Foto's met een fuji...

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Soprano

Foto's met een fuji...

Bericht door Soprano » do jul 14 2011 7:51 pm

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en fotografeer op de moment nog met de fuji finepix S9500 maar geen nood de Nikon D3100 is momenteel op zijn weg naar hier :mryellow: Maar toch wou ik nu al wat foto's plaatsen om wat gerichte tips te krijgen waar ik mee aan de slag kan als ik mijn Nikon heb.
Want die tips ga ik als beginner wel zeker nodig hebben!
Mijn oefen fotomodellen zijn vooral mijn kruising chihuahua Zita en mijn paard Iowa en de verdere beestenboel die hier rondloopt :P

Het is dus niet echt een serie foto's dat een bepaalde samenhang heeft :wink2:

Eerst enkele opvangeendjes:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Zita
3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Iowa
5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

En nog wat natuur:
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

En een foto om mee af te sluiten, fototechnisch misschien niet het strafste maar vond het moment zelf toch wel een lucky shot :D
9.
Afbeelding

Tips zéér welkom!

Groetjes Emmy

Rob in Brunssum

Re: Foto's met een fuji...

Bericht door Rob in Brunssum » do jul 14 2011 9:09 pm

Het is inderdaad een beestenboel!!.....leuke foto's!!!

Myriad

Bericht door Myriad » do jul 14 2011 9:49 pm

Soprano/Emmy,

Je bent al lekker bezig hoor!

Als je met de D3100 aan de slag gaat, hierbij alvast een aantal tips:
- gebruik NIET de P-stand, maar begin op diafragmavoorkeuze (A(perture) priority) en varieer daarmee om de verschillen in scherptediepte te zien en ervaren
en speel daarbij ook met de afstand tot het onderwerp;
met een goedgekozen combinatie diafragmawaarde en afstand tot het onderwerp kun je de aandacht op het juiste deel in de foto leggen en je foto meer laten spreken
- leer daarna de S(luiterdtijd voorkeuze)-stand en M(anueel)-stand) kennen en bij diverse omstandigheden beheersen
- lees je in over compositie en varieer je standpunt/perspectief
- genoeg bloempjes zo te zien; probeer ze eens van de zijkant of iets van onderen te fotograferen, bijv. met een interessante wolkenlucht
- veel fotograferen, op dit forum laten zien en om feedback vragen en je zult zien dat je foto's steeds beter/mooier worden

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door Myriad op vr jul 15 2011 8:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bak
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bak » do jul 14 2011 11:24 pm

Misschien een macro-objectief aanschaffen met al die kleine beestjes :lol: .

Soprano

Bericht door Soprano » vr jul 15 2011 10:26 pm

Heel erg bedankt Myriad, ben zeker wat met je tips!

Haha ja die lens zal nog even moeten wachten tot er terug geld in het laadje is :P

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » za jul 23 2011 11:10 pm

Erg leuke serie. Wat moet dat wel niet worden wanneer je met je Nikon aan de gang gaat! :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

edwin73

Bericht door edwin73 » zo jul 24 2011 12:17 am

Myriad schreef:Soprano/Emmy,

Je bent al lekker bezig hoor!

Als je met de D3100 aan de slag gaat, hierbij alvast een aantal tips:
- gebruik NIET de P-stand, maar begin op diafragmavoorkeuze (A(perture) priority) en varieer daarmee om de verschillen in scherptediepte te zien en ervaren
en speel daarbij ook met de afstand tot het onderwerp;
met een goedgekozen combinatie diafragmawaarde en afstand tot het onderwerp kun je de aandacht op het juiste deel in de foto leggen en je foto meer laten spreken

Veel plezier!
Kan ook met de 'P' stand hoor; gewoon door met je duim aan het achterste wieltje te draaien voor andere diafragma variaties met dezelfde belichting.
Ikzelf gebruik het nog best vaak, en heb er goede ervaringen mee... maar dat is mijn persoonlijke voorkeur natuurlijk.
succes ermee alvast.

groet; edwin.

Soprano

Bericht door Soprano » zo jul 24 2011 5:21 pm

@JacTrum: Hihi dank je wel voor het compliment :mryellow: Voorlopig zit ik nog volop in de 'ik-test-alles-uit' fase dus het gaat nog even duren voor ik hier wat deftige foto's kan plaatsen denk ik :mryellow:

@edwin: Dank je voor de tip, ik zal het ook eens uit testen :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”