Trip door Noorwegen (laatste aanvullingen)
Re: Trip door Noorwegen
Werkelijk een erg fraaie serie Frankie, chapeau. We gaan misschien volgend jaar die kant op, maar na het zien van deze serie gaat er wellicht een streep door het "misschien". Top hoor.
- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Echt een schitterende serie, en een mooi land..
met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- paulg
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
heerlijke platen!!
grPaulg
grPaulg
D7000, D80 met grip, af nikkor 28-85mm 3.5-4.5, tamron70-300 f4-5,6 DI VC usd, tamron 17-50 2.8 ,cokin P, Lensbaby Composer. sb 700,sb 24 nikon f2,8 macro 60mm
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Geweldige serie die een prima indruk geven van het land. Prachtige composities en verzorgde nabewerking. Top gedaan hoor.
Mooie foto's hoor ... prachtig land ... Bij dit soort momenten wil je toch niet zonder camera 

- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
Geweldig, hoe je deze reportage hebt gemaakt, en geplaatst..
het juiste comm. bij de juiste plaat ..bijzonder goed afgewerkt ...top !!!
het juiste comm. bij de juiste plaat ..bijzonder goed afgewerkt ...top !!!

>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
De tweede serie is zo mogelijk nog mooier dan de eerste. Chapeau hoor. Foto 23 is adembenemend mooi. Heb je die ergens in een groter formaat? Dat zou zeker de moeite waard zijn.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Foto Melenhorst.net
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Keileuk al jullie reacties, bedankt ! Geeft mij weer energie om verder te gaan met het vervolg.
26. Dat is via Bodo naar het Zuiden over de '17' langs de kust, een alternatief voor de overbekende E6 (Noordkaaproute). Deze 'sluiproute'is erg fraai maar houdt ontzettend op door de vele bootoversteken die je moet maken.

27. Bij dit plekje heb ik overnacht, je kunt ze slechter treffen... Een van de vele spiegelfoto's waarmee je thuis kunt komen als je uit Noorwegen komt. (het was écht zo spiegelglad)

28. Iets hogerop de berg waren mooie waterpartijen, boompjes, varens enz. om eindelijk eens het statief uit te laten na duizenden kilometers ongebruikte ballast te hebben gevormd.

29. En 's ochtends was er sprake van een heerlijk zonnetje dat langzaam de mist verdreef. Opnieuw mooi weer in Noorwegen !

30. Na twee dagen regen eindelijk weer droog. Opnieuw een shot vanaf het tentje (volgens mij nu recht Skippy: verschil 0,11 graden: goed gezien !).

31. Inmiddels aanbeland in Alesund, o.a. bekend om dit rijtje mooi gekleurde huisjes aan het water. Een polfilter en blauw luchtje met witte wolkjes helpen dan wel.

32. Dit stadje ligt erg fraai op een aantal (schier) eilandjes waarbij dit plaatje in elke folder staan. Genomen van een heuvel met café vol toeristen. Een heel verschil met de leegte van het Noorden.

33. Een kerkje in een 'voordorpje' met een behoorlijke historie had mooie massief houten deuren met speciaal houtsnijwerk dat na een brand een dikke eeuw geleden door een Noorse houtkunstenaar werd geleverd.

34. Op het nabijgelegen kerkhof natuurlijk weer de verstilde monumentjes in de vorm van grafstenen en bloemen.

35. In de buurt van Alesund bereik je het eilandje Runde, na eerst over een paar andere eilandjes te 'hoppen' via een pontje en vier / vijf bruggen.

36. Daar wilde ik perse naar toe vanwege de Papegaaiduikers die er zouden zitten. Natuurlijk ging het op die avond regenen en kwamen ze veel later terug op hun nest dan verwacht. Uren in de regen gestaan maar de tijd vloog door prachtig wisselend licht. Trouwens de rubber afdichtingen van Nikon werken prima !

37. Maar het geduld werd beloond en eindelijk vertoonden deze geweldige beesten zich. Helaas wat verder weg dan gehoopt maar ik heb weer genoten van hun prachtige vlucht, landingstechnieken en vele overige entertainende gaven.

38. Nog eentje omdat ze zo mooi zijn.

39. Na nog een klein ommetje, ook in Zuid-Noorwegen begint het pas te schemeren rond middernacht, weer vlakbij de door mensen bewoonde wereld.

40. Met nog een luchtshotje weer voldoende geplaatst voor vandaag. Want daar ben je toch wel wat langer mee bezig dan 5 minuten...

Er komt hierna nog twee keer een aanvulling waarschijnlijk.
26. Dat is via Bodo naar het Zuiden over de '17' langs de kust, een alternatief voor de overbekende E6 (Noordkaaproute). Deze 'sluiproute'is erg fraai maar houdt ontzettend op door de vele bootoversteken die je moet maken.

27. Bij dit plekje heb ik overnacht, je kunt ze slechter treffen... Een van de vele spiegelfoto's waarmee je thuis kunt komen als je uit Noorwegen komt. (het was écht zo spiegelglad)

28. Iets hogerop de berg waren mooie waterpartijen, boompjes, varens enz. om eindelijk eens het statief uit te laten na duizenden kilometers ongebruikte ballast te hebben gevormd.

29. En 's ochtends was er sprake van een heerlijk zonnetje dat langzaam de mist verdreef. Opnieuw mooi weer in Noorwegen !

30. Na twee dagen regen eindelijk weer droog. Opnieuw een shot vanaf het tentje (volgens mij nu recht Skippy: verschil 0,11 graden: goed gezien !).

31. Inmiddels aanbeland in Alesund, o.a. bekend om dit rijtje mooi gekleurde huisjes aan het water. Een polfilter en blauw luchtje met witte wolkjes helpen dan wel.

32. Dit stadje ligt erg fraai op een aantal (schier) eilandjes waarbij dit plaatje in elke folder staan. Genomen van een heuvel met café vol toeristen. Een heel verschil met de leegte van het Noorden.

33. Een kerkje in een 'voordorpje' met een behoorlijke historie had mooie massief houten deuren met speciaal houtsnijwerk dat na een brand een dikke eeuw geleden door een Noorse houtkunstenaar werd geleverd.

34. Op het nabijgelegen kerkhof natuurlijk weer de verstilde monumentjes in de vorm van grafstenen en bloemen.

35. In de buurt van Alesund bereik je het eilandje Runde, na eerst over een paar andere eilandjes te 'hoppen' via een pontje en vier / vijf bruggen.

36. Daar wilde ik perse naar toe vanwege de Papegaaiduikers die er zouden zitten. Natuurlijk ging het op die avond regenen en kwamen ze veel later terug op hun nest dan verwacht. Uren in de regen gestaan maar de tijd vloog door prachtig wisselend licht. Trouwens de rubber afdichtingen van Nikon werken prima !

37. Maar het geduld werd beloond en eindelijk vertoonden deze geweldige beesten zich. Helaas wat verder weg dan gehoopt maar ik heb weer genoten van hun prachtige vlucht, landingstechnieken en vele overige entertainende gaven.

38. Nog eentje omdat ze zo mooi zijn.

39. Na nog een klein ommetje, ook in Zuid-Noorwegen begint het pas te schemeren rond middernacht, weer vlakbij de door mensen bewoonde wereld.

40. Met nog een luchtshotje weer voldoende geplaatst voor vandaag. Want daar ben je toch wel wat langer mee bezig dan 5 minuten...

Er komt hierna nog twee keer een aanvulling waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Frankie op vr jul 01 2011 11:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Re: Trip door Noorwegen (3 Zuid)
Hoi Henk, het panorama heb ik uiteraard groter maar geen idee hoe ik het groter kan plaatsen, 1024 pixels is toch het max. hier ?
Wel een plaatje vanuit ongeveer dezelfde positie.

Wel een plaatje vanuit ongeveer dezelfde positie.

PRACHTIG, zoals Arthur het ook mooi bewoord:
S U P E R.
Wat een shots zijn dit zeg. Als of ik er zelf sta.
More more more
S U P E R.
Wat een shots zijn dit zeg. Als of ik er zelf sta.
More more more
- gijsbert27
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi allemaal,prachtige serie van een land waar we vorig jaar voor de 1ste keer waren .
Maar bij gezondheid 25 juli zitten we weer op de boot naar Goteborg ,en vandaar verder naar noorwegen .
En dan maar weer proberen net zo,n mooie serie platen te maken
i.i.g. bedankt voor jou mooie serie
Groetjes Gijs
Maar bij gezondheid 25 juli zitten we weer op de boot naar Goteborg ,en vandaar verder naar noorwegen .
En dan maar weer proberen net zo,n mooie serie platen te maken
i.i.g. bedankt voor jou mooie serie
Groetjes Gijs
Nikon D500 Sigma EX 10/20mm D f4-5.6 DC HSM , Sigma 17/70 f2.8 f4 C Sigma 150-600 Sport sb600