Hi allen,
Ik kan op geen enkele mannier een foto het zij .jpg of .nef openen in capture NX ?
Snap er niets van.
Iemand enig idee ?
Thanks
Capture NX
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Capture NX
Beste Maco
Kan je aangeven welke versie van NX (en welk besturingssysteem) je probeert te gebruiken?
Van welke kamera komt het foto-bestand?
Groeten,
Kan je aangeven welke versie van NX (en welk besturingssysteem) je probeert te gebruiken?
Groeten,
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Geen idee. JPG moet altijd lukken, NEF als de versie van Capture NX recent genoeg is in vergelijking met je body.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Jpeg niet als je in de menubalk "alleen NEF" hebt geselecteerd.Patrick schreef:Geen idee. JPG moet altijd lukken, NEF als de versie van Capture NX recent genoeg is in vergelijking met je body.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Jawel hoor. Ik open foto's meestal vanuit Nikon View NX via Ctrl-O. Of sleep wat naar het venster.Skippy schreef:Jpeg niet als je in de menubalk "alleen NEF" hebt geselecteerd.Patrick schreef:Geen idee. JPG moet altijd lukken, NEF als de versie van Capture NX recent genoeg is in vergelijking met je body.
Maar wat ik met name bedoel is natuurlijk dat JPG bestanden ook met hele oude versies prima gaat. Bij NEF moet je Capture versie van recentere datum dan de datum waarop je cameramodel uitgebracht is, want anders worden de bestanden niet herkend.
Gebruik een Mac, D200.gijs sandberg schreef:Beste Maco
Groeten,
Zal het maar eens opnieuw installeren, kan helpen

Thanks