Synchronisatiesnelheid met cactus
Synchronisatiesnelheid met cactus
Is er een manier om wireless met cactus mn sb700 sneller te laten syncen dan 1/200e of niet?
aangezien je dan zwarte balk krijgt omdat hij de snelheid niet meer kan syncen.
met de sb700 On camera lukt het tot 1/1000e
aangezien je dan zwarte balk krijgt omdat hij de snelheid niet meer kan syncen.
met de sb700 On camera lukt het tot 1/1000e
Re: Synchronisatiesnelheid met cactus
De synchronisatie snelheid wordt bepaalt door de camera, als deze een snelste synchronisatietijd heeft van 1/200 sec dan houdt het op.
Groeten Jan
Groeten Jan
daarbij even gezegt dat het om een d80 gaat..
met de d70 kan je namelijk wel syncen tot 1/1000e draadloos
met de d70 kan je namelijk wel syncen tot 1/1000e draadloos
true, maar het is dus zo dat de camera d80 tot 1/4000e sluitertijd kan.Grojan schreef:De synchronisatie snelheid wordt bepaalt door de camera, als deze een snelste synchronisatietijd heeft van 1/200 sec dan houdt het op.
Groeten Jan
met een flitser in de hotshoe op de camera kan ik een sluitertijd gebruiken tot 1/1000e
dit wil ik ook bereiken met mijn flitser op statief.. maar draadloos kan ik m niet hoger instellen als 1/200e, aangezien cactusV4 geen FP-synchronisatie ondersteund..
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dan weet je dus zelf al het antwoord waarom het niet kan.migi schreef:maar draadloos kan ik m niet hoger instellen als 1/200e, aangezien cactusV4 geen FP-synchronisatie ondersteund..
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Weg met de Cactus, als je camera een D80 is kun je ook zonder je Catus je SB-700 draadloos en met FP high speed flits aansturen.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op zo jul 10 2011 8:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Matthieu
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik meen gelezen te hebben dat de nieuwe cactus 5 tot 1/1600 synchronisatie aankan.
Natuurlijk afhankelijk van je mogelijkheden en instellingen op je camera
Natuurlijk afhankelijk van je mogelijkheden en instellingen op je camera
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Met wat truken kan je ook hogere sluitertijden halen hoor. Ook met de cactus V4. Hier staat een voorbeeld hoe je dat kunt doen http://strobist.blogspot.com/2007/05/ha ... -pt-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf heb ik daar ook wel eens mee geexperimenteerd. Een sluitertijd van 1/2000 is geen probleem zolang je flitser een flitsduur heeft van bijvoorbeeld 1/1000. Je verliest wel wat vermogen van de flitser, maar je kunt ook met veel grotere diafragma's werken in zonlicht.
Zelf heb ik daar ook wel eens mee geexperimenteerd. Een sluitertijd van 1/2000 is geen probleem zolang je flitser een flitsduur heeft van bijvoorbeeld 1/1000. Je verliest wel wat vermogen van de flitser, maar je kunt ook met veel grotere diafragma's werken in zonlicht.

- Léon Obers
- Forumlid
Daar wordt met name de methode bedoeld met een camera waarbij de belichtingstijd wordt bepaald door het afkappen van het CCD-signaal en niet zozeer door de mechanische sluiter, zoals dat met een Nikon D70, D1, D1x e.d. gebeurt. Een D80 heeft geen elektronische sluiterwerking vergelijkbaar met die van die hiervoor genoemde camera-modellen.Ernst Hartwich schreef:Met wat truken kan je ook hogere sluitertijden halen hoor. Ook met de cactus V4. Hier staat een voorbeeld hoe je dat kunt doen http://strobist.blogspot.com/2007/05/ha ... -pt-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf gebruik ik de D700 en daar werkt het prima mee. Met een D80 zou dat dus ook moeten kunnen lijkt me.Léon Obers schreef:Daar wordt met name de methode bedoeld met een camera waarbij de belichtingstijd wordt bepaald door het afkappen van het CCD-signaal en niet zozeer door de mechanische sluiter, zoals dat met een Nikon D70, D1, D1x e.d. gebeurt. Een D80 heeft geen elektronische sluiterwerking vergelijkbaar met die van die hiervoor genoemde camera-modellen.Ernst Hartwich schreef:Met wat truken kan je ook hogere sluitertijden halen hoor. Ook met de cactus V4. Hier staat een voorbeeld hoe je dat kunt doen http://strobist.blogspot.com/2007/05/ha ... -pt-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Léon Obers
- Forumlid
Dan gebruik je wellicht niet die specifiek beschreven methode van het afkappen van het CCD-signaal (want dat kan simpelweg niet met een D80 of een D700), maar gebruik je FP synchronisatie waarbij de flitser vele puls flitsen achter elkaar geeft, om op die wijze een compleet belichte sensor te kunnen geven, wanneer de "spleet" van een korte sluitertijd langs de sensor loopt.