zonsondergang

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Sandisk

zonsondergang

Bericht door Sandisk » wo jun 29 2011 9:25 pm

beste nikonners,

Hier mijn eerste foto die ik een maand geleden maakte tijdens de zonsondergang. Met Picasa 3 heb ik hem op internet gezet maar heb moeite met de Exif gegevens.

Welk programma danwel variant van Picassa doet het beter. Aan deze foto heb ik niets veranderd ook omdat ik daar nog niet zo goed in thuis ben en probeer stapje voor stapje verder te komen.

Afbeelding

Met de opbouwende kritiek zal ik zeker mijn volgende keer proberen te verbeteren

groet san

Sandisk

Re: zonsondergang

Bericht door Sandisk » wo jun 29 2011 11:06 pm

Zelfontspanner schreef:De EXIF gegevens zijn leesbaar.
Daaruit blijkt ook:
WARNING: Color space tagged as AdobeRGB, without an embedded color profile. Windows and Mac browsers and apps treat the colors randomly.
Internet plaatjes kan je het beste naar sRGB converteren.

Dank voor je raad en voor mij nog niet duidelijk in welke stap:

doe ik dit in bv. Photoshop of in Picasa het beste?

LOKA
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door LOKA » wo jun 29 2011 11:11 pm

Hy Sandisk.

Namens mij ook nog welkom hier.

OK;

Leuke plaat, echter toch een klein puntje van kritiek (?)
de foto staat scheef.
de zon komt in mijn ogen beter uit de verf als hij niet in het midden staat maar bijvoorbeeld iets naar links.
Tja en nog één, de zon staat er niet helemaal op.
Verder worden mijn ogen direct naar het bord links in beeld getrokken, en neemt daardoor mijn aandacht op de zwanen weg die toch al vrij ver weg in het beeld zwemmen.

Groet:Loek.

Sandisk

Bericht door Sandisk » wo jun 29 2011 11:25 pm

LOKA schreef:Hy Sandisk.

Namens mij ook nog welkom hier.

OK;

Leuke plaat, echter toch een klein puntje van kritiek (?)
de foto staat scheef.
de zon komt in mijn ogen beter uit de verf als hij niet in het midden staat maar bijvoorbeeld iets naar links.
Tja en nog één, de zon staat er niet helemaal op.
Verder worden mijn ogen direct naar het bord links in beeld getrokken, en neemt daardoor mijn aandacht op de zwanen weg die toch al vrij ver weg in het beeld zwemmen.

Groet:Loek.

Je hebt idd gelijk, als ik de foto scroll over het scherm dan heb ik links 3mm verschil met rechts. Dat zijn terechte puntjes. Het was een lastig moment, ik wilde de zwanen persee door de gloed van de zon vastleggen wat inhield dat de zon in dit geval ook in het midden van de foto stond. Had mijn rubber boot niet bij me. Helemaal gelijk heb je met het bord, tja het stond er al een aantal jaren maar die zwanen zag ik daar en wilde ze op de foto zetten. In ieder geval dank voor de punten en daar gaan we aan werken.

groeet san

Sandisk

Bericht door Sandisk » wo jun 29 2011 11:43 pm

dit was dezelfde avond en ziet er beter uit, de andere was gecropped zag ik. Wel hetzelfde bordje maar nu rechts

Afbeelding

groet san

BStollman
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door BStollman » do jun 30 2011 9:17 am

Sandisk schreef:dit was dezelfde avond en ziet er beter uit, de andere was gecropped zag ik. Wel hetzelfde bordje maar nu rechts

Afbeelding

groet san
Oeh, jammer dat door de flits dat bord zo prominent aanwezig is...
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;

beersy

Bericht door beersy » do jun 30 2011 9:51 am

BStollman schreef:
Sandisk schreef:dit was dezelfde avond en ziet er beter uit, de andere was gecropped zag ik. Wel hetzelfde bordje maar nu rechts

groet san
Oeh, jammer dat door de flits dat bord zo prominent aanwezig is...

zal het een beetje naar de achtergrond kunnen drukken. de eerste foto zal ik in origineel posten, dat had ik verwisseld in picasa, sorry

groet san

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”