autoshootje parkeergarage (update!)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » zo jun 24 2007 11:08 pm

Ontmoeten??? Worden er hier nu schimmige deals gemaakt voor ontmoetingen in een parkeergarage of ehhhh..... 8)

noogy

Bericht door noogy » ma jun 25 2007 7:53 pm

ElRonno schreef:Ontmoeten??? Worden er hier nu schimmige deals gemaakt voor ontmoetingen in een parkeergarage of ehhhh..... 8)

hahah, het klinkt meer gay dan dat ik zou willen (no offence natuurlijk!) maar meen het wel, vind het altijd tof om te leren.. dus vandaar mijn misschien vreemde opmerking :D

gr jeroen

noogy

Bericht door noogy » ma jun 25 2007 8:03 pm

heb met de bovenstaande tips ook gelijk nog eens mijn best gedaan, en ben dus weer eens een parkeergarage ingedoken met wat astraatjes, om het nogmaals te proberen. nu kan je je afvragen waarom wéér een garage: puur omdat ik dat leuke lokaties vind :D

-heb nu wat meer proberen te letten op compositie (lees: spannender) en voor zover mogelijk, ook de refelecties van TL-verlichting zo min mogelijk mee te fotograferen.

-Polarisatiefilter heb ik ook nog geprobeerd, maar helaas komt er dan een soort van grijze waas over de gehele foto, die ik ook niet met nabewerking wegkrijg.

- Flitser werkte ook niet met de gekleurde filtertjes.. zoals ik stiekum al een beetje verwachtte, zorgde het oranje filter voor een TE oranje gloed, en de groene voor een TE groen effect.. flitsen in deze situatie moet ik denk ik laten tot mijn budget een studiosetje toelaat.

hieronder nog wat fotootjes die ik heb gemaakt, graa nog wat opbouwende kritiek, met het bovenstaande in acht genomen :D

gr jeroen

1)
Afbeelding
2)
ik weet het, er staat nog een auto achter :(
Afbeelding
3)
Afbeelding
4)
Afbeelding
5)
Afbeelding
6)
Afbeelding
7)
Afbeelding

Polling

Bericht door Polling » ma jun 25 2007 8:31 pm

Mooie foto's, maar de eerste twee hebben duidelijk overbelichte delen....

noogy

Bericht door noogy » ma jun 25 2007 9:36 pm

Polling schreef:Mooie foto's, maar de eerste twee hebben duidelijk overbelichte delen....
thanx voor je compliment!

persoonlijk stoor ik me niet eens zo aan de overbelichte delen, maar zal er in de toekomst op letten!

gr jeroen

BUG322

Bericht door BUG322 » di jun 26 2007 12:06 am

Erg mooi gedaan en creatief foto nr6

noogy

Bericht door noogy » di jun 26 2007 7:54 pm

BUG322 schreef:Erg mooi gedaan en creatief foto nr6
hartstikke bedankt! heb mezelf een beetjke voorgenomen om in elke shoot wel iets leuks/creatiefs te stoppen... misschien wat minder voor de pure fotografen hier, wel leuk voor de eigenaar ;)

nog iemand tips?

gr jeroen

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di jun 26 2007 8:13 pm

Tja, nee, kan momenteel erg weinig op en aanmerkingen verzinnen...
Weinig mis met de foto's
zit me gelijk af te vragen hoe je foto 6 voor elkaar hebt gekregen...

Ik zag dat je de tip om de TL-lampen een kwart slag te draaien hebt opgevolgt ipv ze eruit te kicken...Scheelt gelijk een stuk in storende weerkaatsing in de motokap e.d

Tip; Gooi die 50mm f/1.4D! er eens op...krijg je wat wazigere achtergronden en een meer 'geisoleerde' Opel. Of detail foto's met een beperkte scherpte diepte.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

noogy

Bericht door noogy » di jun 26 2007 8:18 pm

SwederD70 schreef:Tja, nee, kan momenteel erg weinig op en aanmerkingen verzinnen...
Weinig mis met de foto's
zit me gelijk af te vragen hoe je foto 6 voor elkaar hebt gekregen...

Ik zag dat je de tip om de TL-lampen een kwart slag te draaien hebt opgevolgt ipv ze eruit te kicken...Scheelt gelijk een stuk in storende weerkaatsing in de motokap e.d

Tip; Gooi die 50mm f/1.4D! er eens op...krijg je wat wazigere achtergronden en een meer 'geisoleerde' Opel. Of detail foto's met een beperkte scherpte diepte.
thanx! foto 6 is volledig photoshop! gewoon 5 foto's in cs2 in elkaar shoppen.. als je goed kijkt, zie je op de motorkap nog een scheiding in het oranje :(

heb geexpirimenteerd met die 50mm, alleen vind ik dat je vrij ver van het object af moet gaan staan, misschien dat een 35mm in de toekomst meer in de buurt komt...

heel toevallig was de helft van de TL-buizen uitgezet door Dhr. Ikea! dus hoefde geen illegale acties te ondernemen...

gr jeroen

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”