Oplopende prijs d700
Re: Oplopende prijs d700
De prijs van de D700 inderdaad flink opgelopen, ligt bijna op de prijs van enkele maanden na de introductie in 2008. Ik denk dat dit niet alleen te maken heeft met de Yen-Euro koers maar ook kunsmatig hoog wordt gehouden. Blijf zowiso de prijs van de D700 hoog vinden in vergelijk met de Canon 5D MrkII en Sony A850. Maar vermoed dat de prijs ook niet snel meer zal dalen, zeker als de koers van de Euro maar blijft zakken.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als de vraag nog steeds groot genoeg is, waarom zou de prijs dan moeten dalen?
- rjmulder
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heel simpel
ik wil er ook 1 aanschaffen 
En hoe minder de D700 kost hoe meer er overblijft om bij een lens te leggen

Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Prima reden. Stuur eens een brief aan Nikon. Wie weet zijn ze gevoelig voor zo'n sterk argument...rjmulder schreef:Heel simpelik wil er ook 1 aanschaffen

- rjmulder
- Forumlid
- Contacteer:
Kan het natuurlijk altijd proberen maar ben er bang voor of zou het helpen dat ik er bij vermeld dat ik lid ben van NCN.
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro
Die prijsstijging is veel meer een kwestie van Nikon's prijspolicy dan van de euro-koers: simpel omdat je bij electronica en andere producten uit Japan dit soort absurde schommelingen niet ziet. Integendeel, de meeste consumenten prijzen blijven constant. Volgens mij is het verstandig om je niet gek te laten maken. Hand op de knip en even afwachten tot de prijs zakt of tot de opvolger zich aandient. Laagste prijs die ik vandaag gevonden heb is 1899 Euro bij Simply Electronics. Heeft iemand een nog voordeliger adres ?
Toen ik de mijne eind december 2010 aanschafte voor 1659 Euro bij KE, was ik zelfs van plan te wachten tot januari 2011, denkende dat ie misschien nog goedkoper zou worden. Uiteindelijk toch op het juiste moment gekocht dus.
Bert
Bert
- BStollman
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
En dit zal niet te maken hebben met de tsunami van Japan?
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ja, dat heeft het wel. Nikon zelf heeft geen noemenswaardige schade opgelopen. Maar veel toeleveranciers hebben dat wel. En aangezien Nikon volgens allerlei ISO normen werkt kunnen ze niet zomaar even wat onderdelen ergens anders bestellen.BStollman schreef:En dit zal niet te maken hebben met de tsunami van Japan?
Dat geldt overigens met name voor de duurdere modellen, want die worden in Japan zelf geproduceerd.
Uit zeer betrouwbare bron.

ik heb de D700 op 20 juni bij de media markt in Breda besteld a 1769, waarbij de verkoper niet kon vertellen wanneer ie binnen zou komen.
ik wacht nog steeds (ongeduldig)
het vreemde is dat bv Foca hem wel op voorraad heeft. Ligt de verkoop daar stil of zijn er bepaalde "regels" welke verkooppunten geleverd krijgen?
het vreemde is dat bv Foca hem wel op voorraad heeft. Ligt de verkoop daar stil of zijn er bepaalde "regels" welke verkooppunten geleverd krijgen?
Het zal idd ook te maken hebben met de grootte van de voorraad. 

- André
- Forumlid
- Contacteer:
Ik denk dat de mediamarkt hem op dit moment gewoon niet kan leveren voor de aan jouw toegezegde prijs en wachten dus rustig af tot ze hem zelf weer tegen een goede prijs kunnen inkopen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Ik deel je vermoeden Andre, zit niet op een schopstoel heb een camera maar ja je nieuwe speeltje in handen krijgen is altijd leuk, niet dan 

- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
... intussen stilletjes hopend dat Sassepas de bestelling annuleert... :mrgreen:André schreef:Ik denk dat de mediamarkt hem op dit moment gewoon niet kan leveren voor de aan jouw toegezegde prijs en wachten dus rustig af tot ze hem zelf weer tegen een goede prijs kunnen inkopen.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Ik hoop dat je em al hebt aanbetaald. Dan moeten ze voor die prijs verkopen. Reclame materiaal met die prijs er bij bewaren samen met de bon van aanbetaling.sassepas schreef:ik heb de D700 op 20 juni bij de media markt in Breda besteld a 1769, waarbij de verkoper niet kon vertellen wanneer ie binnen zou komen.