Gazonmaaierrace

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
JeroenR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Gazonmaaierrace

Bericht door JeroenR » za jul 09 2011 2:30 pm

Afgelopen zondag ben ik naar een wedstrijd geweest van het NK Gazonmaaierrace in de buurt van Halle. De sport word in Nederland zo'n vijftien jaar uitgeoefend en gemiddeld worden zo'n tien wedstrijden verreden voor het Nederlands kampioenschap. Hierbij word compleet Nederland aangedaan van Groningen tot Maastricht en de kop van Noord-Holland tot aan Zeeland. De wedstrijd in Halle was er één van.

De wedstrijden werd verreden over vier manches en naar klassering volgt er een dagwinnaar. Gereden word er in drie klassen, de standaardklasse, hier word een standaard gazonmaaier gebruikt die opgevoerd mag worden en de klasse is bedoeld als opstapklasse. Verder is er de specialklasse die verdeeld is in een A en B groep. De A groep zijn de deelnemers die de nodige ervaring hebben opgedaan in de B specialklasse. De specialklasse houd in dat het uiterlijk van een gazonmaaier behouden moet blijven, en voor de rest mag frame, motor en de niet genoemde delen aangepast worden of zelfs vervangen worden door iets naar eigen idee. Snelheden van 110 km/h zijn geen uitzonderingen bij de specials terwijl de standaard machines ook snelheden halen van 80 km/h.

De foto's zijn genomen met mijn D80 met 70-200 VRII. Meer foto's van de race zijn hier te vinden: http://www.jeroenrouwenhorst.nl/fotos/g ... rrace2011/

1]

Afbeelding

2]

Afbeelding

3]

Afbeelding

4]

Afbeelding

5]

Afbeelding

6]

Afbeelding

7]

Afbeelding

8]

Afbeelding

9]

Afbeelding
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Gazonmaaierrace

Bericht door Genster » za jul 09 2011 2:33 pm

Dat is leuk zeg :D en de foto's zijn mooi :)

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » za jul 09 2011 2:49 pm

Op foto 8 lijkt het of het machientje ook zijn normale werk doet: het maaien van het gazon ! Daarom ook mijn favoriet.

george013

Bericht door george013 » za jul 09 2011 3:44 pm

Mooie scherpe fotos. Omdat ikzelf deD80 heb de lens goed bekeken. Vreemde combinatie, misschien ook weer niet.

Vind alleen dat je de beweging eruit gehaald hebt. Een te hoge sluitersnelheid. Bij foto 2 heb ik een hele tijd gedacht dat het een samenscholing was, begrijp nu dat ze de bocht om komen. Je zou een manier moeten vinden om de beweging in de foto vastgelegd te krijgen.
George

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » za jul 09 2011 3:45 pm

Een prachtige serie,ofschoon ik met gras maaiers helemaal niets heb :)
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

JeroenR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door JeroenR » zo jul 10 2011 12:14 pm

Bedankt voor jullie reacties!

@George: Waarom is de lens-camera combinatie vreemd? De 70-200 VRII is een fijn objectief op een DX-camera. Ik wil later de overstap gaan maken naar Fullframe dus ben ik langzaam aan het investeren in goed glas wat ook op FX past. Je hebt gelijk als je zegt dat er meer beweging in had gekund. Nadeel is dat je dan onscherpte krijgt. Met name bij foto 5 en 8 vind ik zelf dat de beweging er wel in zit.
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600

george013

Bericht door george013 » zo jul 10 2011 1:09 pm

, misschien ook weer niet.
De waarde van die lens vertegenwoordigt bijna 10x de waarde van de camera. Ik denk dat je het goed doet met de volgorde van aanschaf.
Ook bij foto 5 en 8 zit voor mij geen gevoel van beweging. De aanwezige beweging is bevroren. Foto's zijn mooi scherp, in dit geval te scherp.
Onscherpte, en ook ruis, kan iets toevoegen aan een foto, hoeft niet per defintie fout te zijn.
George

Barry

Bericht door Barry » zo jul 10 2011 7:02 pm

Mooie serie! De actie spat er van af :D

BStollman
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door BStollman » ma jul 11 2011 1:12 pm

Foto's 7,8 en 9. Geweldig!!! :D
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”