De Tokina AT-X M100 PRO D 2.8 Macro

Discussies over macro/micro objectieven
MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: De Tokina AT-X M100 PRO D 2.8 Macro

Bericht door MauritsD » ma jul 18 2011 10:20 pm

Nog even voor de volledigheid (weet niet of het belangrijk is of een groot verschil) maar ik heb zelf sinds kort de Nikon micro 105/2.8 VR en ben pas na de aanschaf gaan ervaren en waarderen hoe fantastisch deze lens ook is voor niet marco-opnamen:
Een 105mm prime die ongelooflijk snel en zuiver scherp stelt. Geen lens die ik eerder heb gebruik volgt zo gemakkelijk snel bewegende onderwerpen met de autofocus.
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jul 18 2011 10:23 pm

amateurt schreef:Nog even voor de volledigheid (weet niet of het belangrijk is of een groot verschil) maar ik heb zelf sinds kort de Nikon micro 105/2.8 VR en ben pas na de aanschaf gaan ervaren en waarderen hoe fantastisch deze lens ook is voor niet marco-opnamen:
Een 105mm prime die ongelooflijk snel en zuiver scherp stelt. Geen lens die ik eerder heb gebruik volgt zo gemakkelijk snel bewegende onderwerpen met de autofocus.
Zo zijn er nog wel wat objectieven hoor. Sterker nog: een 24-70 f2.8, 70-200 f2.8 en alle teleprimes zijn allemaal nog veel sneller, om er maar een paar te noemen. Maar voor een macro-objectief is de 105 VR geweldig snel.... en geruisloos!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » ma jul 18 2011 10:29 pm

Dat was niet mijn vraag. Dat de Nikon 105 VR een geweldige lens is heb ik al begrepen. Mijn vraag ging over de Tokina en of die de investering waard is of dat je misschien in de toekomst toch zou willen overstappen naar de Nikon omdat de Tokina toch niet aan de verwachtingen zou voldoen. Ik heb reeds mooie Macro's en non-Macro's van de Tokina gezien en ik geloof niet dat ik (zeker gezien de aanschafwaarde) daar spijt van zou kunnen gaan krijgen..
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jul 18 2011 10:31 pm

Dat weet ik wel zeker... al garandeer ik je natuurlijk niets. Maar er zijn in feite geen slechte macro-objectieven, en de genoemde Tokina is een van de mooiste.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

M-a-r-k

Bericht door M-a-r-k » ma jul 18 2011 10:36 pm

ik heb niet de 100mm maar wel de 90mm f2.5 en dat is mijn beste macro lens. Dus als ze het niet verleerd zijn... go for it. trouwens de tamron 90di is ook een prima keuze.

Dicasa.nl

Bericht door Dicasa.nl » di jul 19 2011 7:32 pm

Nog wat Vlindertjes met de Tokina.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding