Beginners cursus
Beginners cursus
Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die in de omgeving van Delft ervaring hebben met een goede betaalbare cursus voor beginners. Wil na de zomervakantie
hieraan deel gaan nemen, maar kom zoveel cursussen tegen dat ik niet weet welke te kiezen ook de prijzen varieren nogal. Vandaar mijn vraag zijn er mensen met adviesen/tips
voor een goede cursus waar ik ook echt iets mee kan...???
hieraan deel gaan nemen, maar kom zoveel cursussen tegen dat ik niet weet welke te kiezen ook de prijzen varieren nogal. Vandaar mijn vraag zijn er mensen met adviesen/tips
voor een goede cursus waar ik ook echt iets mee kan...???
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Beginners cursus
De basiscursus fotografie bij "SKVR Beeldfabriek" (Stichting Kunst Voor Rotterdammers) is mij het afgelopen halfjaar erg goed bevallen. Een jaar geleden kwam ik er via een tip van dit forum terecht, maar toen waren alle cursussen al vol.
Het is niet duur (ik meen dat de gemeente Rotterdam erachter zit) en is met trein en metro gemakkelijk te bereiken vanuit Delft. Er is vijftien maal één sessie van 2½ uur per week, op een vaste tijd. Ze hebben een hele reeks van keuzes aan tijden, elk met een andere docent. Laat je niet van de wijs brengen door "Rotterdammers" in de naam: dat ben ik ook niet. Als je snel bent kun je je nu nog inschrijven voor de cursussen die in september beginnen.
http://skvr.nl/Cursusaanbod/Fotografie___Media.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is niet duur (ik meen dat de gemeente Rotterdam erachter zit) en is met trein en metro gemakkelijk te bereiken vanuit Delft. Er is vijftien maal één sessie van 2½ uur per week, op een vaste tijd. Ze hebben een hele reeks van keuzes aan tijden, elk met een andere docent. Laat je niet van de wijs brengen door "Rotterdammers" in de naam: dat ben ik ook niet. Als je snel bent kun je je nu nog inschrijven voor de cursussen die in september beginnen.
http://skvr.nl/Cursusaanbod/Fotografie___Media.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Ik heb de basiscursus gevolgd bij Stichting Statief in Utrecht. Dit is het eerste jaar van een 4 jarige opleiding tot vakfotograaf. Maar je kunt ook alleen het basisjaar doen.
Het is m.i. een zeer goede opleiding waar je op technisch en creatief gebied een goede ondergrond mee krijgt. Ik heb het afgelopen jaar met heel veel plezier gevolgd.
Het is m.i. een zeer goede opleiding waar je op technisch en creatief gebied een goede ondergrond mee krijgt. Ik heb het afgelopen jaar met heel veel plezier gevolgd.
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light
Volgens mij staat SKVR voor Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam.
Overigens: heeft foto Talens op de markt in Delft geen beginnerscursusjes?
Ik weet alleen niet of dat gekoppeld is aan de aanschaf van een camera bij Talens.
En als ik nu in mijn onschuld even google op "fotocursus Delft" dan krijg ik me daar toch een info...
Dat wil je niet weten... Eén daarvan is deze:
http://www.fotoclubklik.nl/fotocursusvervolg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens: heeft foto Talens op de markt in Delft geen beginnerscursusjes?
Ik weet alleen niet of dat gekoppeld is aan de aanschaf van een camera bij Talens.
En als ik nu in mijn onschuld even google op "fotocursus Delft" dan krijg ik me daar toch een info...
Dat wil je niet weten... Eén daarvan is deze:
http://www.fotoclubklik.nl/fotocursusvervolg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi ik kom ook uit Delft en ben ook op zoek, ja kan naar de Vrije Acedemie (VAK), anders kan je bij de fotoclub Klik even kijken.
http://www.fotoclubklik.nl/
Die beginnen in dacht ik in oktober weer een beginners cursus, anders even googlen.
Als je wat vind..........laat het mij dan ook even weten via een Pbtje ofzo.
Ik wil ook nog steeds verder met het fotograferen.
Groetjes Patric
http://www.fotoclubklik.nl/
Die beginnen in dacht ik in oktober weer een beginners cursus, anders even googlen.
Als je wat vind..........laat het mij dan ook even weten via een Pbtje ofzo.
Ik wil ook nog steeds verder met het fotograferen.
Groetjes Patric
Gelukkig ben je nu al twee maal op de Delftse fotoclub gewezen...
Lezen is moeilijk.
Lezen is moeilijk.
Op Google had ik inderdaad al rond gekeken voor opleidingen, maar mij ging het er meer om of er hier ook mensen waren die ervaring hadden met
het volgen van een basiscursus in omgeving Delft. De SKVR in Rotterdam sprak mij al heel erg aan, maar de Delftse fotoclub is nieuw voor mij.
Niet eerder van gehoord, terwijl ik toch al mijn hele leven in Delft woon. Maar ik ga me er nog is in verdiepen....
Bedankt voor zover
het volgen van een basiscursus in omgeving Delft. De SKVR in Rotterdam sprak mij al heel erg aan, maar de Delftse fotoclub is nieuw voor mij.
Niet eerder van gehoord, terwijl ik toch al mijn hele leven in Delft woon. Maar ik ga me er nog is in verdiepen....
Bedankt voor zover
Heb me gisteren aangemeld voor de cursus van SKVR Beeldfabriek. Hoor goede verhalen hierover & denk dat de beginners cursus voorlopig voldoende is...
IK BEN BENIEUWD!!
IK BEN BENIEUWD!!
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Veel plezier!DennisOos schreef:Heb me gisteren aangemeld voor de cursus van SKVR Beeldfabriek. Hoor goede verhalen hierover & denk dat de beginners cursus voorlopig voldoende is...
IK BEN BENIEUWD!!
Heb ik er ook gehad!
Groet, Jaap
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Heb je daar niet naar geinformeerd bij de inschrijving?DennisOos schreef:Wat kan ik zoal verwachten???
jawel, maar van een oud cursist kun je ook nog wat informatie vragen toch??
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Nou ja, eigenlijk precies wat er op de website staat omschreven. Beperkte groep "lotgenoten" die je al snel beter leert kennen, in een goed geoutilleerde en inspirerende omgeving. Telkens en ander technisch onderwerp (waarover je dan wat te bestuderen documentatie krijgt), maar ook telkens een andere tevoren foto-opdracht, die eerst voorzien wordt van voorbeelden en waarvan de resultaten de week daarop in en door de groep besproken worden. Ik heb die opdrachten als leerzaam ervaren, omdat je dan gericht leert kijken in plaats van zomaar "leuke kiekjes" te maken.DennisOos schreef:Wat kan ik zoal verwachten???
Onze docent was Fred van Rijen. Goed!
Groet, Jaap