Frisse foto's met een 'nieuwe' lens

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Photopeter

Frisse foto's met een 'nieuwe' lens

Bericht door Photopeter » ma jul 18 2011 3:45 pm

Net een andere lens aangeschaft en wat mooie platen gemaakt. Ben benieuwd naar wat jullie ervan zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Photopeter op di jul 19 2011 10:08 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Frisse foto's met een 'nieuwe' lens

Bericht door Tom » ma jul 18 2011 4:07 pm

De belichting van 1 en 2 is niet helemaal in orde. Kijkende naar de EXIF heb je die foto's ook op M geschoten, en 3 niet.

Photopeter

Bericht door Photopeter » ma jul 18 2011 4:13 pm

de belichting van foto 1 en 2 heb ik bewust iets aan de donkere kant gelaten. De derde is inderdaad geschoten met een andere stand.

florist

Bericht door florist » ma jul 18 2011 4:51 pm

Beste Peter,
aangezien je de foto's geplaatst hebt in "fotobeoordelingen", en niet in "fotopresentaties" ga ik ervanuit dat je serieus gekeken hebt naar de foto's die je plaatst, en dat je een reactie wilt.

Om eerlijk te zijn doen de foto's mij helemaal niets. Het is onduidelijk wat je erop wilt laten zien.

foto 1: ik neem aan dat het om de vlieg/bij gaat. De achtergrond leid mij teveel af.
foto 2: de neus is scherp. Persoonlijk zou ik voor een ander punt kiezen om scherp op te stellen. Ik vind de foto erg veel bijgesneden, en zou graag wat meer willen zien. Waar kijkt het kind naar?
foto 3: zo te zien is de foto was scheef genomen, er ligt allerlei rommel op de achtergrond.

Ik denk dat het beter is om dit soort foto's bij de presentaties te laten zien aan eenieder.
Succes!

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma jul 18 2011 6:01 pm

Photopeter schreef:de belichting van foto 1 en 2 heb ik bewust iets aan de donkere kant gelaten. De derde is inderdaad geschoten met een andere stand.
Kun je uitleggen wat je idee erbij is? Voor mij is het gewoon een technisch 'mislukte' plaat.

Photopeter

Bericht door Photopeter » ma jul 18 2011 8:13 pm

Bij de vlinderstruik foto heb ik bewust wat 'blur'achtergrond erbij gelaten omdat ik vind dat dit meedoet aan de sfeer van de foto. De foto van mijn dochter is niet bijgesneden. Ik heb geprobeerd de lijn wimpers en neus scherp te krijgen. Het idee om haar van zo dichtbij te fotograferen is dat je nu iets zelf te denken hebt, en ik houd van die spanning in een foto. Als je alles laat zien is het geen verassing. De derde foto is een spelende hond met inderdaad rotzooi. de horizon is waterpas maar er loopt een vlonder in beeld, misschien volgende keer weglaten is inderdaad wel netter. Ik heb bewust mijn foto's hier neer gezet omdat er dan weer heel anders naar gekeken wordt dan bij presentatie's.

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Cor Gortzak » di jul 19 2011 8:43 am

En de foto's zo tegen elkaar aan plaatsen kijkt absoluut niet lekker.

Zet tussen de foto's minimaal twee extra regels wit, dat kijkt veel prettiger.

Cor
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”