geheugenkaartjes software
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
geheugenkaartjes software
waarmee kan ik de partitie van een geheugenkaartje wegnemen en herplaatsen
de s8100 blijkt bij formatteren van sd kaartjes de partitie weg te gooien en dat wil ik weer verhelpen
gr frans buhrs
de s8100 blijkt bij formatteren van sd kaartjes de partitie weg te gooien en dat wil ik weer verhelpen
gr frans buhrs
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: geheugenkaartjes software
Beste Frans,
Is de gebruikelijke recovery software niet genoeg (die kan naar JPG bestanden zoeken in freespace).??
Groeten, Gijsbertus
Is de gebruikelijke recovery software niet genoeg (die kan naar JPG bestanden zoeken in freespace).??
Groeten, Gijsbertus
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
gijs jij hebt het over iets totaal anders, bij mij is de partitie weg
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Frans,
Ik ging ervan uit dat een geheugenkaartje op dezelfde manier is opgedeeld en geformatteerd als een PC harddisk.
Wellicht gaat het toch anders.
Groeten, Gijs
Ik ging ervan uit dat een geheugenkaartje op dezelfde manier is opgedeeld en geformatteerd als een PC harddisk.
Wellicht gaat het toch anders.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
gijs opdelen is via de partitie en zonder partitie kan je niet formatteren dus kan je ook er geen gegevens, zoals b.v.foto's, op kwijt. de partitie is een essentiele begin stap en wij zijn gewend dat alles al een patitie heeft als we het krijgen. sommig harddsiks hebben het niet bij aflevering, maar door de ietwat andere structuur van kaartjes kan windows computer beheer e e a wel bij een echte harddisk maar niet bij een geheugenkaartje. dus zoek ik een beheer software die dit trucje wel kan.
gr frans buhrs
gr frans buhrs
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Google even op: Paragon Partition Manager Volgens mij kan dat programma ook met SD(HC) kaarten overweg
Pas wel op dat je de juiste schijf bewerkt, foutje is zo gemaakt
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Frans,
Er circuleren uitlities die beweren met partities te kunnen spelen op geheugenkaartjes.
Ik vermoed dat de S8100 iets dergelijks doet om te vookomen dat je een kaart met te grote capaciteit gebruikt wordt.
(ik kan er niets over vinden in het handboek, helaas).
Groeten, Gijs
PS Dit verschijnsel is m.i. nog een argument om NOOIT een kaartje in de kamera te formatteren, wat de handboeken ook aanraden.
Er circuleren uitlities die beweren met partities te kunnen spelen op geheugenkaartjes.
Ik vermoed dat de S8100 iets dergelijks doet om te vookomen dat je een kaart met te grote capaciteit gebruikt wordt.
(ik kan er niets over vinden in het handboek, helaas).
Groeten, Gijs
PS Dit verschijnsel is m.i. nog een argument om NOOIT een kaartje in de kamera te formatteren, wat de handboeken ook aanraden.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Grappig. Dit soort zaken zorgen er juist voor dat ik ALTIJD mijn kaartjes in de camera formatteer. Het feit dat het in de handboeken staat houdt mij niet tegen...gijs sandberg schreef:PS Dit verschijnsel is m.i. nog een argument om NOOIT een kaartje in de kamera te formatteren, wat de handboeken ook aanraden.

- Léon Obers
- Forumlid
In de bewering van Gijs zit toch wel een kern van waarheid.
Ik heb het juist meegemaakt dat formatteren via de PC de enige methode was om een kaartje weer aan de praat te krijgen, na storing van een kaartje door een kapotte cardreader. Formatteren in de camera hielp niet, via de PC (met een nieuwe cardreader) wel.
Ik heb het juist meegemaakt dat formatteren via de PC de enige methode was om een kaartje weer aan de praat te krijgen, na storing van een kaartje door een kapotte cardreader. Formatteren in de camera hielp niet, via de PC (met een nieuwe cardreader) wel.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
soms wil een camera niet werken met een geheugen kaartje en formatteren in de camera is dan een optie waardoor bijna altijd het probleem is opgelost, bij deze s8100 kennelijk niet. Beverwijk kan de camera software mogelijk opnieuw in de camera zetten waarna dit gecorrigeerd moet zijn. voorlopig eens proberen met een partition manage programma om deze kaartjes weer netjes gehoorzaam te laten zijn.
gr frans buhrs
gr frans buhrs
Zoals je aan de snelheid van het formatteren in de camera kan zien gaat het om 'snelformatteren' waarbij alleen de bestandstabel wordt herschreven. 'Echt' formatteren, waarmee de gehele ruimte opnieuw in sectoren wordt onderverdeeld, kan een camera niet.Léon Obers schreef:In de bewering van Gijs zit toch wel een kern van waarheid.
- gijs sandberg
- Clublid
Re: wel een kern van waarheid
Beste Leon,
Dank voor de bijval.
Wat er onderuids zit is dat soms geen onderscheid wordt gemaakt tussen partitioneren (Fdisk) en Formatteren.
Ter bevordering van gebruikersvriendelijkheid worden beide begrippen bij kamera's kennerlijk samengeveegd.
Groeten, Gijs
PS wat ik me wel kan voostellen is het volgende:
Als een kamera niet met partities boven een bepaalde grens overweg kan, moet er een trucje uitgehaald worden om het een groter kaartje toch bruikbaar te maken.
Dank voor de bijval.
Wat er onderuids zit is dat soms geen onderscheid wordt gemaakt tussen partitioneren (Fdisk) en Formatteren.
Ter bevordering van gebruikersvriendelijkheid worden beide begrippen bij kamera's kennerlijk samengeveegd.
Groeten, Gijs
PS wat ik me wel kan voostellen is het volgende:
Als een kamera niet met partities boven een bepaalde grens overweg kan, moet er een trucje uitgehaald worden om het een groter kaartje toch bruikbaar te maken.
Uit de help van Paragon Partition Manager 11:Peter schreef:Google even op: Paragon Partition Manager Volgens mij kan dat programma ook met SD(HC) kaarten overweg
------------------------------>knip
Supported Media
· Support of both MBR is the 0th sector of the disk. MBR (Master Boot Record) contains important information about the disk layout: - The used partitioning scheme; - The starting records of the Partition Table; - The standard bootstrap code (or the initial code of boot managers, disk overlay software or boot viruses). Generally, the 0th sector is used for similar purposes in all existing partitioning schemes. The MBR capacity is not sufficient to contain sophisticated boot programs. That's why the on-boot software is allowed to use the entire 0th track of the disk. For example, boot managing utilities such as LILO, GRUB and Paragon Boot Manager are located in the 0th track. and GPT hard disks (up to 1,5 TB tested)
· IDE, SCSI and SATA hard disks
· CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, DVD-R, DVD+R double layer and also Blu-ray discs
· FireWire (i.e. IEEE1394), USB 1.0, USB 2.0 hard disks
· PC card storage devices (MBR and GPT flash memory, etc.)
-------------------------------<knip
Zou het dus moeten doen,
Maar de waarschuwing herhalend: deze partitionmanager geldt als een van de beste, maar is beslist NIET erg gebruiksvriendelijk voor incidentele gebruikers en kent vele mogelijkheden.
Willem.
- Léon Obers
- Forumlid
Re: wel een kern van waarheid
Dat heb ik jaren geleden al gezien bij mensen die een 4 Gb "microdrive" gebruikten bij camera's die niet meer dan 2 Gb ondersteunden.gijs sandberg schreef: PS wat ik me wel kan voostellen is het volgende:
Vriendelijke groet, Léon Obers