Neteligheid

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Maerlant

Neteligheid

Bericht door Maerlant » wo jun 27 2007 1:47 am

Ha Forumvrienden en NCN leden,

Hierbij een opname gemaakt met een Nikon camera :wink:

Afbeelding

Hoe dicht schoonheid en hardheid bij elkaar liggen, wie zal het weten.

Hoe ver mening en reactie mensen uit elkaar drijft, dit is een sterker contrast dan ik met een enkel beeld of woord kan illustreren. Maer goed, een voorzet... :oops:

Groet

BUG322

Bericht door BUG322 » wo jun 27 2007 2:25 am

Afbeelding

Een cactus bloem

Mijn naiefe bijdrage

Polling

Bericht door Polling » wo jun 27 2007 8:25 am

Deze prikt niet zo hard, maar de vruchten die er binnenkort aanzitten, zij heerlijk zoet... (op de foto slechts blad)
Afbeelding

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo jun 27 2007 11:41 am

dat is de Japanse wijnbes....
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Polling

Bericht door Polling » wo jun 27 2007 1:15 pm

Heel goed! Zo heet de foto ook, dus... ;-))

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » wo jun 27 2007 6:53 pm

Ik vind de basis wel leuk maar waarom heb je niks aan die lucht gedaan?
Juist jij, de fotobewerkingsexpert :roll:

Afbeelding
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Maerlant

Bericht door Maerlant » wo jun 27 2007 7:07 pm

Hoi olle-griese,

Ik wilde het contrast tussen grijs (metaal), rood (bloem) en natuur (groen en bruin) benadrukken om een wat hard resultaat te bereiken. En ik wilde eens spelen met een wat uitgebleekt uiterlijk om het hekwerk meer uit te laten komen. Het heeft het meest te maken met het doel dat ik voor ogen had, toen ik de opname maakte.

Jouw bewerking (mede-expert :wink: ), maakt mijn idee een beetje te lief en idyllisch. Maar wel mooier :shock:

Thnx voor je input. Ohja, moet binnenkort maar eens mijn staatslot checken om weer eens een reserve te hebben voor mooie aanbiedingen -een D2H als 'backup' body ipv een D40 is een mooie droom- 8)

Groet

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo jun 27 2007 8:45 pm

Hoi,

Hoe heb je dat gedaan Olle als ik vragen mag???
Ik vind die lucht echt prachtig.
Hoop dat het niet al te moeilijk is.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » wo jun 27 2007 8:50 pm

Nikon Gino schreef:Hoi,

Hoe heb je dat gedaan Olle als ik vragen mag???
Ik vind die lucht echt prachtig.
Hoop dat het niet al te moeilijk is.

Mvg, Gino
Nee, is niet zo moeilijk.
Bekijk de film maar eens helemaal onderaan in de onderstaande link.
http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?r ... tikelid=84
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

rik6230

Bericht door rik6230 » wo jun 27 2007 10:01 pm

Ik heb zo het idee dat Maerlant met deze topic iets wil zeggen. En wel om onze gedachten er eens over te laten gaan hoe wij met elkaar omgaan. De mooie rode bloemen stelt Nikon en fotografie voor. Het stekelige hek zijn wij. Voor de rest hoeft er niets bij ook geen lucht en wolken. Gezien de recente gebeurtenissen misschien toch iets om bij stil te staan. Ik, voor mijzelf doe dat ik elk geval wel. Ik wil graag flink discussieren liefs op basis van argumenten (hoewel ik weet dat je emotie nooit helemaal kunt uitsluiten). Wat ik niet wil is andere mensen schofferen, op de tenen gaan staan. kwetsen enz.
Ik zal beter gaan opletten hoe ik mijn opmerkingen formuleer nadat ik de afweging heb gemaakt of mijn opmerking uberhaupt iets kan toevoegen. (is arbitrair :mrgreen: ) Als ik toch nog eens uit de bocht vlieg zou ik het op prijs stellen als een van jullie mij, aan hetgeen ik hierboven schrijf, herinnert. En dat hoeft niet zachtzinnig !

groet,
Rik

differhans

Bericht door differhans » wo jun 27 2007 11:26 pm

Toen.......

ik het woord neteligheid zag staan, was het voor mij duidelijk,dat dit symbolisch bedoeld is.

Gewouwel ( of is het met een a) over waarden en normen kunnen mijn's inziens niet tot een betere omgang met elkaar leiden.

Het is jouw wereld en leefomgeving, die ze bepaald. ( de lucht en wolken, in deze situatie, die Olle heeft bij geplaatst ) Waarden en normen, vind ik, behoren met hun tijd mee te gaan en vind ik verstandig, om in je eigen leven in te passen, omdat je anders stil komt te staan.
Stilstand is achteruitgang en leidt tot vastgeroestheid en geestelijke armoede. ( niet goed voor je compo's :) )

Respect, dat woordje is hier ook wel eens gevallen.
Wat je niet echt hebt kun je ook niet tonen.

Als je eerlijk en oprecht je mening op dit forum geeft val je buiten elke verdenking en voorzie ik geen problemen meer.

En de belangrijkste stelregel misschien wel:

Houd je fatsoen.

Nakaarten heeft geen zin.

@ Maerlant goeie zet :idea:

Groet Hans5

PS
Deze las ik ergens bij een van onze forum leden. Wil ik graag citeren:

Je kunt beter gekrenkt worden door de waarheid, dan
Getroost door een leugen. ( dank aan ??? )

R-Know

Bericht door R-Know » wo jun 27 2007 11:31 pm

rik6230 schreef: Ik zal beter gaan opletten hoe ik mijn opmerkingen formuleer nadat ik de afweging heb gemaakt of mijn opmerking uberhaupt iets kan toevoegen. (is arbitrair :mrgreen: ) Als ik toch nog eens uit de bocht vlieg zou ik het op prijs stellen als een van jullie mij, aan hetgeen ik hierboven schrijf, herinnert. En dat hoeft niet zachtzinnig !

groet,
Rik
Is het nodig dan Rik,
Ook ik heb het een en ander de laatste dagen meegekregen, maar het kan en mag denk ik niet de bedoeling zijn dat sommige mensen intens geraakt zijn als iemand haar of zijn mening uit.
Dit is veelvuldig gebeurd de laatste week maar het is een forum. Je mag heel direct zijn en zeker je mening geven.
Wanneer je hier niet tegen kan moet je jezelf vermannen en niet meteen op de kast springen.
Laat je niet gek maken!
Jammer is het wel dat bepaalde mensen eruit stappen omdat zij zich gaan storen aan anderen. Om wat voor een reden dan ook.
Het moet leuk blijven en niet ordinair worden. Wat de aanleiding ook mag zijn.

Ik denk dat Maerlant hier ook wel iets mee bedoelde maar of het helpt?
Wanneer ik om comentaar vraag en mensen draaien om de brij heen, zijn niet eerlijk of wat dan ook, dan helpt mij dat niet.
Als er mensen zijn die heel direct en eerlijk reageren waardeer ik dat.

Kortom:
Blijf lief en eerlijk voor elkaar.

Vrede van Arno

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo jun 27 2007 11:39 pm

differhans schrijft: Stilstand is achteruitgang en leidt tot vastgeroestheid en geestelijke armoede. ( niet goed voor je compo's Smile )

Spreek je eens uit... wie bedoel je hier nu mee? bedoel je hiermee dat direct zijn en mensen kwetsen de moderne attitude is? en dat degeen die er niet tegen kan vastgeroest en ouderwets is? Want dat maak ik eruit op.. tell me if I'm wrong..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

differhans

Bericht door differhans » wo jun 27 2007 11:58 pm

Hoi Alfredo,

Even kort, was al aan het afsluiten, morgen weer vroeg op.

Stilstand en achteruitgang etc etc is nav hetgeen er bovenstaat: Het is jouw wereld etc etc

Ik bedoel niemand persoonlijk, anders had ik dat wel geschreven, als dat nodig was geweest.
Direkt zijn en mensen kwetsen en dat dat een moderne attitude is, staat er niet, en heb ik ook niet bedoeld.

Als het over het citaat gaat: gekrenkt worden door de waarheid doet even pijn.
Getroost worden door een leugen slaat een wond en brengt schade toe aan het vertrouwen

Kun je iets met m'n uitleg??

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » do jun 28 2007 12:04 am

Prima zet Maerlant ! ik las je topic net...

Iedereen heeft zijn recht om te reageren op een gestarte topic. Ook kan men kiezen om, om welke gegronde reden dan ook niet op een topic te reageren.

Direct en eerlijk moet ook kunnen.
Echter wanneer een topic, om welke reden dan ook, gestart vanuit een lid zijn of haar allerbeste intentie's mag, in mijn ogen, niet afgekapt worden of gevraagd worden om gestopt te worden. Ik heb nergens gelezen dat topics aan bepaalde voorwaarden dienen te voldoen alvorens ze "geplaatst" mogen worden.
Dat is denk ik het hekele punt op dit moment.

Als iedereen zo hamert op het recht van vrijheid op meningsuitingen...
geef dat een ander dan ook.

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”