iefie schreef:mooie plek en foto's zijn ook leuk.
Vind ze alleen wel veel te licht.
Het lijkt ofdat je het polarisatie filter de verkeerde kant uit heb gedraaid, zodat hij geen invloed meer heeft.
Sluitertijd is ook te langzaam waardoor hij meer licht krijgt. En iso 400 wordt hij ook lichter. Ik weet wel als je het diafragma dichtgooit dat hij deze waardes waarschijnlijk zelf geeft, maar dan zou je kunnen proberen je belichtingscorrectie naar -0,7 of -1 ofzo te zetten. hierdoor wordt de foto iets donkerder en de sluitertijd iets sneller waardoor dus de lucht ( wolken ) meer tekening krijgen.
Mooie plek vind ik ook - ga er vast nog eens heen. Het polarisatiefilter zat overigens enkel op de 35mm (voor de andere lenzen zijn de polarisatiefilters ondertussen binnen) en ik heb wat te veel richting de zon gefotografeerd. Dat zal vermoedelijk het een en ander verklaren.. meer kon ik er zodoende niet uit halen.
Dat de foto's bij jou te licht op het scherm staan, zou dan mogelijk te maken hebben dat mijn monitor verkeerd staat.. per abuis deed ik onlangs een reset van de monitor. Dank voor je opmerkzaamheid.
Kalibratie op kleur heb ik gedaan, maar op helderheid moet ik het met 'de strip' doen.. wanneer anderen hetzelfde hebben - de foto's (edit - mijn foto's..) veel te licht - hoor ik het graag!
Groet, Jeroen