D50 HELP!

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
doll

D50 HELP!

Bericht door doll » di jul 05 2011 8:28 pm

Hallo allemaal,

Graag jullie ervaringen / adviezen over het volgende:
ik heb al een aantal jaren een D50 en sinds kort blijft de batterij aanduiding knipperen.
Ik ben al bij onze plaatselijke dealer geweest en die heeft de contactpunten schoongemaakt.
Dit mocht helaas niet baten. Hij had ook geen idee wat het anders kon zijn.
Opsturen naar Nikon gaf hij als advies, maar voor ik dat doe toch nog even dit bericht.
Is er iemand die van dit probleem af weet , of het zelf heeft meegemaakt?

Graag een reactie, alvast bedankt!

Groetjes Hanneke

Goodje

Re: D50 HELP!

Bericht door Goodje » di jul 05 2011 8:48 pm

Is de batterij niet kapot :?:
een batterij heeft niet het eeuwige leven, heeft de winkelier ook een andere batterij er in geprobeerd :?:
Linkje voor een nieuwe accu €16,90 inclusief versturen
http://www.mnm-computers.nl/fotovideo-a ... e=tweakers" onclick="window.open(this.href);return false;
Pricewatch op tweakers.net
http://tweakers.net/pricewatch/168358/j ... enel3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Want ik denk echt dat daar het probleem ligt :wink2:

doll

Bericht door doll » di jul 05 2011 9:18 pm

Hallo,

Nee de batterij heb ik al een keer vervangen.
Met de nieuwe batterij houdt de camera hetzelfde probleem.

Groetjes Hanneke

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo jul 06 2011 1:06 am

De batterij-aanduiding kan op twee manieren knipperen, in de LCD en de zoeker of alleen in de LCD. In het eerste geval is het de aanduiding dat de batterij leeg is, in het tweede geval is het de aanduiding dat de camera geen batterij kan vinden.
In het laatste geval moet je erop rekenen dat de camera defect is.
Maar in het eerste geval is het best mogelijk dat het probleem toch aan de batterij ligt. Je hebt de batterij gewisseld, maar is je lader nog wel goed?
Je woont in Hoogeveen dus je mag langskomen om een volle batterij uit te proberen. Ik heb EN-EL3e accu's en die moeten het doen in de D50.
Als de camera het probleem is dan zou ik hem niet meer ter reparatie aanbieden, de reparatie is al gauw duurder dan dan de waarde van de camera. Zelfs al gauw duurder dan een nieuwe camera.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

oud0001

Bericht door oud0001 » wo jul 06 2011 1:18 am

Ik heb er zelf eentje.
De gedachte van een defecte lader is zeker denkbaar maar, ook kan het zijn dat de accu geen goed contact maakt met de contactpunten van de camera.
Ik heb dit gehad met de grip die ik er op gebruik. Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Ik denk dat Roelof daar ook nog wel ff naar wil kijken.

Hoe heb ik het opgelost? Met een stukje Gaffer tape op het deel van de grip dat op de plaats van de accu komt. Dat aan de buitenzijde zodat de grip contacten strakker op de camera contacten worden geduwd. Je zou dat ook eens op de accu kunnen proberen. Niet te strak he, anders krijg je de accu er niet meer uit. Het werkt bij mij nog steeds prima.

doll

D50 HELP!

Bericht door doll » wo jul 06 2011 6:17 pm

Hallo Allemaal,

Ik heb inmiddels de camera even bekeken, en Roelof ik zie geen batterij knipperen in mijn beeldscherm maar het tekentje vierkant /streepje / driehoekje....
De camera kan geen geheugenkaart lezen??? (staat in het boekje.)
Ik snap er nu helemaal niks meer van.
Het gebeurd hoofdzakelijk wanneer ik de on / off knop een aantal keren aan / uit doe.
Maar heb dit probleem ook al vaker tijdens het fotograferen ondervonden. (dat de baterij gaat knipperen.)

HELP!!!!

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Ps de laatste tip zal ik straks even uitproberen.

Hanneke

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do jul 07 2011 12:43 am

Als het de geheugenkaart is dan heeft het geen zin om met de batterij te prutsen, maar ook met een geheugenkaartprobleem mag je rustig langs komen. De D50 werkt met SD kaartjes en die gebruik ik ook wel eens. Heb je met al je kaartjes last van of met eentje?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”