Theater...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Bredero

Theater...

Bericht door Bredero » za jul 23 2011 7:50 am

Had me als vrijwilliger opgegeven om tijdens de optreden (musical) foto's te maken, in totaal zijn er 6 optredens geweest waarvan ik er 3 gedaan heb. Nu had ik geen ervaring met het maken van foto's in een theater, dus het forum afgestruind om informatie hoe te handelen. Ik heb erg veel gehad aan de informatie in topic: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ie#p269797 staat, vooral de instellingen die Léon benoemd hebben mij goede resultaten opgeleverd waarvoor dank Léon!!

Dan nu zomaar wat resultaten:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Zoals gezegd zijn er meer foto's, belangstellenden kunnen los via: http://bredero.smugmug.com/Theater/de-K ... 24_FNnSDtP, je zit dan in de showcase. Een stapje terug en er zijn (nog) meer galleries...

Het is een 2 jaarlijks terugkerend uniek project, alle dansgroepen van het atelier mogen meedoen. De leeftijd loopt van 4 tot 40? jaar...

Bredero

M-a-r-k

Re: Theater...

Bericht door M-a-r-k » za jul 23 2011 10:20 am

vind de 2e heel mooi en foto 4 + 5 kan ik niet zien...

Bredero

Bericht door Bredero » za jul 23 2011 10:44 am

Hallo Mark,

Ik liep hier zonet ook tegenaan, een refresh van de browser (F5 of Ctrl+F5) kan helpen. Overigens geen idee waar dit aan ligt, wellicht kan de moderator hier iets over zeggen...

Uiteraard dank voor je reactie!

Bredero

george013

Bericht door george013 » za jul 23 2011 11:41 am

Mijn complimenten. En met een D90.
Heel mooie serie.
Vertel me eens hoe je de belichting hebt gedaan. Ik zie dat je S-stand hebt gebruikt, maar hoe verder?
Ik kan afbeelding 2 niet zien.
George

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Cor Gortzak » za jul 23 2011 2:06 pm

Ik zag alleen maar vakjes met rode kruisjes.

Is intussen opgelost.
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

Bredero

Bericht door Bredero » za jul 23 2011 2:13 pm

Hallo George013,

Dank voor je reactie!
Er valt niet veel meer te vertellen dan wat je kunt achterhalen uit de EXIF. Ik heb vooraf wat repetities en de doorloop bijgewoond, geconstateerd dat 1/125 goede bewegingsvrije opnames oplevert (uitzonderingen daargelaten bv. een snelle dans oid). Naast de D90 heb ik ook een D300, die was voorzien van een 80-200 met 2.8. Je merkt direct het verschil tussen de 2.8 en de 4.5 bij de 18-105, heb wel 1 of 2x de lenzen van body gewisseld!!

Beide camera's als volgt ingesteld:

lichtmeting: spot
belichtingscorrectie: +1
Sluitertijdvoorkeuze: doorgaans op: 1/125 gezet
ISO: wisselend tussen 1250 - 1600 tijdens de optredens
hoge ISO ruitsonderdrukking
Kleurtemperatuur: 4800

Nabewerking via Photoshop.

Uiteraard de topic: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ie#p269797, heel goed doorgelezen...

Er zijn (uiteraard) meer foto's, in de topic staat wel een link hier naartoe. Bij deze eentje die met de D300 gemaakt is:

6.
Afbeelding

Groet,

Bredero

M-a-r-k

Bericht door M-a-r-k » za jul 23 2011 2:30 pm

ja! ik zie ze nu wel. 5 vind ik ook een hele mooie...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”