Ballerina's op ongebruikelijke plaatsen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Audion
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Audion » ma jul 11 2011 4:24 pm

Ballerina's op ongebruikelijke plaatsen, thema voor mijn eindopdracht op de Fotovakschool in Apeldoorn.

1
Op de boeg van het oorlogsschip Hr Ms Mercuur (Scheveningen, met dank aan GSAndré voor de locatie tip!):
Afbeelding

2
In een parkeergarage (ook ergens in Scheveningen)
Afbeelding

3
In het Haagse Trammuseum:
Afbeelding

4
De motorgondel van een Boeing 747, Schiphol ging niet, het Aviodrome in Lelystad wel!
Afbeelding

5
In het Landschaftspark in Duisburg:
Afbeelding

6
In het Landschaftspark in Duisburg, direct naast de hoogovens:
Afbeelding

7
In het mijnmuseum in Genk, België:
Afbeelding

8
Ook in het mijnmuseum in Genk, België:
Afbeelding

9
Nog eens in het mijnmuseum in Genk, België:
Afbeelding

10
Op eens begraafplaats ergens in België:
Afbeelding

11
In de Japanse Tuinen in Hasselt, België:
Afbeelding

Alleen bij de laatste twee beelden/locaties mocht de uitgenodigde visagiste zich uitleven, bij de rest van de beelden ging het om een ingetogenere visagie.

Greetz,
Anton

DenImage

Re: Ballerina's op ongebruikelijke plaatsen

Bericht door DenImage » ma jul 11 2011 4:36 pm

Wauw, heel erg gave foto's !! Nummer 3, 6 & 9 zijn absoluut mijn favoriet, de sfeer spreekt boekdelen. Complimenten :D

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » ma jul 11 2011 4:37 pm

Ik kan niet anders zeggen dan dat het uitmuntende platen zijn mijn petje af,ik vind ze allemaal mooi.Goed belicht en de compo is ook in orde TOPPY!!!!! :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma jul 11 2011 6:09 pm

Bij een paar opnamen vind ik de locatie of entourage qua vorm of sfeer een goede combinatie vormen met de ballerina zodat je een sluitende vorm of compositie hebt. Opname 2, 4, 9

Bij anderen sluit de locatie wel aan met hetgeen de ballerina doet, maar vind ik de vorm niet top. Er zitten dan voor mij teveel elementen die daarin net niet optimaal zijn. Er is te weinig spanning uitgehaald wat er wel in had kunnen zitten.
- Opname 10 storen mij die kruisen precies rondom dat balletrokje. Met wat meer open diafragma had je de ballerina meer los kunnen maken van de rest. Door een wat lager standpunt was ze meer "verheven" boven de doden (de kruisen zitten dan lager in het vlak).
- Opname 11 Die bloesem past prima bij de ballerina. Alleen met de vorm van dat brugje, en die balk staat ze IMO niet op de juiste plaats.

Bij de andere opnamen vind ik de locatie veel te druk, te storend en teveel aandacht trekken ten opzichte van de ballerina.
Bij alle opnamen geldt. Je had een veel spannender plaat kunnen neerzetten, door meer met licht te spelen. Aanvullend op locatie flitsen, zodat je accenten kunt leggen op hetgeen wat belangrijk is in de opname, en de zaken die minder belangrijk zijn qua aandacht kunt afzwakken.

Je zou eens kunnen kijken naar foto's van Lawrence wat hij doet met licht, en het achteraf kunstmatig donkerder maken van sommige delen in de opnamen, om de aandacht bij het model te houden.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... t=academie" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » ma jul 11 2011 6:16 pm

Erg leuk idee en creatief uitgewerkt, al spreken sommige platen mij meer aan dan andere. Ik denk dat Leon het beter heeft verwoord dan ik dat kan.

midge
Forumlid
Forumlid

Bericht door midge » ma jul 11 2011 8:33 pm

origineel idee, wat heel goed uitpakt. hele mooie foto's, mijn beide dochter waren er ook helemaal gek van ook al begrepen ze de omgeving niet echt, maar wat wil je met vier en zes jaar oud. :wink:

groet,

Midge

GSAndré

Bericht door GSAndré » ma jul 11 2011 8:43 pm

Geweldig hoe je het idee hebt uitgewerkt !
Ik vind het een fraaie serie met als topper nr 5 !

Nr 2 vind ik duidelijk minder als de rest, ik zou hem uit de serie halen.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » ma jul 11 2011 9:14 pm

Fraaie beelden,mooi gedaan.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » ma jul 11 2011 9:16 pm

Leuke en originele platen. Vind 2 iets te krap gekaderd maar samen met 6 wel de mooiste van de serie. Bij die twee platen komt de ballerina door scherptediepte (2) of belichting (6) toch iets meer los van de omgeving en trekt daardoor meer aandacht. Wellicht dat dit bij de andere platen debelichting iets spannender had gekund om hetzelfde effect te bereiken. Vind de pose in de jumbo-motor overigens erg sterk, zou die misschien iets krapper (vierkant?) kaderen om meer van de omgeving weg te halen.

Maar verder een mooie frisse serie, erg prettig om naar te kijken.

John'47
Forumlid
Forumlid

Bericht door John'47 » ma jul 11 2011 9:19 pm

Prachtige serie

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nikon D810, Sony RX1R II. 

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » ma jul 11 2011 9:28 pm

Originele serie, ben onder de indruk!

Foto 2: De uitdrukking op het gezicht en de handen die niet symmetrisch in de lucht hangen. Ook zijn de kleuren een beetje flets. Minste van de serie vind ik.
Foto 3: Geen kritiek, vind de entourage en de ballerina samen echt prachtig gecombineerd.
Foto 4: Origineel!
Foto 5: Het licht ietsjes te fel en te hard, verder mooi gevangen!
Foto 6: Entourage weer heel passend bij de ballerina
Foto 8: Waar het nou aan ligt weet ik niet, maar ik vind de bovenbenen wel erg breed overkomen...misschien vanwege de pose (en daarom de spieren die uiteen zetten), maar vind het niet helemaal mooi.
Foto 10: De kruizen hadden inderdaad wat verzacht mogen worden, zodat de ballerina meer loskomt van de achtergrond.
Foto 11: De ballerina had wat mij betreft iets meer los mogen komen van de achtergrond, maar de sfeer past weer prima!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » ma jul 11 2011 11:21 pm

Wel eens met Leon, maar ook geweldig gedaan, ik ben helemaal weg van nummer 4

Audion
Forumlid
Forumlid

Bericht door Audion » di jul 12 2011 7:13 am

Ik had de beelden eerder hier moeten laten zien, hadden de beelden nog beter kunnen worden/zijn. Ik kan nu wel zeggen dat ik het allemaal zelf gedaan heb, de module assessment ben ik door met inderdaad wat kanttekeningen: "Werk het verder uit, gaaf idee!"

Ik heb tijdens de serie steeds strijd gehad met de scherpte diepte, bijna alle beelden zijn geflitst met geleende Elinchrom Ranger Quadra "studio" flitsers die niet mede werkzaam zijn als het om grote diafragma's gaat.

Dank jullie allemaal voor de geboden kritieken/gedachten en voor het genieten van de beelden.

Greetz,
Anton

criscross

Bericht door criscross » di jul 12 2011 8:26 am

mooie foto's foto 7 en 8 zijn mijn favoriet :)

BStollman
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door BStollman » di jul 12 2011 12:28 pm

Dat zijn flink wat kilometers als ik die locaties zie! :)

Mijn favo zijn toch 3 (vanwege het licht) en 4 vanwege de grootte van de motor :)
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”