overnemen capture NX2

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
raymonidas
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

overnemen capture NX2

Bericht door raymonidas » vr jul 01 2011 8:19 pm

Hallo,

Ik ben van plan om van iemand anders CNX2 over te nemen. Het is de complete full version zoals hij hem in Nederlandse winkel heeft aangeschaft. CNX2 is voor 1 gebruiker meen ik.

VRAAG:
Kan ik deze CNX2 op mijn computer installeren en volledig gebruiken, dus ook updaten etc?

Ik hoor graag van jullie.
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

http://www.schrave.nl/

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: overnemen capture NX2

Bericht door Patrick » vr jul 01 2011 9:33 pm

Natuurlijk kan je updates ook installeren. Zou niet best zijn als dat niet zo zou zijn.

Weet je zeker dat de code nog niet in gebruik is. Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of je een code kan hergebruiken. Wellicht iemand anders wel.

En ik meen dat je voor persoonlijk gebruik twee installaties kan doen. Dus bijvoorbeeld op je PC en op je laptop. Zo lang je maar een versie tegelijk gebruikt of zo. Ook gelezen op het forum; ik ben geen jurist.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » za jul 02 2011 12:14 am

Als je Capture NX2 installeert dan krijg je een license.txt op je systeem geïnstalleerd en die moet je accepteren.
Die zegt onder andere

Code: Selecteer alles

b) De volledige versie van de SOFTWARE ('VOLLEDIGE SOFTWARE') op maximaal twee (2) van uw eigen computers te gebruiken na aankoop van een geldige productsleutel ('PRODUCTSLEUTEL') voor de VOLLEDIGE SOFTWARE van Nikon (de PROEFVERSIE, de VOLLEDIGE SOFTWARE en verwante elektronische documentatie, gezamenlijk de 'SOFTWARE'), en
en

Niettegenstaande het voorafgaande, mag u de SOFTWARE niet op meer dan één computer tegelijk gebruiken.
Dus je mag 'm op twee pc's installeren, zolang je de software maar niet tegelijk op beide systemen gebruikt.

Maar er staat ook in:

c) de PRODUCTSLEUTEL mag niet worden bekendgemaakt, verhuurd, geleased, geleend of overgedragen aan derden.
Dat betekent volgens mij dat je de boel niet mag doorverkopen nadat je het eerst zelf gebruikt hebt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » za jul 02 2011 12:23 am

Roelof schreef: Maar er staat ook in:

c) de PRODUCTSLEUTEL mag niet worden bekendgemaakt, verhuurd, geleased, geleend of overgedragen aan derden.
Dat betekent volgens mij dat je de boel niet mag doorverkopen nadat je het eerst zelf gebruikt hebt.
Verkopen staat er niet bij wat mij betreft....overdragen is toch net even wat anders?

edit..toch wel dus
http://www.encyclo.nl/begrip/overdragen
....maar das toch vaag????
Bijna leeg hier....

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » za jul 02 2011 12:41 am

Ik ben ook niet ondersteboven van de omschrijving, maar ik denk dat je er problemen mee zou kunnen krijgen.

Zie het als een lidmaatschap of abonnement. Als je lid bent van de NCN dan kun je halverwege het jaar ook niet zeggen dat je geen belang meer hebt bij het lidmaatschap en de bijbehorende rechten aan iemand anders overdragen. (Hoewel je de magazines natuurlijk wel weg kunt geven.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Mijndert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Mijndert » za jul 02 2011 8:21 am

Er is toch een importeur die deze vraag voor alle duidelijkheid en zekerheid kan beantwoorden?
En anders een e-mail in het engels naar Japan sturen.
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za jul 02 2011 9:08 am

Het "probleem" zit hem, in mijn beleving, in het feit dat je er bij software sprake is van een licentie op het gebruik van het betreffende programma. Dat houdt in dat de betreffende software dus geen bezit en daarom niet kan worden doorverkocht.

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » za jul 02 2011 9:16 am

Miisschien een beetje offtopic, maar ik heb een aanvullende vraag : in het verleden heb ik mijn (legale) versie van Photoshop Elements telkens weer opnieuw kunnen gebruiken na het her-installeren van windows op mijn systeem. Gaat dit bij NX2 ook lukken, ivm het maar 2 maar 2 maal mogen gebruiken ? (Uiteraard ook hier de legaal aangekochte versie).
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

raymonidas
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door raymonidas » za jul 02 2011 9:41 am

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor aanschaf in een winkel.

greetz

Ray
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

raymonidas
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door raymonidas » za jul 02 2011 9:49 am

Mas schreef:Miisschien een beetje offtopic, maar ik heb een aanvullende vraag : in het verleden heb ik mijn (legale) versie van Photoshop Elements telkens weer opnieuw kunnen gebruiken na het her-installeren van windows op mijn systeem. Gaat dit bij NX2 ook lukken, ivm het maar 2 maar 2 maal mogen gebruiken ? (Uiteraard ook hier de legaal aangekochte versie).
Hoe het juridisch zit weet ik zo niet, maar bij een formatting van de harde schijf gaat ook het register eraan, dus ook de opgeslagen gegevens van software. Als de registratie ophoud bij je register, dan kan het. Echter deze actie (formatteren - herinstalleren van de computer) kost je enkele uren.....
Je (Windows) machine is dan wel weer fris en fruitig :) en gaat als weer als een speer.
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”