Ik maak vooral foto's in slechte lichtomstandigheden indoor waar geen flits is, maar ook buiten ben ik niet te spreken over mijn foto's met de D7000 van 4 maanden oud.
Wat een drama, geen enkele modus zorgt voor een goed scherpe foto, het lijkt steeds vaker wel de goedkoopste sony alpha die ik hiervoor had!!???
Zoals in het engelse topic, ook hier stelt hij scherp op de sectie met het meeste contrast, en niet op het 1velds selectie gebied !!
Meervelds, enkelvelds selectie, 3-d, auto modus, 39- of 11-punts sensor gebruik, het maakt allemaal niets uit, de foto's zijn slechts zelden scherp.
Hiernaast heb ik vaak dat de autofocus blokkeert, dus helemaal niet ontspant !!!!
Supersnel, nieuwe chipset, mooie bewerkingssoftware en menustructuren , allemaal rubbish, ik heb me er heeel erg aan verkocht,
want de foto's van de bloemen zoals hierboven ...... kan ik alleen maar van DROMEN serieus waar, het komt me voor alsof dit met een full frame gemaakt is, zó ver sta
ik met mijn (best redelijke fotografiekwaliteiten) set van deze foto's af.
Kan iemand me een adres aan de hand doen waar ik de lens afstelling (orginele 18-105 VR, 70-300VR en 50 f/1.

kan laten doen?
Alles wat ik scherp heb, is nimmer zó gedetailleerd als hierboven man wat een onhaalbare kwaliteit voor mijn D7000.
De oude D90 die ik hiervoor veelvuldig in gebruik had, deed het stukken beter, ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik de D300 niet heb gekozen.
Saillant detail voor mij : ik heb het gevoel dat de battery grip, dus in verticale stand, de autofocus beter is!!!
Al met al doet ook eindeloos inzoomen, focus vergrendelen en afdrukken het helemaal niet beter.
Enige fijne gevoel wat ik nu heb, is dat er veel meer dit hebben, het ligt dus niet aan mij !!! Groeten en succes met je keuze.
Mocht er iemand een tip op korte termijn voor de afstelling hebben, dan houd ik me ten zeerste aanbevolen... mijn set is denk ik rond 4 maanden oud.