlijke blunder van me. Ik had een hele andere thread bedoeld! Deze, wel te verstaan. Je mag de post van mij verplaatsen, als dat kan. Of ik gooi hem hier leeg en dan plaats ik hem daar opnieuw.

Excuses! :)

Edit: Ik heb de post verplaatst :)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”