Welke site het beste?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Lodewijk68

Welke site het beste?

Bericht door Lodewijk68 » ma jul 18 2011 9:58 am

Al enige tijd ben ik hier lid, en elke dag leer ik in de digitale wereld bij.
De handigheid moet nog met de tijd komen en heb nu toch wel een vraag over "software" waar je het beste je foto's naar toe kan zetten om hier op dit forum te plaatsen.

Welke site is nu het beste om te gebruiken?
Maar het moet welk gemakkelijk in gebruik zijn.
Mijnalbum.nl is niet de meest geschikte site om hier up te loaden.

Wie, o wie nu?
Laatst gewijzigd door Lodewijk68 op zo jul 31 2011 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

RVK
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welke site het beste?

Bericht door RVK » ma jul 18 2011 10:30 am

Ik gebruik Photobucket, werkt uitstekend echter als je de foto upload wordt er van alles mee gedaan zodat het resultaat hier op het forum slechter is dan het origineel.

Ik weet niet of dat met andere site's ook zo is maar er is ongetwijfeld veel ervaring hier op het forum met andere sites

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » ma jul 18 2011 10:42 am

Beste Lodewijk,

Leuke vraag, maar er is alechts 1 persoon die echt het antwoord weet:
Patrick zou met een leuke query kunnen uitzoeken welke site het meest populair is om foto's te verwijzen op dit forum....

Ik heb in het verleden Google's Picasa gebruikt, dat werkt en er staat elders op dit forum een goede stap-voor-stap toelichting.
Picasa accepteert geen NEF's, maar JPG kan je "onaangetast" daar neerzetten.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » ma jul 18 2011 10:46 am

Ik heb heel lang flickr gebruikt, (heb hem nog wel) vele hier gebruiken ook flickr om de foto's op te plaatsen. Gebruik nu zelf picasa webalbums en tot tevredenheid.
Nikon Z Z & de maskers

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jul 18 2011 10:55 am

gijs sandberg schreef:Leuke vraag, maar er is alechts 1 persoon die echt het antwoord weet:
Patrick zou met een leuke query kunnen uitzoeken welke site het meest populair is om foto's te verwijzen op dit forum....
Dat kan op zich best. Maar wat je dan hebt is natuurlijk wel een beetje de vraag. Is bijvoorbeeld de Telegraaf de beste krant van Nederland omdat deze het vaakst gelezen wordt? :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma jul 18 2011 11:21 am

vermoedelijk heb je het al gelezen , wellicht vind je in deze discussie ook nog wat info
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 52&t=31518" onclick="window.open(this.href);return false;

zelf gebruik ik Photobucket, dit vanwege het gebruiksgemak

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » ma jul 18 2011 11:54 am

Bete Patrick, cs.,

re: de beste of de grootste...

Je hebt gelijk, maar het is een redelijk objectieve manier om te zien wel het meest gebruikt wordt op dit forum.
Ik geef direct toe dat subjectieve zaken als gemak niet meegenomen worden.
Vandaar mijn opmerking, wat voor beginners m.i. ook zwaar telt is de goede toelichting (die ook mij op weg heeft geholpen).
Groeten, GIjs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op ma jul 18 2011 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Enrico

Bericht door Enrico » ma jul 18 2011 12:28 pm

Ik weet niet of er één site de beste is. Wat prettig is hangt af van jezelf. Gewoon accounts aanmaken en proberen.
Ik gebruik mijn Flickr account om fotopresentaties op te zetten, want ik vind de interface wel mooi en handig en Picassa voor alles en nog wat, maar voornamelijk om foto's op fora te kunnen posten.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di jul 19 2011 7:35 am

RVK schreef:Ik gebruik Photobucket, werkt uitstekend echter als je de foto upload wordt er van alles mee gedaan zodat het resultaat hier op het forum slechter is dan het origineel.RVK
Gebruik ook Photobucket, en heb hier geen last van. Te voorkomen door een passend formaat te uploaden. Dus eerst met Capture NX2 oid resizen en dan pas uploaden.

dotcat
Clublid
Clublid

Bericht door dotcat » di jul 26 2011 10:00 am

Ik gebruik dropbox, dit heeft geen openbare functie maar een specifieke foto neerzetten is erg simpel.
Zie hier
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light

Lodewijk68

Bericht door Lodewijk68 » di jul 26 2011 10:04 am

Ik heb enkele bekeken en het zijn allemaal Engelstalige site's.
Ik zoek een Nederlandstalige, want mijn Engels leesvermogen is zeer slecht :?

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » di jul 26 2011 10:10 am

De beste site om je foto's te plaatsen is, en daar ga ik weer, je eigen website. Koop gewoon voor 30,-- bij antagonist.nl of een andere goede aanbieder eigen webruimte en je hebt echt de beste oplossing.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Frank K
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Frank K » wo jul 27 2011 4:28 pm

Ik heb vorige week Mypicturetown van Nikon in gebruik genomen. Dit werkt uitstekend samen met ViewNX. Vanuit NX selecteer je foto's van welke grootte of formaat( ja inderdaad ook NEF en bewerkte NEF) en met 1 klik worden ze in een bestaand of nieuw album vol automatisch naar Mypicturetown gestuurd. Op de site komen ze als Jpeg maar wel in de originele grootte te downloaden!

Frank
NCN 3881

Goodje

Bericht door Goodje » do jul 28 2011 2:23 am

Lodewijk68 schreef:Ik heb enkele bekeken en het zijn allemaal Engelstalige site's.
Ik zoek een Nederlandstalige, want mijn Engels leesvermogen is zeer slecht :?
Mijn album is nerderlands talig http://www.mijnalbum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en kost een paar centen per jaar voor 25.000.00mb
Betaal 9,48 per jaar zie ik :wink2:

iJoost

Bericht door iJoost » do jul 28 2011 7:42 am

André schreef:De beste site om je foto's te plaatsen is, en daar ga ik weer, je eigen website. Koop gewoon voor 30,-- bij antagonist.nl of een andere goede aanbieder eigen webruimte en je hebt echt de beste oplossing.
Eens. Maar gebruik gewoon je eigen home page. Iedereen heeft toch een aansluiting bij een of andere ISP? Meestal is daar een home page bij inbegrepen. FTP-client en hopla, de foto's staan er. Geen gedoe met veranderende groottes of verdwijnende EXIF. En het kost niks want je hebt het al. Doe er iets mee. ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”