NX2 en Mac OS X Lion
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
NX2 en Mac OS X Lion
Volgens berichten op NPS werkt NX2 niet op de nieuwe update OS X Lion. Helaas is de ervaring met Nikon dat er laat gereageerd wordt op updates van besturingssoftware.
Als er weer maanden gewacht moet worden, wordt het tijd naar een alternatief voor NX2 te gaan zoeken.
Er zullen wel opmerkingen komen dat je nooit meteen de systeemsoftware moet updaten. Op een belangrijke machine doe ik dat ook niet. Maar ik ga geen maanden wachten of Nikon misschien NX2 gaat updaten of niets doet en NX3 pas onder Lion laat werken.
Als er weer maanden gewacht moet worden, wordt het tijd naar een alternatief voor NX2 te gaan zoeken.
Er zullen wel opmerkingen komen dat je nooit meteen de systeemsoftware moet updaten. Op een belangrijke machine doe ik dat ook niet. Maar ik ga geen maanden wachten of Nikon misschien NX2 gaat updaten of niets doet en NX3 pas onder Lion laat werken.
-
- Clublid
Re: NX2 en Mac OS X Lion
Maar welke software heeft de U PointTM-technologie? Ik gebruik de selectie stuurpunten veel. Dat zou ik wel missen als ik NX niet meer ga gebruiken.
-
- Forumlid
Tja, wat zal ik zeggen...
Draait ook onder Adobe PS
Nik softwarewil schreef:Maar welke software heeft de U PointTM-technologie? .
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dit is een handige site om 'Lion compatibility' te checken: http://roaringapps.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
CS5 Photoshop en Aperture 3 zijn getest met Lion en werken zonder problemen. Dat is tenminste goed nieuws.
-
- Clublid
En met welk programma van Nik kan ik dan met selectiepunten werken in het NEF bestand?Marten schreef:Tja, wat zal ik zeggen...Nik softwarewil schreef:Maar welke software heeft de U PointTM-technologie? .
-
- Moderator
- Contacteer:
Nik Vivezawil schreef:En met welk programma van Nik kan ik dan met selectiepunten werken in het NEF bestand?Marten schreef:Tja, wat zal ik zeggen...Nik softwarewil schreef:Maar welke software heeft de U PointTM-technologie? .
http://www.niksoftware.com/viveza/usa/e ... ment.shtml
Maar Wil, je hoeft toch niet te updaten? Wat brengt Lion je extra t.o.v. Snow Leopard? Ik zou gewoon 6 maanden ofzo doorgaan op Snow Leopard en zodra Nikon eindelijk NX2 heeft aangepast overstappen op Lion.
-
- Clublid
Ik ben bang dat Nikon wel meer dan 6 maanden nodig heeft.Skippy schreef:[
Maar Wil, je hoeft toch niet te updaten? Wat brengt Lion je extra t.o.v. Snow Leopard? Ik zou gewoon 6 maanden ofzo doorgaan op Snow Leopard en zodra Nikon eindelijk NX2 heeft aangepast overstappen op Lion.

En de meer dan 250 nieuwe functies in Lion ben ik wel nieuwsgierig naar.

-
- Moderator
- Contacteer:
OK, maar dan komt het er op neer dat jij zelf de veroorzaker van je "probleem" bent. Keuzes maken is en blijft lastig.wil schreef:Ik ben bang dat Nikon wel meer dan 6 maanden nodig heeft.Skippy schreef:[
Maar Wil, je hoeft toch niet te updaten? Wat brengt Lion je extra t.o.v. Snow Leopard? Ik zou gewoon 6 maanden ofzo doorgaan op Snow Leopard en zodra Nikon eindelijk NX2 heeft aangepast overstappen op Lion.![]()
En de meer dan 250 nieuwe functies in Lion ben ik wel nieuwsgierig naar.
Overigens zit ik in hetzelfde schuitje. Ik kies er voor om installatie van Lion uit te stellen, ik ben net zo gelukkig met of zonder Lion.
-
- Clublid
Wij kunnen nog een keuze maken. Maar iemand die een nieuwe Mac koopt niet. Die moet het met Lion doen.Skippy schreef: OK, maar dan komt het er op neer dat jij zelf de veroorzaker van je "probleem" bent. Keuzes maken is en blijft lastig.
Overigens zit ik in hetzelfde schuitje. Ik kies er voor om installatie van Lion uit te stellen, ik ben net zo gelukkig met of zonder Lion.
Of toch een keuze maken en voor Windows gaan.

-
- Moderator
- Contacteer:
Klopt, nieuwe Mac-gebruikers hebben nog meer een probleem. Daarom wordt er terecht al jaren steen en been geklaagd over dewil schreef:Wij kunnen nog een keuze maken. Maar iemand die een nieuwe Mac koopt niet. Die moet het met Lion doen.Skippy schreef: OK, maar dan komt het er op neer dat jij zelf de veroorzaker van je "probleem" bent. Keuzes maken is en blijft lastig.
Of toch een keuze maken en voor Windows gaan.
Nikon-software. Zo wordt de Mac-gebruiker wel gedwongen richting Adobe.
- Johan1025
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Iemand ook ervaring met darktable onder linux ????? Zoek ook al een tijdje naar alternatief, NX2 is onder windows en met een computer van 4 jaar oud niet meer vooruit te branden. Ik denk dat de bestanden van de D7000 er ook aan bijdragen dat de "rem" er ernstig op zit.
Toch wil ik niet zonder NX2 en wring mij in veel bochten om geheugen vrij te maken enz.enz. Tot op heden nog geen oplossing kunnen vinden.
Toch wil ik niet zonder NX2 en wring mij in veel bochten om geheugen vrij te maken enz.enz. Tot op heden nog geen oplossing kunnen vinden.
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
-
- Forumlid
Helemaal met deze uitspraak eens... Vandaar dat Nikon best wel eens een keer opschieten mag! NX3 geruchten gonzen al zo lang... Lion ook...wil schreef:Wij kunnen nog een keuze maken. Maar iemand die een nieuwe Mac koopt niet. Die moet het met Lion doen.Skippy schreef: OK, maar dan komt het er op neer dat jij zelf de veroorzaker van je "probleem" bent. Keuzes maken is en blijft lastig.