Niet slecht alhoewel er nogal wat randpixels zijn gebleven vooral bij de kledij van de vrouw rechts op de foto thv. van het rokgedeelte van het kleed. De selectie van de haren vind ik minder, is het moeilijkste natuurlijk, maar dit kan je verbeteren door gebruik te maken van de liquify filter zodat het minder uitgeknipt lijkt.
thx pata negra ... was voor mij de eerste keer met photoshop... beheers de techniek niet helemaal.. ga zeker eens kijken naar het liquify filter...
thx skippy .... het was tijdens een bruiloft van Batak, een bevolkingsgroep van Sumatra, dit zijn Christenen en dus geen moslims, wellicht is dat een belangrijk verschil ...
Zeker leuk, ik vind ook dat het uitknippen beter kan. Met de pen-tool zorgvuldig een pad er omheen leggen en vervolgens met "rand verfijnen" aan de slag. In CS5 is nu de mogelijkheid om een "slimme straal" te gebruiken, speciaal voor haren, werkt echt schitterend. Maar het is een hele kunst op zich.
Photoshop? Volgende keer meer spelen met licht. Je hebt zo te zien meer dan 1 lichtbron gebruikt. Ga eens werken met 1 lichtbron en probeer daar resultaten mee te boeken
Er zit nogal wat loze ruimte aan de rechterkant in het histogram. Dat zou ik er even uittrekken met Levels, als ik jou was. Dan worden de kleuren een stuk frisser.
@Gidion, links het licht vanuit het raam (+/- 5 meter van de dames over een grote breedte .. rechtsvoor 10 voor 2 remote SB900 op een hoogte van 50cm (losse stoel die voorhanden was)
@iJoost ik ga eens kijken naar die levels...
de achtergrond was een lelijk hard roze gordijn en een muurtje... ik durf het origineel bijna niet te laten zien...