Bij broertje geweest

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
oud0001

Bij broertje geweest

Bericht door oud0001 » ma jul 18 2011 12:29 am

Vanavond ff bij mijn broertje geweest om te helpen met zijn aquarium.
Hierbij iets geprobeerd te fotograferen. Er zat te veel bezinksel in het water.

Foto 3 zag ik toen ik even bij hem op het balkon stond. Die was te mooi om te laten.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Bij broertje geweest

Bericht door Tony D » ma jul 18 2011 12:56 pm

Ha Tuihanti,

Allereerst: de titel van je topic zegt zo weinig, dat ik het eigenlijk niet de moeite vond om te klijken. Toch gedaan en dan zie ik drie foto's waarvan nr 3 niets met de andere twee te maken heeft (of met je broer).. Die zou ik in een ander topic zetten.
Wat die derde foto betreft: ik vind hem wel mooi, maar ik zou een deel van die flat wegcroppen. Misschien was het mooier geweest als je de camera hoger had gericht en meer van de boog erop had gkregen.
Nu zou het zoiets worden: (ik haal hem weg als je het niet goed vindt)

Afbeelding

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

oud0001

Bericht door oud0001 » ma jul 18 2011 1:16 pm

Foto 1 en 2 zijn van zijn aquarium waar ik broertje ff een handje mee heb geholpen en foto 3 heb ik op zijn balkon geschoten.
De suggestie m.b.t. het kaderen heb ik ook geschoten (zie foto's 1 en 2) maar ik vindt nu juist de combinatie van het velle zonlicht op het flatgebouw, de donkere lucht en de regenboog die uit het dak schiet is mooi meegenomen.

Als je de regenboog als hoofdonderwerp neemt geef ik je gelijk. Voor mij is dit echter een sfeer plaatje dat ik impulsief heb gemaakt. De hele serie is impulsief gemaakt..
Het lichtspel tussen het harde reflecterende zonlicht met gouden gloed in contrast met de donkere wolken. De regenboog was ook mooi maar, zonder de regenboog was het ook dik in orde. :wink:
Ik ben verzot op contrasten in kleur en lichtsterkte.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door oud0001 op ma jul 18 2011 1:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » ma jul 18 2011 1:22 pm

Dat ziet er inderdaad beter uit.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Ferdi

Bericht door Ferdi » ma jul 18 2011 4:24 pm

Mooie malawi cichliden!

oud0001

Bericht door oud0001 » ma jul 18 2011 5:52 pm

Ah, een kenner. :wink:

Heb zelf net ook een klein 2e hands bakje gehaald. Ben nu alles aan het testen.
Waterdichtheid, verwarmingselement en uiteraard de Eheim.

Klein bakje van 60 cm. So far so good.
Vanavond maar op de plek gaan zetten en van de week ff vis en plantjes halen.

Ik stop er klein grut in.
Gup, tetra, molly etc. En mogelijk mini kreeftjes van max 3 cm. :wink:

Ferdi

Bericht door Ferdi » ma jul 18 2011 6:26 pm

Klinkt leuk! Is ook een bijzonder leuke hobby. Nog even een kleine tip: na het inrichten is het wel verstandig om nog even (paar weken) te wachten met vissen tot alles een beetje ingelopen is.

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » ma jul 18 2011 7:40 pm

Tuihanti schreef:De suggestie m.b.t. het kaderen heb ik ook geschoten (zie foto's 1 en 2) maar ik vindt nu juist de combinatie van het velle zonlicht op het flatgebouw, de donkere lucht en de regenboog die uit het dak schiet is mooi meegenomen.

Als je de regenboog als hoofdonderwerp neemt geef ik je gelijk. Voor mij is dit echter een sfeer plaatje dat ik impulsief heb gemaakt. De hele serie is impulsief gemaakt..
Het lichtspel tussen het harde reflecterende zonlicht met gouden gloed in contrast met de donkere wolken. De regenboog was ook mooi maar, zonder de regenboog was het ook dik in orde. :wink:
Ik ben verzot op contrasten in kleur en lichtsterkte.
Ik vind alle drie de nieuwe foto's veel beter dan de eerste die je met die regenboog hebt gepost!
Deze foto's vragen inderdaad om een hard contrast en dat leg je er mooi in zo.
Ik vond dat in de eerste minder mooi uitkomen.

En van vissen heb ik geen verstand :)
Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”