Virtuele horizon in de D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
starbase218

Virtuele horizon in de D7000

Bericht door starbase218 » zo jul 10 2011 3:42 pm

Zoals ik hier aangaf is de virtuele horizon van mijn K-5 niet goed uitgelijnd en heb ik een probleem met de afhandeling van deze klacht. Ik heb nu namelijk na ruim een maand een nieuwe K-5.... met weer een afwijking:

Afbeelding

Links de K-7, rechts de K-5. Ik heb de K-7 voor hetzelfde euvel terug laten sturen. Dat is toen wel goed gegaan; de horizon van die camera is nu perfect. En ik verwacht eigenlijk niets minder.

Hoe zit dit bijvoorbeeld bij de Nikon D7000? Is de horizon daar - normaal gesproken - wel goed uitgelijnd? En in een iets bredere zin: hoe worden reparaties van Nikon apparatuur afgehandeld?

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Virtuele horizon in de D7000

Bericht door JanR » zo jul 10 2011 5:13 pm

Die van mij staat perfect.
En als er afwijkingen mochten zijn, gewoon opsturen naar Beverwijk,

Krijn

Bericht door Krijn » zo jul 10 2011 6:02 pm

En De Beukelaer staat nu ook weer niet zo goed bekend voor voortvarendheid bij reparaties. En dat zal bij Ricoh, zelfde importeur, denk ik niet beter worden. Tijd voor een overstap. :mrgreen:

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door plincky » zo jul 10 2011 8:45 pm

Dit is nou ook de reden om het niet te gebruiken:-)
Nee. mijn D7000 heeft geen afwijking. Moest het wel even opzoeken omdat ik het nooit gebruik. Ik gebruik altijd mijn raster in de zoeker.

starbase218

Bericht door starbase218 » za jul 16 2011 3:40 pm

Ik heb een beslissing genomen. Ik blijf toch bij Pentax. Misschien dat ik nog wel een keer switch naar een ander merk, maar ik ben erachter gekomen dat het bij mij wat anders in elkaar zat dan ik in eerste instantie dacht. Ik wil daar verder niet teveel op ingaan, maar de vraag "Pentax of Nikon" is er eigenlijk irrelevant door geworden. Dus ga ik in eerste instantie gewoon door met Pentax totdat ik zelf echt reden zie, vanuit de gemaakte foto's, om over te stappen.

In elk geval bedankt voor de adviezen.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jul 17 2011 1:40 am

Nou, tot ziens dan maar... 8)

Groot gelijk. Overstappen naar een ander merk is meestal een prijzige kwestie.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”