Foto verkleinen voor uploaden.
- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Foto verkleinen voor uploaden.
Nu laat ik Picasa 3 de foto's verkleinen bij het uploaden. Dit lijkt mij niet optimaal. Kan ik dit beter in Photoshop (CS3) doen? Of maakt het niet uit?
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Foto verkleinen voor uploaden.
Ik zou het gewoon proberen, je ziet het verschil (of niet). Ik doe het altijd vóór uploaden, heb je zelf de controle en kun je verscherpen na het verkleinen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Schiet je in JPG of in RAW formaat? Als in RAW, heb je een programma erbij gekregen voor de behandeling daarvan van Fujifilm?
- Frank Roelofs
- Forumlid
Nu nog meestal in JPG. Laatste tijd begin ik meer ook in RAW op te nemen om hier meer mee te gaan doen. Gebruik hiervoor Lightroom 3. (Iemand tip voor een goed boek of website?)
Voor bewerken van de JPG's gebruik ik altijd Photoshop CS3.
Picasa gebruik ik alleen voor het uploaden.
Voor bewerken van de JPG's gebruik ik altijd Photoshop CS3.
Picasa gebruik ik alleen voor het uploaden.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou een keuze maken voor een van al die programma's, en daar goed mee worden. Lightroom bijvoorbeeld. Daar kan je ook al het verkleinen prima in doen. Beter dan wat Picasa ervan maakt.
Lightroom kan trouwens prima overweg met JPG bestanden, maar het is nog veel krachtiger met RAW bestanden!
Lightroom kan trouwens prima overweg met JPG bestanden, maar het is nog veel krachtiger met RAW bestanden!
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.htmlFrank R schreef:Gebruik hiervoor Lightroom 3. (Iemand tip voor een goed boek of website?)
Voor instructie in Lightroom kun je dit ook proberen: http://tv.adobe.com/show/learn-lightroom-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frank Roelofs
- Forumlid
Bedankt voor de tips. Ga me verder verdiepen in Lightroom.