Aperture 's foto's 2x in library...

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Marleen

Aperture 's foto's 2x in library...

Bericht door Marleen » vr jul 08 2011 10:32 pm

Hopelijk zijn er mensen die met Aperture werken en die mij een handje kunnen helpen. Ik denk dat het een heel simpel probleempje is,
maar ik kom er zelf, tot nu toe, niet uit.

Ik heb een aantal bruiloften gedaan en nu wil wat geselecteerde foto's van deze bruiloften apart in een project/map zetten. Dit als voorbeeld voor een slideshow bijvoorbeeld.
Nu is het zo dat op de manier hoe ik het heb geprobeert dat de foto's uit de originele map worden gehaald en in het nieuwe project worden gezet. Dat is dus niet de bedoeling.
Ze moeten in de 'oude' map blijven staan en ook in de nieuwe komen.
Het komt er op neer dat er dus een geselecteerd aantal foto's 2x in de library staan, maar in 2 verschillende mappen. Hoe kan ik dit het beste doen.
Ik heb overigens al van de geselecteerde foto's een duplicaat gemaakt en die in de 2-de map geplaatst, maar ook dan worden beide foto's daarin gezet.
Ik heb het nu op de volgende manier gedaan. De geselecteerde foto's eerst geëxporteerd naar een map op mijn buroblad en daarna weer geîmporteerd in Aperture.
Het zijn dan alleen jpegs geworden en ik kan er ook niets meer aan bewerken. Dat is dus niet de bedoeling.

Wie heeft voor mij de oplossing?

Hartelijk dank voor de moeite om dit bericht te lezen en ik hoop op een snelle oplossing.

Marleen

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: Aperture 's foto's 2x in library...

Bericht door Niels » vr jul 08 2011 10:41 pm

Hoi Marleen,

Als je een album aanmaakt, blijven je orginele foto's staan in Projects.
Je kunt dus dan van bijv 100 foto's in Projects, 80 foto's dan in een album zetten, en die als voorstelling weergeven.

Hoop dat zo je probleem is opgelost.

Gr. Niels
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”