Sigma 24-135 versus Nikon 18-200 VRII

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm
yoyo

Bericht door yoyo » za apr 28 2007 1:56 pm

Zal ik jullie een geheimpje verklappen...?
:oops:

Ik heb de AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED ook overwogen.

Als reisobjectief leek hij me wel wat. Metname met die VR. Alhoewel ik aan 18-135 ook al genoeg heb denk ik. Alleen ik was niet zo gecharmeerd van die uitschuiflengte i.c.m. dat plastic. Toen ik vervolgens hoorde dat hij uit zichzelf uitschuift ging ik twijfelen. Ik haakte vervolgens af toen ik te vaak hoorde over het breken van het objectief.

Het is best een mooi ding. Zeker als startobjectief. Je kunt zo zelf kijken welke brandspuntafstanden je het meeste gebruikt en aan de hand daarvan doelgerichter kijken naar andere objectieven.

Ik weet echter wel ongeveer waar mijn brandpuntvoorkeuren liggen...
Een objectief waar je zo voorzichtig mee om moet gaan is voor mij geen geschikt reisobjectief, helaas...

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » za apr 28 2007 4:27 pm

Ik ben half europe al rondgereisd met deze lens.
Het uitschuifstuk is gewoon van metaal.
En de lens breekt niet als je er even ergens mee tegenaan tikt.
Daar is meer voor nodig.
Veel plastic, ja, het is een consumenten lens.

haakr1

18-200

Bericht door haakr1 » zo mei 06 2007 4:43 pm

De AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED is geloof ik de meest controversiele lens die ooit op de markt is gebracht. Ik heb deze lens nu ongeveer een half jaar in bezit en heb er onder zeer diverse omstandigheden mee gefotografeerd. Hier in Nederland in de winter met slecht licht en in Australie in de zomer met een dot UV waar je u tegen zegt.

Ik moet zeggen dat ik niet anders kan concluderen dan dat het een prima reislensje is, waar ik behoorlijk leuke foto's mee heb geschoten en ook prima van kwaliteit. Natuurlijk zijn er veel betere objectieven, maar daar moet veel meer voor neergeteld worden en loop je jezelf een breuk te sjouwen. Ik vind deze lens al zwaar als je er een dag mee rondsjouwt.

Ik vind de VR goed zijn werk doen. Ik was met name verbaasd dat er heel scherpe foto's gemaakt konden worden met zulke langzame sluitertijden. Zelfs van bewegende objecten. Wat mij ook opviel is dat de semi zoomfuntie bij 200 mm ook bijzonder mooie resultaten geeft.

Hij oogt inderdaad wat fragiel als die toeter er bij 200 mm komt uitzetten. Ik loop er dan ook mee rond met 18 mm en uitschuiven doet hij niet. Trouwens wel eens van fototassen gehoord?

U ziet voor mij een heel prettige lens

unbuwne

Bericht door unbuwne » vr jun 29 2007 11:51 am

Ben er zeer tevreden over - zelfs nadat hij op de keien was gedonderd ...

Motorwybe
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Sigma 24-135 versus Nikon 18-200 VRII

Bericht door Motorwybe » di apr 19 2016 7:44 pm

Met belangstelling de voorgaande reviews gelezen. Heb zelf een D7200 met als enige lens de 18-200-VR2 van Nikon. Door rugklachten kan ik niet meer, zoals vroeger een hele serie glaswerk c.a. meenemen.
Gebruik daarom ook geen macro-lens, maar noodgedwongen tussenringen of een voorzetlens er bij.
Ben wel tevreden over deze zoomlens,maar zit bij het bewerken altijd standaard het onscherp masker te benutten (PaintShopPro) om het beeld wat scherper te krijgen. Als het kon, dan wist ik het wel, n.l. vast glas.
Heb ooit, met behoefte aan meer tele een 28-300 van Tamron gekocht, maar snel weer ingeruild op de huidige lens.
Succes met je definitieve keus !.

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Sigma 24-135 versus Nikon 18-200 VRII

Bericht door Peter » di apr 19 2016 10:14 pm

nou, het draadje dateert van april 2007
dus denk dat de keuze wel gemaakt zal zijn langzamerhand :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Superzoom”